• Svar på tråden BF september 2015!
  • Eveelina89

Inatt vaknade jag och hade så hemskt ont i magen, trodde ett missfall skulle visa sig .. Men de gick över inget blod eller så .. men jag spydde som aldrig förr. Usch, är det här vad jag ska stå ut med? Hur når ni?

• eriwag

Hur hög hcg har du? Hört att de ska va högt vid utomkved?

Så jäkla less på att vänta jag med. Nu vet man att befruktningen gick fel och ändå måste de fortsätta av sig själv. Svårt att försöka va positiv när de är som de är :(

BabyJia skrev 2015-01-10 10:40:04 följande:

Jag har troligt utomkvedshavandeskap:( Vart två ggr på sjukhuset och gjort undersökningar och tester. Igår ringde gyndoktorn att vi kan inte släppa tanken på utomkved...först trodde hon ev missfall. Ska dit nästa vecka igen och det blir väl troligtvis ingrepp.

Så less på denna väntan:(

• MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-10 10:40:04 följande:

Jag har troligt utomkvedshavandeskap:( Vart två ggr på sjukhuset och gjort undersökningar och tester. Igår ringde gyndoktorn att vi kan inte släppa tanken på utomkved...först trodde hon ev missfall. Ska dit nästa vecka igen och det blir väl troligtvis ingrepp.

Så less på denna väntan:(

Ett hett tips från en som tyvärr varit i branschen. Om du har någorlunda lågt hcg, försök få medicinsk behandling istället för operation. Det dröjer lite extra innan man kan bli gravid igen.. men man har kroppen intakt.. och man vet aldrig när man behöver ha den så.

Lycka till med allt, hur det än blir.
  • MissJP
    eriwag skrev 2015-01-10 11:10:13 följande:

Så jäkla less på att vänta jag med. Nu vet man att befruktningen gick fel och ändå måste de fortsätta av sig själv. Svårt att försöka va positiv när de är som de är :(

Förlåt om jag lägger mig i. Men det är oftast låga siffror vid utomkved. Det är dock höjningen mellan två provtagningar som visar om det är utomkved eller en vanlig graviditet. Hcg ökar inte tillräckligt vid ett utomkved.

En fråga till dig. Varför fick du inte tabletter som startar utdrivningen?
  • BabyJia
    eriwag skrev 2015-01-10 11:10:13 följande:

Det har hon inte sagt. Hon jämförde proven från i torsdags och igår och hon sa då att det visa inga förändringar. Så därför ska jag återkomma nästa vecka.

Jag ställer in mig på det värsta. Så jag tror inte att detta går vägen.

Jag kan tydligen ha uvi också, så dem hade skickat mitt urin till odling men jag har inte fått svar på vad det visa. Får väl veta det nästa vecka.
  • MissJP

lördagsgodis:

Hade du vul på tisdag? Jag med! Går in i vecka 8 då.. så syns det inget den gången är det kört liksom. Vilken tid får du din dom? :p

• snusmumriken
    Eveelina89 skrev 2015-01-10 10:54:31 följande:

Inatt vaknade jag och hade så hemskt ont i magen, trodde ett missfall skulle visa sig .. Men de gick över inget blod eller så .. men jag spydde som aldrig förr. Usch, är det här vad jag ska stå ut med? Hur når ni?

Jag var med om samma med första sonen, i samma vecka som jag fick mf graviditeten innan så jag blev riktigt orolig. Men det var normalt. Sen behöver ju inte allt bero på graviditeten, du kanske hade fått i dig något olämpligt bara :)
  • BabyJia
    MissJP skrev 2015-01-10 11:20:02 följande:
    Förlåt om jag lägger mig i. Men det är oftast låga siffror vid utomkved. Det är dock höjningen mellan två provtagningar som visar om det är utomkved eller en vanlig graviditet. Hcg ökar inte tillräckligt vid ett utomkved.

En fråga till dig. Varför fick du inte tabletter som startar utdrivningen?
    Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.
  • snusmumriken
    BabyJia skrev 2015-01-10 11:28:06 följande:

Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.

Hoppas på det bästa! Min förra grav var ett missfall länge, men han satt bara lite 'tokigt' i livmodern så de hittade honom inte, sedan var han för liten och hcg ökade inte som det skulle. I v. 9 var han plötsligt så stor som han skulle vara. Olidlig väntan och jag behövde ett till UL i v. 12 för att våga tro på det. Håller tummarna för dig!
  • Eveelina89
    snusmumriken skrev 2015-01-10 11:26:27 följande:
    Jag var med om samma med första sonen, i samma vecka som jag fick mf graviditeten innan så jag blev riktigt orolig. Men det var normalt. Sen behöver ju inte allt bero på graviditeten, du kanske hade fått i dig något olämpligt bara :)
    Ja hoppas de, mår illa nu också och inget ont i magen så det var nog bara något som skulle ut! :)
Svar på tråden BF september 2015!