Sarah89 skrev 2015-01-12 07:58:23 följande:
Hej! Vad kul :)
Jag valde att gå privat hos Slottstadens läkarhus. Både för att min mamma gick där, jag har alltid gått hos gyn där och sen för att det år så pass nära där vi bor :) Nu har jag ju inte träffat barnmorskan än men pratade med henne rätt länge på telefon och hon verkade super mysig :) Har hört att Cura vi Erikslust ska va kanon också så det va mitt andra val :)
Är det första barnet?
Jag har inte heller några jätte symtom än dem du nämnde! Men märkte i morse att bh:n inte alls va skön att sätta på sig då det spände i brösten.
Skönt att gå på ett ställe man är lite van vid. Ja, jag har också funderat på Cura, men jag har bestämt mig för att testa familjens hus. Det är närmst från där vi bor, knappt 5 min gång. Har inskrivning den 5 februari och hoppas att jag ska känna mig trygg och nöjd där. Annars är det ju bara till att byta :)
Ja, det är första barnet och första graviditeten. För dig också? Jag har en operation av cysta på äggstocken i bagaget, så gjorde VUL idag bara för att jag nojat så över utomkved (större risk efter operation och har haft lite stickningar på sidan). Men graviditeten satt där den skulle. Dock så liten än så länge att man inte kunde se så mycket.
Symptomen är fortfarande få. Har inga spänningar i brösten än, men mina bröstvårtor har däremot blivit ömma.