• Svar på tråden BF september 2015!
  • swallow the big moon

Jag var inne igår morse på fl eftersom jag inte känt flickan på några timmar och började oroa mig, bebis mår bra och uppskattad till 3400g. Då kopplar dom ctg som registrerar Sd ca 3 st på 10 minuter och barnmorskan kommer in o vill undersöka mig. Är i vecka 38+0. Hon känner att tappen är mjuk och ca 1 cm kvar och hon får in 2 fingrar... Vad betyder det egentligen?? Värkarna fortsatte hela dagen fram till ca 18 då de försvann... Hej hopp här sitter jag som inget har hänt... Bläää. Hon drog iallafall tappen framåt och lirkade med 2 fingrar. Kommer de ändå ta 2 veckor till eller va tror ni?

• Hemlighetenshemlis

I torsdags föddes äntligen tvillingpojkarna! Blev snitt då min kropp inte reagerade på att bli igångsatt. Är kvar på BB då en av dem är lite gul plus att de gått ner lite för mycket i vikt.

• lördagsgodis

Dubbelgrattis till tvilingkillarna hemlis:)! Dom går säkert snart upp i vikt och vår Alva var oxå gul men vi har haft henne liggandes vid ett fönster i bara blöjan och sett till så hon bajsat ordentligt och nu är hon snart tre veckor och knappt gul alls.

• Sommarbus14
    sagofröken skrev 2015-09-06 08:31:05 följande:

Grattis Sommarbus! Så otroligt söta fötter :)
    Vad roligt att din andra förlossning blev en bättre upplevelse än första!

Får jag fråga på vilket bb/stad du födde? Jag minns det som att det fanns amningskudde på vårt bb förra gången, 

I Borås, det fanns säkert att låna men jag tänkte inte på att fråga faktiskt ???????????? haha
  • MrsHeinerborg

Stort Grattis till Alla bebisar!!
    Själv tror jag att slemproppen lossnat, har inte upptäckt den med mina tidigare graviditeter, får väl se vad som händer, massa sammandragningar o ont i ljumskarna men inga värkar....

• MrsHeinerborg

Stort Grattis till Alla bebisar!!
    Själv tror jag att slemproppen lossnat, har inte upptäckt den med mina tidigare graviditeter, får väl se vad som händer, massa sammandragningar o ont i ljumskarna men inga värkar....

• IMHO

Grattis Hemlis, Eija och Sommarbus. Nu verkar det riktigt lossna här i gruppen. Här är det dock lugnt. Konstigt nog längtar jag efter lite rejäla förvärkar, så det blir lite action... 12 dagar kvar (+/- 14)

• Sopp

Grattis till alla barnen! Mitt barn är föga förvånande kvar i magen. Fyra dagar kvar till igångsättning, jag hade väl aldrig trott att jag skulle behöva vänta längre på barn nr 2

• MrsHeinerborg

Vaknat av värkar till o från under natten, får se om det utvecklas under dagen.... Hade tänkt göra några ärenden men vet inte Om jag vågar ge mig ut eller om jag ska vila. Tog en promenad till förskolan och har redan hunnit köra en tvätt!
    4 dgr till Bf

Svar på tråden BF september 2015!