• Svar på tråden BF september 2015!
  • fyrklöver81
    myraaan skrev 2015-07-13 18:10:30 följande:

Någon som har "problem" med blodtrycket? Högt/lågt?

Mitt låg på 99/51 idag och idag mådde jag bra (lite trött bara) får blodtrycksfall ibland så undrar hur lågt det sjunker då.. tips på blodtryckshöjande i icke medicinsk form?

Stödstrumpor och dricka ordentligt :)
  • myraaan
    fyrklöver81 skrev 2015-07-13 18:11:32 följande:

Stödstrumpor och dricka ordentligt :)

Och jag som redan har stödstrumpor och dricker mycket xD då bör jag inte sluta med det iaf! :)
  • lizanilander
    myraaan skrev 2015-07-13 18:10:30 följande:

Någon som har "problem" med blodtrycket? Högt/lågt?

Mitt låg på 99/51 idag och idag mådde jag bra (lite trött bara) får blodtrycksfall ibland så undrar hur lågt det sjunker då.. tips på blodtryckshöjande i icke medicinsk form?

jag har också ganska lågt vanligtvis, 90-100/50-60, får ofta blodtrycksfall men har alltid haft det så så jag har ju liksom vant mig :P men ja, precis som det redan är sagt så ska du inte sluta dricka mkt, finns inte så mkt mer att göra tyvärr :)
  • lördagsgodis

Jag sover ofta som en kratta, bebis rör sig man är kissnödig och mör i kroppen... tack och lov att jag är ledig och bara behöver tänka på tvprogram och matlagning och att se till så ungarna inte river huset på dagarna:) vi hade beställt en skötväska som kom igår och jag är jätte nöjd, sen har jag beställt efter tre gratispacket från apotek kronan, hjärtat och pampers så får se vad det kan finnas i dom.

• Inorr02

blodtryck bra frisk ännu dock gravid krämpor fogar sammandragningar om jag inte tar de lugnt.

dock står jag still i vikt 7,4 kg upp fattar inte varför jag inte går upp har gått upp 0.4 på 4 veckor. ny bm i dag hon fråga om de var med flit jag gått upp så lite. jag vilar mycket tycker jag borde gå upp då men har dålig mat lust man äter 3 gånger om dagen i alla fall. är som inte sugen på nå. 

• Mijjan
    Inorr02 skrev 2015-07-14 17:33:41 följande:

blodtryck bra frisk ännu dock gravid krämpor fogar sammandragningar om jag inte tar de lugnt.

dock står jag still i vikt 7,4 kg upp fattar inte varför jag inte går upp har gått upp 0.4 på 4 veckor. ny bm i dag hon fråga om de var med flit jag gått upp så lite. jag vilar mycket tycker jag borde gå upp då men har dålig mat lust man äter 3 gånger om dagen i alla fall. är som inte sugen på nå. 

Vilken skillnad det är på barnmorskor!! Min tyckte det var bra att jag inte gått upp sista månaden... Jag har gått upp 4,5 kilo totalt och väger nu 73 så visst är jag inte "jättesmal" till mina 165cm men hon sa redan från början att jag ska försöka hålla mig inom tio kilo.. Dock äter jag när jag är hungrig även om jag inte frossar men något fika brukar de bli varje dag och har infört ett mål fil/flingor innan läggdags för att inte bli för hungrig heller. I början av graviditeten var jag jätte viktstressad men nu bryr jag mig inte så mycket länge... Bebisen växer bra och följer sin kurva och jag äter när jag blir hungrig även om jag inte "äter för två"... Bebisen ser ju till att få sitt ändå
  • 26number1

Inatt vaknade jag av halsbränna så intensiv så det vara bara att gå upp och kräkas, för första gången sen jag plussade!! Sen var det helt omöjligt att somna så idag har jag inte varit piggast i världen. Det är nog jobbigast just nu, att jag har otroligt svårt att somna om när jag vaknat av någon anledning på natten..

fyrklöver81 skrev 2015-07-14 03:47:52 följande:

Kan inte sova :(

• fyrklöver81

Nej nätterna är jobbiga. Imorgon börjar
    Min graviditetsledighet , vilket känns mkt skönt. Jag förstår inte riktigt hur jag skulle kunna jobba nu om jag ej fått det beviljat. Ni gör det bra ni andra som orkar:)

• Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-07-14 21:32:03 följande:

Nej nätterna är jobbiga. Imorgon börjar
    Min graviditetsledighet , vilket känns mkt skönt. Jag förstår inte riktigt hur jag skulle kunna jobba nu om jag ej fått det beviljat. Ni gör det bra ni andra som orkar:)

riktigt skönt va ledig är inne på min 3 vecka nu
Svar på tråden BF september 2015!