• Svar på tråden BF september 2015!
  • Zmarchie

Här mås det inte bra, illamående, supertrött, yrsel och det känns som att jag är på väg att bli sjuk...får vänta och se om jag blir sjuk eller om det är graviditeten.

Får mest dåligt samvete för att det drabbar barnen, skulle vilja ut och åka pulka men jag orkar inte ens gå uppför trappen så det får vänta tills jag orkar det :(

• igelkotten01

Usch vad jobbigt! :/ Hoppas det går över. Jag hoppas jag får må lika bra som i förra graviditeten!

• lizanilander
    Cessely skrev 2015-01-10 21:39:44 följande:
    Samma här. Men är i vecka 5 idag. Så antar de kommer mer symtom sen? Har lite ömma bröst lite större och molvärk hela tiden. Önskar brösten kunde bli ännu större;) hii!
    ok, jag är i vecka 7 nu. Ja det kanske det gör, eller så gör det inte det :P haha jag hoppas iaf att jag slipper ha lika mkt problem med fogarna, det var jobbigt :/ haha, mina bröst växte fort förra gången (har stora sedan innan) och när sonen var född och jag ammade såg det inte riktigt klokt ut :O stora som fotbollar var dom, väldigt jobbigt och tungt, så hoppas de inte växer lika mkt nu, men det lär dom väl göra:P
  • Lissing

Går in i vecka 6 idag.

Har inte sovit en blund inatt,
    denna klådan is killing me! Rynkar på näsan
    Fler här som besväras av
    extrem klåda över hela kroppen,
    inkluderat i handflator och på
    fotsulorna?

081118, 100703, BF 150912
  • Cessely
    lizanilander skrev 2015-01-11 09:55:16 följande:

ok, jag är i vecka 7 nu. Ja det kanske det gör, eller så gör det inte det :P haha jag hoppas iaf att jag slipper ha lika mkt problem med fogarna, det var jobbigt :/ haha, mina bröst växte fort förra gången (har stora sedan innan) och när sonen var född och jag ammade såg det inte riktigt klokt ut :O stora som fotbollar var dom, väldigt jobbigt och tungt, så hoppas de inte växer lika mkt nu, men det lär dom väl göra:P

Haha..ja.lagom bröst är bäst. Har rätt små sedan två

amningar innan så lite fylligare gör ju inget :) Men jobbigt som du säger om de blir för störa så man får ont. Foglossning hade jag med förra grav sista månaden aj aj. Denna gången håller vi tummarna att vi får en komplikationsfri grav :)
  • Golvlampa

Hej. Jag är idag i v 6+5 och använde mitt sista gravtest igår i hopp om att få se +3. Har använt ägglossningstest och vet att jag hade ägglossning 10/12. Min oro är att testet bara visade Gravid 2-3. Vad tror ni om detta? Är det kört för min del..?

• igelkotten01

Lissing, det låter som gravititetsklåda. Det går över när barnet är fött. Du måste ta kontakt med mvc och berätta om klådan eftersom man tar blodprov med jämna mellanrum för att kontrollera levern. Det är oftast inget att vara orolig över, det är mest jobbigt. Vet inte om man kan få nåt som hjälper till att lindra.

• Lissing
    igelkotten01 skrev 2015-01-11 10:12:39 följande:

Lissing, det låter som gravititetsklåda. Det går över när barnet är fött. Du måste ta kontakt med mvc och berätta om klådan eftersom man tar blodprov med jämna mellanrum för att kontrollera levern. Det är oftast inget att vara orolig över, det är mest jobbigt. Vet inte om man kan få nåt som hjälper till att lindra.

Usch, blodprov Rynkar på näsan vill inte... 
    081118, 100703, BF 150912
  • lizanilander
    Cessely skrev 2015-01-11 10:04:21 följande:
    Haha..ja.lagom bröst är bäst. Har rätt små sedan två

amningar innan så lite fylligare gör ju inget :) Men jobbigt som du säger om de blir för störa så man får ont. Foglossning hade jag med förra grav sista månaden aj aj. Denna gången håller vi tummarna att vi får en komplikationsfri grav :)
    nej precis, det förstår jag ju :) ja, jag fick problem i början länge, sen lite bättre, men efter förlossningen....oj oj oj, då kunde jag inte ens gå, haha! ja vi får hoppas det, jag är nog mest orolig inför förlossningen och tiden efter, men innan man vet ordet av det så är barnen flera år :O när är du beräknad?
  • Madicken01
    Lissing skrev 2015-01-11 10:04:04 följande:

Går in i vecka 6 idag.

Har inte sovit en blund inatt,

denna klådan is killing me! 

Fler här som besväras av

extrem klåda över hela kroppen,

inkluderat i handflator och på

fotsulorna?

Ja som någon skrev, det låter som gravidklåda! Det måste du kolla upp så fort du kan. Ring MVC i morgon.
Svar på tråden BF september 2015!