Sopp skrev 2015-08-03 09:49:10 följande:
Shit pommes 8 dagar kvar. Det är ju verkligen snart =) Jag både avis och inte - Jag är lite nervös inför en eventuell igångsättning. Blir det en väldigt lång förlossning då eller kan det gå fort iaf?
Ni som har två barn redan, hur har förlossning nummer två varit? Startade det tidigare eller senare i förhållande till första?
ja fast det är inte den där känslan av att det ska sätta igång, är nog bara nojjig ifall det skulle göra det tidigare än beräknat då jag menalt ställt in mig på att få gå kanske iaf 41 veckor. Ringde min BM idag men såklart nåt fel på tel. hos dom så gick inte, ska försöka igen senare idag på nästa tel-tid :) Jag undrar med hur det varit med andra barnet! Jag fick vår son 41+5 efter lång latensfas på över 60 timmar, sen inne på förlossning i 17 timmar. 8 dagar är verkligen ingenting nästan!!! helt stört att det antagligen blir första förlossningen här på denna tråd, nu är vi nära!!!!! :D
Vad kommer det sig att du ev. blir igångsatt, var det du som väntade tvillingar? eller nu minns jag inte :P