• Svar på tråden BF september 2015!
  • sagofröken
    I Walk The Line skrev 2015-09-03 09:16:26 följande:

På väg in till igångsättning nu.
    Önska oss lycka till, och håll tummarna! :)

Så himla spännande, lycka till!
  • sagofröken
    Sopp skrev 2015-09-02 16:02:00 följande:

Grattis Smurfan!

40+5 idag - magen är högre än någonsin, ser helt sjukt ut faktiskt. Kan han ha gått vilse? är han på väg ut ur fel hål? Jag ger upp!!!

Han hittar nog ut ska du se, det är väl så mysigt därinne :) Visst var det imorgon du har ultraljuds-kontrollen? Jag har mitt på tisdag. Känns så himla mycket tryggare att de gör ett ul halvvägs nu, det gjordes inte med min dotter för fem år sedan och då gick jag och oroade mig hela sista veckan för att vattnet sipprade... Hade inget synligt fostervatten alls på förlossningen. Dottern föddes BF+13 och jag är på BF+3 idag :) Vore det inte för det här jäkla karpaltunnelsyndromet som blir värre varje dag skulle jag kunna njuta riktigt av lugnet just nu :) Men idag kommer "barnvakten" (farmor) som bor 20 mil bort, så nu är lillan välkommen när som helst!
  • IMHO

Lycka till! Hoppas det går smidigt.
  • Sopp
    sagofröken skrev 2015-09-03 10:53:04 följande:

Han hittar nog ut ska du se, det är väl så mysigt därinne :) Visst var det imorgon du har ultraljuds-kontrollen? Jag har mitt på tisdag. Känns så himla mycket tryggare att de gör ett ul halvvägs nu, det gjordes inte med min dotter för fem år sedan och då gick jag och oroade mig hela sista veckan för att vattnet sipprade... Hade inget synligt fostervatten alls på förlossningen. Dottern föddes BF+13 och jag är på BF+3 idag :) Vore det inte för det här jäkla karpaltunnelsyndromet som blir värre varje dag skulle jag kunna njuta riktigt av lugnet just nu :) Men idag kommer "barnvakten" (farmor) som bor 20 mil bort, så nu är lillan välkommen när som helst!

Japp imorgon får vi titta till honom och att allt är bra där inne! Håller med om att det känns skönt, vi gjorde det med förra också och på något sätt vill man ju bara plocka ut honom så fort han är färdigbakad så att man ser att allt är OK! Hoppas att mitt bäcken är sjuuukt uppluckrat nu att det knappt känns när han ska ut ;)
  • lördagsgodis

Hoppas igångsättningen går bra iwtl!

Ni som väntar och går över tiden, ut kommer dom ju tillslut och även om jag sov dåligt som höggravid så är sömnen en ännu större bristvara nu:)

• emeloi

Åh vad spännande! Stort lycka till och grattis! ????
  • Inorr02

Ni som fött gick eran slempropp ?

om den gick hur länge tog de till ni fick vekar eller börja komma igång  ?

• mimspims

Hoppas igångsättningen går/har gått bra I Walk The Line!

Med första barnet lossnade slemproppen en vecka innan han föddes.

Har någon haft förhöjt blodtryck utan havandeskapsförgiftning under graviditeten? Jag har legat på ca 140/80-90 under hela graviditeten men idag på mvc-besök sa bm att jag kan behöva ha dropp med blodtryckssänkande under förlossningen? Har dropp- och nålskräck och vill absolut inte vara bunden till en droppställning under förlossningen...

• MrsHeinerborg

Jag hade högt blodtryck hos bm sist men hon uteslöt havandeskapsförgiftning. Har haft lågt hela graviditeten annars. Så kan tyvärr inte hjälpa dig. Finns det ngt du kan göra för art undvika?

Min slempropp gick nog samtidigt som vattnet, minns inte att jag märkte den innan, lite extra kladdigt där nere men inget jag reflekterade mer över.

• smurfan8402
    Inorr02 skrev 2015-09-03 19:44:05 följande:

Ni som fött gick eran slempropp ?

om den gick hur länge tog de till ni fick vekar eller börja komma igång  ?

Min slempropp gick i omgångar men sista delen var blodig o kom någon timme innan förlossningen startade.
Svar på tråden BF september 2015!