• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81
    26number1 skrev 2015-07-03 23:04:22 följande:

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

Min barnmorska frågar inte ens om min vilt vilket jag tycker är såååå skönt då jag faktiskt tycker det är jobbigt. Jag önskar vi kvinnor slapp det tjatet om vikt och stora magar och bara får njuta av att faktiskt bära ett barn.
    Försök att inte ta till dig!
  • 1StoltMamma

Min bm kommenterar inte min vikt har gått upp 13 kilo och är i v 29 nu. Gick upp 28 kilo förra graviditeten och inom 6 månader hade jag gått ner 33 kilo. Så länge man mår bra själv, jag ville försöka att Max gå upp 15 denna gången men vi får se var vi hamnar.

Blivande 2 barns mamma
  • Inorr02

jag väger mig hos bm en gång i veckan men de är för att hålla koll i fall jag börjar samla vätska som är tecken på havandeskapsförgiftning. Började bli sjuk i de förra gången i vecka 30 är nu i v 30+4. jag har gått upp 7 kg får se var de slutar. 

• Sopp

Ja det är lätt att känna att man ska klara någon form av prov/test när man går till MVC. Jag får alltid ett adrenalinpåslag när de ska mäta blodtrycket, man vill ju göra bra ifrån sig. Går hem skitnöjd och redovisar det fina järnvärdet för sambon, likt en tredjeklassare som nyss spikat alla glosor. Sjukt beteende.. ????

• lördagsgodis
    fyrklöver81 skrev 2015-07-03 17:26:39 följande:

Lördagsgodis ser att du är aktiv att gissa bebisens kön. Får jag lägga in en bild?

Jag gissar gärna på din bild om jag ser något men jag är ingen expert utan snubblade över nubteorin när jag väntade sonen och tyckte det var så intressant:)

Jag ligger vaken i vår stuga för tillfället med ont nästan överallt efter gårdagens promenerande och så är det olidligt varmt. Idag stannar nog jag på badet hela dagen!
  • Mockingjay

Jag och mannen har börjat hitta varandra igen vilket känns superskönt. Han följde efter mycket om och men med till läkarbesök på förlossningen där jag grät och grät och grät (har haft en mycket jobbig förlossning för ca 5 år sedan). Vi träffade en fantastisk läkare och hon förstod mig och oss precis.

Igår bodde vi typ på badstranden, det är rätt varmt att vara gravid nu, men o så skönt i vattnet. Är så glad för jag älskar att bada :)

Hoppas ni har det bra i värmen och tack för peppen när jag var lite deppig häromdagen.

• lizanilander
    Mockingjay skrev 2015-07-05 06:44:59 följande:

Jag och mannen har börjat hitta varandra igen vilket känns superskönt. Han följde efter mycket om och men med till läkarbesök på förlossningen där jag grät och grät och grät (har haft en mycket jobbig förlossning för ca 5 år sedan). Vi träffade en fantastisk läkare och hon förstod mig och oss precis.

Igår bodde vi typ på badstranden, det är rätt varmt att vara gravid nu, men o så skönt i vattnet. Är så glad för jag älskar att bada :)

Hoppas ni har det bra i värmen och tack för peppen när jag var lite deppig häromdagen.

Vad bra!!!!! Det är ju jätteviktigt att han förstår dig och dina känslor, härligt att det har vänt!!!!! Glad för er skull :D 
    Ja fy vad jag har ont av värmen denna gång, har nog lagt på mig mkt vätska för har ökat flera kilo det senaste trots att jag knappt äter i närheten lika mkt som innan jag blev gravid. Börjar väl bli trångt :P 
  • lördagsgodis

Hemkommen från tul och allt såg bra ut:) det var fortfarande en tjej och den låg aningen över på huvudomfånget, ska dit för ytterligare ul den 12 aug och srn blir det igångsättning den 13 eller 14 aug så det känns skönt att veta när! Glad är jag och sonen var med och tyckte det var lite märkligt att det var så grått i magen, sen det första han berättade för sin syster var att han sett bebisens rumpa!:) dom vet vad som är viktigt de små liven.

• 1StoltMamma

Har också varit på tul och allt såg fint ut sonen väger nu 1,3 kilo och om han följer kurvan tror de han ligger på 3,5 när han föds. Ligger dock i säte men var tydligen vanligt på omföderskor att de vänder sig senare. Imorgon är de dags för glukosbelastning som jag inte ser fram emot haha

Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden BF september 2015!