• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Blev exhalterad när mitt kiss skiftade i rosa imorse, tänkte att nu händer det något - var förstås av all kronärtskocka som jag åt igår

• Sopp

Liza om kag var du skulle jag ringa förlossningen så kan de ge något för att avstanna om något är på g. Helt ska man ju gå till 37+0!

• lördagsgodis

Bättre att höra av sig en gång förmycket om man är orolig. Jag skulle gärna ha lite mer känningar än vad jag har då jag blir igångsatt om 8 dagar.

Blev klar med sängmobilen igår, spjälsängen är oxå klar men står fortfarande i garaget.

• Sopp

Shit pommes 8 dagar kvar. Det är ju verkligen snart =) Jag både avis och inte - Jag är lite nervös inför en eventuell igångsättning. Blir det en väldigt lång förlossning då eller kan det gå fort iaf?

Ni som har två barn redan, hur har förlossning nummer två varit? Startade det tidigare eller senare i förhållande till första?

• lizanilander
    Sopp skrev 2015-08-03 09:49:10 följande:

Shit pommes 8 dagar kvar. Det är ju verkligen snart =) Jag både avis och inte - Jag är lite nervös inför en eventuell igångsättning. Blir det en väldigt lång förlossning då eller kan det gå fort iaf?

Ni som har två barn redan, hur har förlossning nummer två varit? Startade det tidigare eller senare i förhållande till första?

ja fast det är inte den där känslan av att det ska sätta igång, är nog bara nojjig ifall det skulle göra det tidigare än beräknat då jag menalt ställt in mig på att få gå kanske iaf 41 veckor. Ringde min BM idag men såklart nåt fel på tel. hos dom så gick inte, ska försöka igen senare idag på nästa tel-tid :) Jag undrar med hur det varit med andra barnet! Jag fick vår son 41+5 efter lång latensfas på över 60 timmar, sen inne på förlossning i 17 timmar. 8 dagar är verkligen ingenting nästan!!! helt stört att det antagligen blir första förlossningen här på denna tråd, nu är vi nära!!!!! :D
    Vad kommer det sig att du ev. blir igångsatt, var det du som väntade tvillingar? eller nu minns jag inte :P
  • lördagsgodis

Min tvåa misstänktes oxå bli stor men fick hinnsvepningar 3 dagar i rad och då kom hon två veckor tidigt utan kemisk igångsättning och den förlossningen gick fort jag var klar 3 timmar efter första värken och han inte ens vara en timme på förlossningen. Nu den här gången tror läkaren att det kommer gå rätt snabbt med en igångsättning då det gick så pass fort sist och det är vårat tredje barn.

• 26number1

Inte packat men i alla fall köpt väskan :P Har även köpt och gjort iordning reseförpackningar med tvål, schampo och balsam men inte fixat med allt till bebisen än.. Blir lite stressad men jag måste verkligen vänta in nästa lön innan jag köper kläder och så. Tänker också att jag väntar med att köpa kläder i stl 50, då kan man ju lämna tillbaka om det är för litet när bebisen kommer :)

fyrklöver81 skrev 2015-08-03 18:38:58 följande:

Har ni packar BB väska än? Är lite sugen att göra det ????

• smurfan8402

Har inte heller packat väskan ännu men min sambo tjatar o tjatar. Han är nojig att de ska komma tidigare. Har nästan allt klart till bebisen fattas någon body o sen kudde till vagn o säng. Men resten är klart.

Har era bebisar fixerat sig ännu? Min har lagt sig neråt med huvudet o ligger jätte långt ner men huvudet är fortfarande rörligt. Så inte helt fixerad ännu :)

• Inorr02

japp de mesta är packat till bb, sjuk ont i dag med foglossning blev kryckor i dag nu är de säg läge till i morgon

Svar på tråden BF september 2015!