• Svar på tråden BF september 2015!
  • igelkotten01

Angående vul gör jag mitt för att fastställa graviditetslängden. Men det är som ovan nämnt inget som görs på rutin. Det är ofta väldigt svårt att få göra ul eller vul tidigt.

• sagofröken

Håller alla tummar och tår för många positiva besked i tråden efter ultraljuden! 
    Jag säger som MissJP, för egen del kan jag hantera att det är missfall (kommer bli ledsen förstås) men jag är livrädd för utomkveds.

• Madicken01
    idorina skrev 2015-01-12 17:34:51 följande:

Denna graviditet var VÄLDIGT oplanerad för oss, sambon har fast jobb sedan 8 år tillbaka men jag har varit arbetslös ett bra tag. MEN, idag fick jag jobb som startar imorgon! Så jäkla skönt! Nu kan man slappna av lite :)

Var bara tvungen att skriva av mig.

Är i V5+2 idag, inga nämnvärda symtom ännu. Inga ömma bröst, knappt nån växtvärk.. Man blir ju lite orolig..

Grattis till jobbet :) och graviditeten! Vi har nu bf runt samma datum.
  • sagofröken

...usch vad neg jag lät, jag tror innerligt att det kommer att gå bra för oss alla! Så det så :)

• BabyJia
    sagofröken skrev 2015-01-12 19:30:52 följande:

Håller alla tummar och tår för många positiva besked i tråden efter ultraljuden! 
    Jag säger som MissJP, för egen del kan jag hantera att det är missfall (kommer bli ledsen förstås) men jag är livrädd för utomkveds.

Det är det jag är livrädd för också...vill inte behöva göra ingrepp mm:( Hellre missfall än detta alltså.

Jag hoppas nåt kommer visa sig i fostersäcken imorgon, vill inte att dessa misstankar ska vara sanna. Men med min otur så...:-/
  • Madicken01
    BabyJia skrev 2015-01-12 19:35:14 följande:

Det är det jag är livrädd för också...vill inte behöva göra ingrepp mm:( Hellre missfall än detta alltså.

Jag hoppas nåt kommer visa sig i fostersäcken imorgon, vill inte att dessa misstankar ska vara sanna. Men med min otur så...:-/

Stort lycka till i morgon! Håller mina tummar för dig!
  • BabyJia
    Madicken01 skrev 2015-01-12 19:44:36 följande:
    Stort lycka till i morgon! Håller mina tummar för dig!
    Tack:)
  • Cessely
    sagofröken skrev 2015-01-12 18:58:44 följande:

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?

Ok :) ja helst skulle ja med vela göra men då av oro.
    igelkotten01 skrev 2015-01-12 19:22:15 följande:

Bubbelgumma,KUB erbjuds i Sthlm.

Cessely, förra graviditeten hade jag molvärk från och till i princip hela graviditeten. Livmodern växer, det är därför :)

Fy vad tråkigt Carrera..

Ah ok :) Känner typ hela tiden och blir så nojig att det lixom ska göra mer ont o betyda MF. Men lite molvärk är nog bra, så livmodern växer :)
    BabyJia skrev 2015-01-12 19:33:09 följande:

Jo, jag ska få göra mitt andra vul imorgon pga misstanke på utomkveds.

All lycka till! Håller tummarna att de ser fint ut. Fick du veta vilken vecka du va i förresten??
  • MissJP

Då är vi tre stycken som ska göra vul imorgon? :)

Det kommer gå bra, hur det än är. Jag har tidigare opererats för utomkved (även fast det inte var det) och det är en enkel operation, så det är väl i värsta fall det som händer. Inte kul med operation, men det funkar ju liksom.. konstigt ordval men jag kommer inte på något bättre.

Imorgon kommer vi med positiva besked! Vilka beskeden än må vara.

Svar på tråden BF september 2015!