lördagsgodis skrev 2015-08-06 23:52:39 följande:
Min mormor hette Anna, känns så konstigt att skriva hette... beklagar även er förlust mijan. Vi kommer ha begravningen den 21/8 så bebisen kommer vara
5-7 dagar då och det känns som om känslorna inte kunde krocka mer, lycka över det nya livet och sorg över en förlorad mor, mormor och gamm-momma. Barnen blev så otroligt ledsna när de fick höra att hon var död igår och vi åkte upp till minneslunden och tände ljus och lämnade blommor, så det var fint.
Båda barnen var ledsna över att hon inte skulle få träffa bebisen så nu på kvällarna har vi sjungit pyttets visa som hon skrev till bebisen och gav mig i födelsedagspresent.
Usch nej det är ju verkligen inte optimalt med begravning när man är så nyförlöst

vi hade vår när jag var i vecka 27 tror jag och fortfarande hade massa energi. Jag lagade maten åt 50 personer och fixade blomdekorationerna. Skulle aldrig fixa det nu med tredje trimesterns trötthet

Anna hette min mormor också och är ett familjenamn som både mamma och min syster har. Fint, enkelt och tidlöst. Vi hade tänkt ha det som andra namn men nu känns det mer rätt med svärmors...
Otroligt vackert att hon lämnat en sång efter sig! Vilket fint "arv/gåva" till bebisen. Låter som en härlig kvinna... <3