• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Med förra började blodig slempropp släppa två dagar innan värkstart. Nu började oblodig släppa för 12 dagar sedan (ännu ingen bebis i sikte) så blodet verkar iaf i mitt fall vara en tydligare indikator på att något ska hända .. :)

• sandra  1986

Alla mina tre tidigare förlossningar har startat med blodig slempropp... Utan blod har den kunnat kommit några dagar före men då har de inte hänt något alls.. Så de blir spännande att se hur den här startar :)

• MrsHeinerborg

Sovit som en stock inatt? Vaknade utvilad o undrade nästan om jag fortfarande var gravid?!? Idag har jag energi o fixar o donar.... :)

• IMHO
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-04 10:54:13 följande:

Sovit som en stock inatt? Vaknade utvilad o undrade nästan om jag fortfarande var gravid?!? Idag har jag energi o fixar o donar.... :)

Haha, samma här. Vaknade vid tio. Fick en känsla av att jag ska gå runt med en stor badboll framtill resten av livet. Jag sover helt ok, bebisen trivs där inne och rör sig som den ska. Finns det annan tillvaro efter detta, alltså? Undrar hur den blir...
  • lördagsgodis

Med ettan så släppte bitar av slemproppen 8 dagar innan förlossningen och med tvåan släppte hela slemproppen med blod och massor med slem samma dag som förlossningen startade.

Alva är fortfarande jätte snäll och hon hade gått upp nästan 500g på en vecka! Jag njuter av min bebis då de stora barnen är på skolan på dagarna så vi kan ta förmiddagar i vår takt.

• mimspims
    MrsHeinerborg skrev 2015-09-04 11:54:13 följande:

Då kanske förlossningen drar igång idag? Haft flera bekanta som just sovit gott en hel natt utan uppvak innan förlossningen dragit igång!
  • Sopp

Nu är ultraljudet avklarat. Allt såg bra ut, han hade tydligen massvis med fostercatten att simma runt i och plats att sträcka ut, varför han antagligen inte har någon brådska ut. Det är ju förvisso bra men KOM UT NU! förra startade "idag" i förhållande till BF

• MrsHeinerborg

Ja vi får se! Haft galen energi o rensat, städat barnens rum o bäddat rent i sängarna! :)
    Min dotter är född 39+3 o min son 39+6, idag går jag in i v.40 alltså 39+0

• MrsHeinerborg
    Sopp skrev 2015-09-04 13:33:59 följande:

Nu är ultraljudet avklarat. Allt såg bra ut, han hade tydligen massvis med fostercatten att simma runt i och plats att sträcka ut, varför han antagligen inte har någon brådska ut. Det är ju förvisso bra men KOM UT NU! förra startade "idag" i förhållande till BF

Härligt att allt såg bra ut! Håller tummarna för att han inte bosätter sig där inne allt för länge till!
Svar på tråden BF september 2015!