• Svar på tråden BF september 2015!
  • Mijjan
    lördagsgodis skrev 2015-08-06 23:52:39 följande:

Min mormor hette Anna, känns så konstigt att skriva hette... beklagar även er förlust mijan. Vi kommer ha begravningen den 21/8 så bebisen kommer vara

5-7 dagar då och det känns som om känslorna inte kunde krocka mer, lycka över det nya livet och sorg över en förlorad mor, mormor och gamm-momma. Barnen blev så otroligt ledsna när de fick höra att hon var död igår och vi åkte upp till minneslunden och tände ljus och lämnade blommor, så det var fint.

Båda barnen var ledsna över att hon inte skulle få träffa bebisen så nu på kvällarna har vi sjungit pyttets visa som hon skrev till bebisen och gav mig i födelsedagspresent.

Usch nej det är ju verkligen inte optimalt med begravning när man är så nyförlöst vi hade vår när jag var i vecka 27 tror jag och fortfarande hade massa energi. Jag lagade maten åt 50 personer och fixade blomdekorationerna. Skulle aldrig fixa det nu med tredje trimesterns trötthet Anna hette min mormor också och är ett familjenamn som både mamma och min syster har. Fint, enkelt och tidlöst. Vi hade tänkt ha det som andra namn men nu känns det mer rätt med svärmors...

Otroligt vackert att hon lämnat en sång efter sig! Vilket fint "arv/gåva" till bebisen. Låter som en härlig kvinna... <3
  • IMHO
    lördagsgodis skrev 2015-08-06 23:52:39 följande:

Min mormor hette Anna, känns så konstigt att skriva hette... beklagar även er förlust mijan. Vi kommer ha begravningen den 21/8 så bebisen kommer vara

5-7 dagar då och det känns som om känslorna inte kunde krocka mer, lycka över det nya livet och sorg över en förlorad mor, mormor och gamm-momma. Barnen blev så otroligt ledsna när de fick höra att hon var död igår och vi åkte upp till minneslunden och tände ljus och lämnade blommor, så det var fint.

Båda barnen var ledsna över att hon inte skulle få träffa bebisen så nu på kvällarna har vi sjungit pyttets visa som hon skrev till bebisen och gav mig i födelsedagspresent.

Beklagar förlusten Önskar er all extra tröst och energi som ni behöver nu! Vad vackert att hon lämnade en visa till bebisen. Då blir det en slags relation där också.
  • lördagsgodis

Tack för fina ord alla! Vi kommer leja bort allt med begravningen så vi inte ska behöva tänka på att duka, laga mat eller städa då vi helt enkelt inte har tid. Tycker oxå Anna är tidlöst och vackert, fint att ni har det som släktnamn men förstår att ni väljer Ruth:)

• lördagsgodis

Tack för fina ord alla! Vi kommer leja bort allt med begravningen så vi inte ska behöva tänka på att duka, laga mat eller städa då vi helt enkelt inte har tid. Tycker oxå Anna är tidlöst och vackert, fint att ni har det som släktnamn men förstår att ni väljer Ruth:)

• fyrklöver81

Nu har jag kommit till det stadiet att jag vill föda NU! Jag är fet, otymplig , illamående etc . Går in i v 36 idag. Sonen kom 40+6 så jag vet vad jag ser fram emot.
    Hur mår ni andra? Symtom på förlossning? När kom era tidigare barn( ni som har)

• malbjo

Usch ja jag vill oxå föda typ NU!

Får sammandragningar titt som tätt och samtidigt känns det som huvudet ska brinna upp. Myrkrypningar i galet svullna ben. En bebis i magen som trycker på alla håll o kanter. Känner bara att bebis gärna får komma precis när som helst är iof sig bara 34+3 men enl tul så ligger bebis +12% så bebis är ju större än snittet.

Gick över 7 dagar med första (16 år sedan) 5 med andra (12 år sedan) så jag räknar kallt med att det blir minst 3 dagar med denna o då blir det på min farmors födelsedag så det hade ju iof sig varit kul men det funkar med NU oxå:)

• Nydahl

Jag vill oxå föda typ nu !! Går in i vecka 37 på söndag. Första barnet föddes i vecka 33 och andra barnet i v 38 så jag hoppas inte jag går längre än 38 denna gången i Heller !

• Inorr02
    fyrklöver81 skrev 2015-08-07 17:57:57 följande:

Nu har jag kommit till det stadiet att jag vill föda NU! Jag är fet, otymplig , illamående etc . Går in i v 36 idag. Sonen kom 40+6 så jag vet vad jag ser fram emot.
    Hur mår ni andra? Symtom på förlossning? När kom era tidigare barn( ni som har)

födde dottern prematur så ingen aning hur länge den stannar inne. hoppas den kommer v 37 är i vecka 35+3 nu ont som fan i fogar och de blir värre hela tiden de senaste 2 veckorna 
  • fyrklöver81

Känns skönt att det är fler ä jag som har smått panik att bo i sin kropp och själ för tillfället. Ska bli så spännande när
    Vi en efter en börjar få riktiga värkar och förlossningar:)

• Sopp

Jag var med i en sån här grupp med förra barnet också, då var jag beräknad bland de sista så det kändes OK när alla andra "ploppade" ut barnen innan mig. Den här gången känner jag dock på mig att jag kommer att bli sjukt bitter för varje person som åker in innan mig ;) Jag är sååå less på att vara gravid

Svar på tråden BF september 2015!