• Svar på tråden BF september 2015!
  • snusmumriken
    idorina skrev 2015-01-12 17:34:51 följande:

Denna graviditet var VÄLDIGT oplanerad för oss, sambon har fast jobb sedan 8 år tillbaka men jag har varit arbetslös ett bra tag. MEN, idag fick jag jobb som startar imorgon! Så jäkla skönt! Nu kan man slappna av lite :)

Var bara tvungen att skriva av mig.

Är i V5+2 idag, inga nämnvärda symtom ännu. Inga ömma bröst, knappt nån växtvärk.. Man blir ju lite orolig..

Fy vad skönt! Jag hoppas på samma då jag också är arbetslös..
  • Bubbelgumma

Är det någon som vet om KUB erbjuds i Stockholms län?

I vilken vecka/veckor erbjuds UL?

Är idag i v. 4+4. Tröttare än vanligt och lite bubblig mage. Annars är det väldigt lugnt. Hur mår ni andra och vilken dag är det för er idag?

• Cessely
    Bubbelgumma skrev 2015-01-12 18:15:24 följande:

Är det någon som vet om KUB erbjuds i Stockholms län?

I vilken vecka/veckor erbjuds UL?

Är idag i v. 4+4. Tröttare än vanligt och lite bubblig mage. Annars är det väldigt lugnt. Hur mår ni andra och vilken dag är det för er idag?

4+2 är jag i. Molvärk hela tiden??? När slutar sådant? Inte direkt ömma bröst men ändå lite kanske. Trötthet ; lite men inger nämnvärt kanske. Jq orolig blir man!
  • Carerra

Lämnar er tjejer då jag började blöda igår och det ökat idag. Varit på gyn som med största sannolikhet trodde att det var missfall. Känns så ofantligt tungt. Håller tummarna för er andra nu! Stor kram

• sagofröken
    Carerra skrev 2015-01-12 18:32:02 följande:

Lämnar er tjejer då jag började blöda igår och det ökat idag. Varit på gyn som med största sannolikhet trodde att det var missfall. Känns så ofantligt tungt. Håller tummarna för er andra nu! Stor kram

Beklagar :( 
  • BabyJia
    Carerra skrev 2015-01-12 18:32:02 följande:

Fy vad trist:(
  • sagofröken
    Cessely skrev 2015-01-12 17:56:49 följande:

Varför ska alla göra vul??? Är det för nått som e knas eller får man det så tidigt i ert Landsting??

Låt veckorna går snabbt. Denna vecka är nog värst då jag fått missfall innan i just denna vecka. Men grav känns bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gången men visst är man orolig i princip hela tiden :/

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?
  • Lovven
    sagofröken skrev 2015-01-12 18:58:44 följande:

Förstår att det är extra nervöst samma vecka som gått fel en annan gång!

Tror inte det finns något landsting som har tidiga ultraljud på rutin, men det finns ju ett antal skäl att göra vul ändå. Vanligast är väl vid smärtor, blödningar, efter tidigare komplikationer (tex utomkveds), efter ivf eller vid extrem oro, tex efter upprepade missfall. Annars går det ju alltid att betala för privat ul om en är väldigt orolig men inte har medicinska skäl.

Här i tråden tror jag att de flesta ultraljud denna vecka beror på misstanke om utomkveds, om jag inte är helt ute och cyklar?

Alla förutom jag. Jag ska på ul i V8 nu på måndag pga ångest och oro. Det får jag gratis efter att jag förklarade läget.
  • igelkotten01

Bubbelgumma,KUB erbjuds i Sthlm.

Cessely, förra graviditeten hade jag molvärk från och till i princip hela graviditeten. Livmodern växer, det är därför :)

Fy vad tråkigt Carrera..

Svar på tråden BF september 2015!