• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-13 11:34:02 följande:

Allt pendlande mellan hopp och förtvivlan. Första besöket så konstaterade de ett utomkved. Andra besöket var de inte så säkra då en hinnsäck dök upp i livmodern. Idag var tredje besöket och jag fick se ett litet hjärta där inne. Är i chock just nu.. var så säker sen huggen i magen började i söndags att det var kört. Men det var en gulkropps - cysta som spruckit. Shit.. men jag lämnar ändå tråden eftersom jag är längre gången än jag räknade innan och ska därför ha i augusti om jag inte går över allt för mycket.

Ha det så bra nu allihop!

Vad härligt, vad glad jag blir! :) Lycka till i fortsättningen!
  • snusmumriken
    BabyJia skrev 2015-01-13 11:18:52 följande:

Ville bara kika in och berätta att jag lämnar nu tråden.

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Lycka till med er andra:)

Nej, vad tråkigt =/ Skönt att du tar det så bra, snart har du ett plus i handen igen! Kram
  • BabyJia
    snusmumriken skrev 2015-01-13 11:44:46 följande:
    Nej, vad tråkigt =/ Skönt att du tar det så bra, snart har du ett plus i handen igen! Kram
    Jag kan inte gräva ner mig för detta. Utan jag får ta det bra och jag är glad att det inte upptäcktes mycket senare.

Det är ju inte kört och fler chanser kommer.
  • Madicken01

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Beklagar verkligen och önskar lycka till!!
  • 89an
    Sarah89 skrev 2015-01-12 07:58:23 följande:
    Hej! Vad kul :)

Jag valde att gå privat hos Slottstadens läkarhus. Både för att min mamma gick där, jag har alltid gått hos gyn där och sen för att det år så pass nära där vi bor :) Nu har jag ju inte träffat barnmorskan än men pratade med henne rätt länge på telefon och hon verkade super mysig :) Har hört att Cura vi Erikslust ska va kanon också så det va mitt andra val :)

Är det första barnet?

Jag har inte heller några jätte symtom än dem du nämnde! Men märkte i morse att bh:n inte alls va skön att sätta på sig då det spände i brösten.

Skönt att gå på ett ställe man är lite van vid. Ja, jag har också funderat på Cura, men jag har bestämt mig för att testa familjens hus. Det är närmst från där vi bor, knappt 5 min gång. Har inskrivning den 5 februari och hoppas att jag ska känna mig trygg och nöjd där. Annars är det ju bara till att byta :)

Ja, det är första barnet och första graviditeten. För dig också? Jag har en operation av cysta på äggstocken i bagaget, så gjorde VUL idag bara för att jag nojat så över utomkved (större risk efter operation och har haft lite stickningar på sidan). Men graviditeten satt där den skulle. Dock så liten än så länge att man inte kunde se så mycket.

Symptomen är fortfarande få. Har inga spänningar i brösten än, men mina bröstvårtor har däremot blivit ömma.

• Cessely

Så ledsen för din skull :(
    MissJP skrev 2015-01-13 11:34:02 följande:

Allt pendlande mellan hopp och förtvivlan. Första besöket så konstaterade de ett utomkved. Andra besöket var de inte så säkra då en hinnsäck dök upp i livmodern. Idag var tredje besöket och jag fick se ett litet hjärta där inne. Är i chock just nu.. var så säker sen huggen i magen började i söndags att det var kört. Men det var en gulkropps - cysta som spruckit. Shit.. men jag lämnar ändå tråden eftersom jag är längre gången än jag räknade innan och ska därför ha i augusti om jag inte går över allt för mycket.

Ha det så bra nu allihop!

Underbara besked! Härligt att bli framflyttad så pass med :
  • Nool

Hej! Nu är det även dags för mig att hoppa in i den här tråden. Roligt att se att den redan är så aktiv :) 

Jag väntar mitt andra barn runt 14 augusti enl egen uträkning och är därmed i v 10 (9+4). Liksom förra graviditeten har jag haft jobbigt med magkatarr fram och tillbaka. Till och från så jobbigt att jag inte kunnat göra annat än vila. Däremot har det börjat bli bättre nu efter att jag börjat med Omeprazol, eller om det är för att jag helt enkelt börjar närma mig 12 veckors-milstoplen. I övrigt är jag inte lika trött denna gång som sist. Jag har börjat bli kissnödig på nätterna och vaknar ofta tidigt och har lite svårt att somna om. Varit mycket mer känslig denna gång och många humörssvängningar har mannen fått stå ut med. ;) 

Har sedan innan en son som kommer vara drygt 2 år när nr 2 kommer. Känns jätteroligt och pirrigt såklart. Har innan aldrig sett mig själv med två barn, utan längtan kom efter vi fick vår första och kände att vi ville ha ett syskon ganska tätt. Det har gått väldigt lätt för mig att bli gravid och endast ett försök varje gång, så vi är förstås väldigt lyckligt lottade. Även om det kom som en chock första graviditeten då vi var beredd på att det kunde ta tid. 

Inskrivning har vi inte förrän 23/1 och sedan kommer vi göra KUB-test 3/2 så då får vi kika på underverket. Längtar så! :D 

• Pinda77

Hej,

Plussade förra veckan. Är nu i vecka 6 (5+1). Jättelycklig, men också jättenojjig. Bir 38 år i sommar och detta är min första graviditet, så vill det så hemskt gärna, så är livrädd vid minsta lilla obehag.

Mår väldigt bra, lite ömmande bröst och trött bara.

Idag på väg till jobbet högg det till lite på höger sida, blev så rädd att jag höll på att svimma så var tvungen att stanna bilen vid sidan av vägen. Nu känns det bättre men är ett emotionellt vrak. Tiden går på tok för sakta...

Är det vanligt att man har hugg, ungefär som vid ägglossning vid äggstockarna? Är som sagt super nojjig och orolig. Men som sagt också jättelycklig!

Ha en bra dag alla!

• PaLo
    Pinda77 skrev 2015-01-13 13:20:34 följande:

Hej,

Plussade förra veckan. Är nu i vecka 6 (5+1). Jättelycklig, men också jättenojjig. Bir 38 år i sommar och detta är min första graviditet, så vill det så hemskt gärna, så är livrädd vid minsta lilla obehag.

Mår väldigt bra, lite ömmande bröst och trött bara.

Idag på väg till jobbet högg det till lite på höger sida, blev så rädd att jag höll på att svimma så var tvungen att stanna bilen vid sidan av vägen. Nu känns det bättre men är ett emotionellt vrak. Tiden går på tok för sakta...

Är det vanligt att man har hugg, ungefär som vid ägglossning vid äggstockarna? Är som sagt super nojjig och orolig. Men som sagt också jättelycklig!

Ha en bra dag alla!

Hej och grattis!

Jag hade också känningar som kändes som det kom från äggstockarna. Framförallt på höger sida. Pratade med BM om det och hon sa att det med största sannolikhet är ligamenten som sträcks. Men om det ökade i styrka och inte riktigt ville ge med sig skulle jag åka in.. Det lugnade sig efter ca ett dygn på mig och sedan har jag bara anat det korta stunder..

Är i vecka 7 (6+1) idag.

• lördagsgodis

Min bebis lever och har ett pickande hjärta<3 hela 6,5 cm är den och jag är så lättad!

Här är vår lilla ärta:)

Svar på tråden BF september 2015!