• Svar på tråden BF september 2015!
  • lizanilander
    Mockingjay skrev 2015-06-30 22:53:27 följande:

Hej!

Just nu är jag så deppig. Brukar inte bråka med min man men just nu är vi oense om allt. Om vi ens pratar med varandra. Känns som om jag vill lämna allt och bara sticka. Är i vecka 31 och har foglossning men han åker bort hela helgen, drar ut och tränar på kvällarna och tycker att jag är så sur hela tiden.

Hade en skitjobbig förlossning för 5 år sedan (vi har alltså en underbar 5-åring ihop sedan innan) men min man är i förnekelse kring hur mycket vi behöver förbereda oss för att det inte ska bli samma katastrof att föda barn denna gång. Han är mer "du får väl säga vad jag ska göra när det blir dags " "det löser sig" "för mig är inte förlossningen jobbig". Känner mig så jävla ensam i den här graviditeten. :(

vad tråkigt :( förstår verkligen att du känner dig ensam, jag är också i en sits med jobbigt förlossning bakom mig (min man upplevde även han att den var fruktansvärd), men jag har ju han som stöd och utan det stödet hade jag aldrig velat skaffa barn igen. Vi har pratat mkt med varandra om förlossningen som var och den som ska komma. Han följde med mig på inskrivningen till BM där vi tillsammans tog upp vår oro inför denna och har fått gå på samtal hos Maria Aurora (heter olika i olika län), och ska på ett samtal till. Skillnaden är som sagt otroligt stor när man har sin partner bakom sig, så jag kan verkligen förstå din känsla av att vara utlämnad. Har ni pratat igenom förra förlossningen ordentligt? Har du förklarat för han varför du ibland är på dåligt humör? Jag vet att det inte är lätt, men kommunikation är bland det viktigaste man kan ha i ett förhållande. Jag är också grinig ibland, speciellt om jag har väldigt ont en dag, men då säger jag det så fattar han. Man får ju köra raka rör till karlar annars fattar dom ju inte ;) Har du någon vän/familjemedlem som du kan prata med om detta utöver din man? Målet är ju förstås att han ska förstå DIN oro och DITT behov av förberedelse inför förlossningen, även om inte han har samma känsla. Hoppas att det blir bättre så du slipper känna dig så ensam! Kram
  • I Walk The Line

Någon som haft smärtsamma sammandragningar?

Jag har haft sd länge nu, flera om dan, men i måndags så började vissa göra ont. Jag hade bara kanske 5-6 st onda på hela dan, och kanske 3-4 st igår.

Jag är i v 30 nu.

Tänkte avvakta och se om jag får några idag.

Eller bör en söka hjälp ändå?

Vad gör de om en söker dit?

• fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 08:58:19 följande:

Någon som haft smärtsamma sammandragningar?

Jag har haft sd länge nu, flera om dan, men i måndags så började vissa göra ont. Jag hade bara kanske 5-6 st onda på hela dan, och kanske 3-4 st igår.

Jag är i v 30 nu.

Tänkte avvakta och se om jag får några idag.

Eller bör en söka hjälp ändå?

Vad gör de om en söker dit?

Jag har några per dag mestadels på kvällen när jag tar det lugnt. De känns lite som motvärn samtidigt som magen blir hård. Jag oroar mig inte då deg är min tredje graviditet och det är vanligt.
    Kan ibland bero på urinvägsinfektion så kanske ska du bara slå en signal till Bm.
  • I Walk The Line
    fyrklöver81 skrev 2015-07-01 09:27:45 följande:

Jag har några per dag mestadels på kvällen när jag tar det lugnt. De känns lite som motvärn samtidigt som magen blir hård. Jag oroar mig inte då deg är min tredje graviditet och det är vanligt.

Kan ibland bero på urinvägsinfektion så kanske ska du bara slå en signal till Bm.

Fast att de gör ont är ju inte vanligt?

Detta är min fjärde graviditet, och jag har haft sammandragningar innan, men aldrig onda förvärkar.

Jag har väldigt kraftiga sd, men de gör ju inte ont, bara lite obehagligt. Dessa gör ont, så en måste stanna upp...
  • fyrklöver81
    I Walk The Line skrev 2015-07-01 10:19:03 följande:
    Fast att de gör ont är ju inte vanligt?

Detta är min fjärde graviditet, och jag har haft sammandragningar innan, men aldrig onda förvärkar.

Jag har väldigt kraftiga sd, men de gör ju inte ont, bara lite obehagligt. Dessa gör ont, så en måste stanna upp...
    Ok då ska jag ha det osagt. Googlade på det och fick fram att det var vanligt med sd som kunde göra ont. Men vad källan var låter jag ha osagt. Men då ska du väl kontakta din Bm.
  • lördagsgodis

Jag skulle kontakta bm om jag hade onda samandragningar så dom får kolla att tappen inte är påverkad.

Mina barn har just åkt iväg med farmor till sommarstället och dottern ska förhoppningsvis lära sig cykla! Sen har vi hyrt en stuga över helgen och ska gå på djurpark och förhoppningsvis bada, vi åker med ett kompispar och deras barn så det ser jag fram emot:) men nu ska jag bara njuta de två barnfria dagarna jag har!

• Inorr02

v 30 första veckan ledig gud så skönt var tungt jobba sista veckorna. 
    än så länge e jag frisk peppar peppar får jag vara de denna gång.

• Sopp

Jag är skitnervös att jag har fått framfall. Har ju beklagat mig den senaste tiden över att jag känt mig konstant bajs oh kissnödig, men att det sällan kommer något när jag går på toaletten och det tar säkert 1 min i uppstartsträcka innan det kommer något kiss. Idag kände jag efter där nere och det buktar verkligen ut. Har fått tid för undersökning på förlossningen imorgon. Ååå känner mig som en utsliten gammal tant med livmodern hängandes vid knävecken. Så surt

• fyrklöver81
    Sopp skrev 2015-07-01 20:24:28 följande:

Jag är skitnervös att jag har fått framfall. Har ju beklagat mig den senaste tiden över att jag känt mig konstant bajs oh kissnödig, men att det sällan kommer något när jag går på toaletten och det tar säkert 1 min i uppstartsträcka innan det kommer något kiss. Idag kände jag efter där nere och det buktar verkligen ut. Har fått tid för undersökning på förlossningen imorgon. Ååå känner mig som en utsliten gammal tant med livmodern hängandes vid knävecken. Så surt

Usch så jobbigt. Det kan inte vara åderbråck då? Ja svar får du imorgon. Hoppas det är
    Ngt enkelt att åtgärda!! Och visst känner man sig skruttig till och från:)
  • 26number1

Jag har min imorgon :/

fyrklöver81 skrev 2015-07-01 07:49:26 följande:

Glukosbelastning. Någon mer?

Skål och botten upp. ????

Svar på tråden BF september 2015!