• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Ja det har varit och är jättejobbigt men jag försöker tänka på att allt var bra och hon hade framtidstro och allt var så bra inga orosmoln utan bara ljust och hon slapp vara sjuk och fick dö snabbt. Jag gläds också över barnet som kommer snart, det är ju en flicka och hon kommer få mormors namn. Här är några bilder på henne från igår:)

• lizanilander
    lördagsgodis skrev 2015-08-06 17:30:20 följande:

Ja det har varit och är jättejobbigt men jag försöker tänka på att allt var bra och hon hade framtidstro och allt var så bra inga orosmoln utan bara ljust och hon slapp vara sjuk och fick dö snabbt. Jag gläds också över barnet som kommer snart, det är ju en flicka och hon kommer få mormors namn. Här är några bilder på henne från igår:)

Vad fint, får man fråga vad din mormors namn är?
  • lizanilander
    Inorr02 skrev 2015-08-06 18:20:00 följande:

går av oj så tungt det är hoppas de lilla kommer i v 37 

ja fy, nu börjar det bli tungt! Bebisen har nog lagt sig annorlunda för jag är typ dubbelt så stor idag :O Magen står rakt ut och det värker i ländryggen :/ Kan inte stå upp och typ laga mat utan att sammandragningarna drar igång, så det är lite tråkigt, men snart är det slut på det roliga ;)
  • sagofröken
    lördagsgodis skrev 2015-08-05 17:28:35 följande:

Min mormor gick bort hastit igår efter en oväntad stroke, hon har stått mig lika nära som en förälder och jag kan inte förstå vad som hänt. Jag förstår inte heller hur jag ska föda barn om ca en vecka och planera brgravning och fixa med hennes lägenhet straxt efter... kännslorna är helt röriga och jag vet inte vad jag känner, hon var ju så pigg hade ingen hjälp alls och körde bil. Fattar inte heller att hon inte kommer få träffa det nya lilla livet, pyttan som hon brukade kalla bebisen för. Samtidigt var vi på tul idag och allt såg bra ut med bebisen den lekte med sina fötter och min mamma var med. Känslorna är så blandade.

Beklagar, lördagsgodis... Så fint att den lilla får mormors namn.
  • Mijjan

Beklagar verkligen lördagsgodis.. Min svärmor dog för två månader sen idag i en plötslig stroke... Känns jättekonstigt att hon inte får vara med om yngsta sonens första barn och tomheten blir nog större och barnet väl är här... Som fembarnsmamma hade hon haft många bra råd att komma med <3 men försöker trösta mig med att det gick så fort och att hon slapp ha ont iaf. Och att hon fick veta att barnet var på väg och gladdes så mycket åt det. Blir det en tjej kommer hon få heta Ruth efter sin farmor också men i andra namn. Blir lite för nära för oss att ha det som tilltalsnamn känner vi... Lycka till med begravning och allt... Glädje och sorg blandas i livets karusell :-S

• Sopp

Så himla tråkigt, speciellt för din sambo! Ruth är ett superfint namn. Jag har aldrig träffat min morfar och min farfar dog när jag var fyra, nu när man själv får barn önskar man att man träffat dom och fått veta mer om vem man är och var man kommer ifrån. Farfar har jag hört så mycket historier om så man har ändå en liten bild! Så roligt att titta på gamla bilder och höra alla anekdoter

• Mijjan

Jo vi är lite sladdisar båda två och är länge sedan våra mor/farföräldrar fanns med i bilden känner mig ibland lite avundsjuk på folk som i vuxen ålder har både mor/farföräldrar och kanske gammelmormor kvar... Känns riktigt tråkigt nu när även föräldrar börjar tunnas ut men å andra sidan hellre att någon går "för tidigt" än att livet fylls av dagar men utan liv på något sätt. Vi var på studentfirande dagen innan svärmor dog och hon var pigg då så hon levde verkliged tills hon dog...

Gillar verkligen också namnet Ruth men eftersom vi har hennes efternamn också blir det lite för tätt inpå med en ny Ruth med samma efternamn.

• Inorr02

35+2 i dag aldrig varigt så här gravid förr dottern kom i v 33+4. riktigt tungt e det nu och sjukt ont i fogar kan snart inte gå av dem. tänker tånk om den lilla vill ut på natten hur ska jag ens få på mig nå kläder och hur ska jag ta mig till bilen, de återstår att se

• lördagsgodis

Min mormor hette Anna, känns så konstigt att skriva hette... beklagar även er förlust mijan. Vi kommer ha begravningen den 21/8 så bebisen kommer vara

5-7 dagar då och det känns som om känslorna inte kunde krocka mer, lycka över det nya livet och sorg över en förlorad mor, mormor och gamm-momma. Barnen blev så otroligt ledsna när de fick höra att hon var död igår och vi åkte upp till minneslunden och tände ljus och lämnade blommor, så det var fint.

Båda barnen var ledsna över att hon inte skulle få träffa bebisen så nu på kvällarna har vi sjungit pyttets visa som hon skrev till bebisen och gav mig i födelsedagspresent.

Svar på tråden BF september 2015!