• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01
    Zmarchie skrev 2015-01-14 13:34:09 följande:

Fick inte se något tickande hjärta men det satt på rätt ställe, och jag ska tillbaka om 2 veckor.

Trodde att jag skulle kunna se det idag, är i v.7(6+5) men gynekologen sa något om att man får dra bort 2 veckor. Är det för att man börjar räkna från sista mensens första dag?

Konstigt? Utvecklade hon inte? Skönt att du fick en ny tid, hoppas ni får se ett hjärta då!
  • lördagsgodis
    Zmarchie skrev 2015-01-14 13:34:09 följande:
    Fick inte se något tickande hjärta men det satt på rätt ställe, och jag ska tillbaka om 2 veckor.

Trodde att jag skulle kunna se det idag, är i v.7(6+5) men gynekologen sa något om att man får dra bort 2 veckor. Är det för att man börjar räkna från sista mensens första dag?
    Jag var i 6+5 enligt smfd och hon mätte den till 6,5 mm vilket bekräftade det och hjärtat syntes tydligt. Men det kan skilja så mycket från en dag till den andra i de här skedet, önskar dig lycka till men tycker det är lång tid att vänta två veckor.
  • Zmarchie
    lördagsgodis skrev 2015-01-14 13:50:50 följande:
    Jag var i 6+5 enligt smfd och hon mätte den till 6,5 mm vilket bekräftade det och hjärtat syntes tydligt. Men det kan skilja så mycket från en dag till den andra i de här skedet, önskar dig lycka till men tycker det är lång tid att vänta två veckor.
    Det gick väldigt snabbt och tyckte inte han försökte se mer. Funderar på att boka in en tid slutet av nästa vecka på ett ställe i stan där jag varit med tidigare graviditeter. Det här låg närmre jobbet men tyckte bättre om det andra.
  • nasj

En fråga,har någon av er andra feber?Har haft 38 graders feber sen nyårsafton,vet inte om det har samband med graviditeten el ej....

• lördagsgodis

Jag har lite förhöjd temp. Brukar ligga på 36,8 och ligger nu på 37,5. Har gjort det även mina andra graviditeter så tror det är normalt.

• nasj
    lördagsgodis skrev 2015-01-14 14:43:49 följande:

Jag har lite förhöjd temp. Brukar ligga på 36,8 och ligger nu på 37,5. Har gjort det även mina andra graviditeter så tror det är normalt.

Ahh,då lär det ju vara pga grav.,tack!
  • bjoorkk

Mina symtomer än så länge är trötthet, mer hungrig, mycket molvärk och ökad sexlust.

Mår även väldigt dåligt så ska prata med min barnmorska om tidigt VUL, annars får jag kontakta en privatklinik som kan hjälpa mig. Kan inte riktigt förstå att det är ett barn som växer inom mig, att det är okej och har ett friskt hjärta.. Lider av depression i vanliga fall och har även problem med sköldkörteln.

• Cessely
    Sopp skrev 2015-01-14 11:41:34 följande:

Var på inskrivning idag då det är oklart när det här barnet tillverkades. Enligt sista mens är jag i vecka 10+3 men är rätt så säker på att så inte är fallet, tror snarare att jag är i 7+0 ungefär. Fick remiss för VUL för att fastställa graviditetslängd. På något sätt är det först idag jag känner mig gravid (även om jag har havt gravidsymptom). Det blev liksom på riktigt.

Varför tror du det? Går man inte alltid efter sista mens?
  • Timglas

Jaha, då är jag tillbaka från kvinnokliniken. I lördags endast hinnsäck som dom inte kunde avgöra vart den satt, hcg låg på 2300 då. Idag nytt vul, nu kan dom se att graviditeten sitter där den ska, även gulkroppen (säcken?!) såg dom, inget foster. Lämnade nytt hcg men vet ej vad de ligger på idag. Allt ser alltså bra ut men dom påstår att de är omöjligt att jag kunde få reda på graviditeten för ca 3 v sen (strax efter jul), eftersom dom får mig till 5+1 idag, och mina egna beräkningar 6+3..så, sammanfattningsvis ser de bra ut för den vecka jag påstås vara i. Men känner mig fortfarande som ett frågetecken..

• jenwal

Jag var enligt SM i v 7+4 då jag gjorde VUL men flyttades exakt 1 vecka tillbaka. Fostret var i 6+4 7,8 mm.

Jag har alltid blivit flyttad bakåt i mina graviditeter och ändå gått över tiden i 2 veckor dessutom...

Konstigt att jag plussade 10 dagar efter att jag beräknades ha blivit gravid.

Svar på tråden BF september 2015!