• Svar på tråden BF september 2015!
  • PaLo
    BabyJia skrev 2015-01-10 11:22:25 följande:
    Det har hon inte sagt. Hon jämförde proven från i torsdags och igår och hon sa då att det visa inga förändringar. Så därför ska jag återkomma nästa vecka.

Jag ställer in mig på det värsta. Så jag tror inte att detta går vägen.

Jag kan tydligen ha uvi också, så dem hade skickat mitt urin till odling men jag har inte fått svar på vad det visa. Får väl veta det nästa vecka.

Jag lider verkligen med dig..

Måste vara så hemskt att inte veta, speciellt med tanke på att du bara hade en äggstock kvar.. Jag håller verkligen tummarna för att du får behålla både graviditeten och din äggstock..

• PaLo
    BabyJia skrev 2015-01-10 11:28:06 följande:
    Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.

Fast blev plötsligt osäker.. Det kanske inte var du som redan haft utomkved och behövt operera bort en äggstock..

Håller tummarna oavsett.

<3

• rosali84

2 dagar nu av en väldigt olustig känsla i kroppen :( Och på det; minskade symptom igen samt det värsta av allt, drömde om missfall inatt. Var så verkligt att jag nästan helt ställt in mig på att börja blöda när som helst :(

• BabyJia
    PaLo skrev 2015-01-10 12:23:00 följande:

Fast blev plötsligt osäker.. Det kanske inte var du som redan haft utomkved och behövt operera bort en äggstock..

Håller tummarna oavsett.

<3

Ja nä...jag har aldrig vart med om detta innan.
  • BabyJia

Kan symtom öka fastän hcg inte ökar?

För fyra dagar sen så började mina bröst ömma lite och nu idag är dem mer ömma:-/

Sen har jag nu två nätter vaknat av att jag har varit helt genomblöt av svett.

• I Walk The Line

Går in i v 7 idag, å då kom första spyan, märklig känsla att bli glad av att spy ;)
    Äter rå potatis med salt å mosbricka utan korv med grillkrydda. Märkliga saker en blir sugen på ;P

Beklagar er som fått missfall, tänker på er.

• BabyJia
    I Walk The Line skrev 2015-01-10 13:04:06 följande:

Går in i v 7 idag, å då kom första spyan, märklig känsla att bli glad av att spy ;)
    Äter rå potatis med salt å mosbricka utan korv med grillkrydda. Märkliga saker en blir sugen på ;P

Beklagar er som fått missfall, tänker på er.

Det tänkte jag på...hellre att jag skulle vilja spy och må illa än att behöva uppleva detta.

Förstår att du är glad:)
  • MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-10 11:28:06 följande:

Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.

Hmm... jag säger bara gulkropp.. är det äggstocken och inte äggledaren så ökar chanserna betydligt att det bara är ett vanligt missfall eller vanlig graviditet. Hon borde även kunnat se om hinnsäcken hade en fin form eller såg ut som en sk pseudo-hinnsäck som vid sällsynta fall dyker upp vid ett utomkved. Hon informerar dig dåligt låter det som. Inte en chans att S - Hcg ligger på exakt samma dina två provtagningar. Vården idag är väldigt dålig när det gäller att ställa korrekt diagnos vid utomkved. Gulkroppen kan se ut som ett utomkved och göra ont, den ska växa och den sitter på äggstocken. Ursäkta mitt raseri men jag skulle vara tveksam om jag var du.
  • BabyJia
    MissJP skrev 2015-01-10 13:21:27 följande:
    Hmm... jag säger bara gulkropp.. är det äggstocken och inte äggledaren så ökar chanserna betydligt att det bara är ett vanligt missfall eller vanlig graviditet. Hon borde även kunnat se om hinnsäcken hade en fin form eller såg ut som en sk pseudo-hinnsäck som vid sällsynta fall dyker upp vid ett utomkved. Hon informerar dig dåligt låter det som. Inte en chans att S - Hcg ligger på exakt samma dina två provtagningar. Vården idag är väldigt dålig när det gäller att ställa korrekt diagnos vid utomkved. Gulkroppen kan se ut som ett utomkved och göra ont, den ska växa och den sitter på äggstocken. Ursäkta mitt raseri men jag skulle vara tveksam om jag var du.
    Jag vet att det var för tidigt att se nåt på vul, för jag tror att jag är i v 5. Digitaltestet visa 2-3. Före jul visa det neg, så jag tror inte jag e så långt gången ännu. Få se vad som sägs nästa vecka.
Svar på tråden BF september 2015!