• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    Lovven skrev 2015-01-13 23:59:55 följande:

SNÄLLA HJÄLP! Min smärta i brösten som jag haft sen plusset är puts väck! Inatt hade jag en huggande smärta i magen som gick över snabbt och har ej haft blödning. Tror ni jag kan ha fått missfall??

Oftast försvinner symtomen efter man fått missfall och inte före ett ev missfall. Fick med grymt ont i magen en gång i tidig vecka då jag väntade nr 2. Blödde inte men trodde ändå de va kört. Men de va ingen fara. Läkaren förklarade det med att det är mycket som påverkas där inne av hormoner osv så oftast kan de va tarmarna som spökar o ger smärtor..bla med ligament som töjs osv. Men går de inte över så ring o kolla.
  • Madicken01
    Cessely skrev 2015-01-14 10:00:54 följande:

Oftast försvinner symtomen efter man fått missfall och inte före ett ev missfall. Fick med grymt ont i magen en gång i tidig vecka då jag väntade nr 2. Blödde inte men trodde ändå de va kört. Men de va ingen fara. Läkaren förklarade det med att det är mycket som påverkas där inne av hormoner osv så oftast kan de va tarmarna som spökar o ger smärtor..bla med ligament som töjs osv. Men går de inte över så ring o kolla.

Vill inte alls skapa mer oro för någon men vill bara tillägga att symtomen kan försvinna innan ett missfall, det ena är inte vanligare än det andra.

För min del försvann symtomen ett par veckor innan kroppen "påbörjade" missfallet.
  • Madicken01
    Millis89 skrev 2015-01-14 10:29:56 följande:

Väntar mitt första barn den 22 september om allt går som det skall :) 

Grattis :)
  • MillisVanillis
    Jeulina skrev 2015-01-14 06:01:53 följande:

Och där kom illamåendet. Känner inte alls för att jobba idag ! :( men men illamåendet är ju ett bra tecken även om det är jobbigt.

Usch för illamående. Hoppas du mår bättre under dagen iaf :)
  • Sopp

Var på inskrivning idag då det är oklart när det här barnet tillverkades. Enligt sista mens är jag i vecka 10+3 men är rätt så säker på att så inte är fallet, tror snarare att jag är i 7+0 ungefär. Fick remiss för VUL för att fastställa graviditetslängd. På något sätt är det först idag jag känner mig gravid (även om jag har havt gravidsymptom). Det blev liksom på riktigt.

• idorina

Jag som inte skulle ringa bm förrän kring v 12 kunde idag inte hålla mig. så på fredag har jag hälsosamtal med bm :) v 5+4 idag och det går så himla långsamt.

• lördagsgodis
    Zmarchie skrev 2015-01-14 07:49:16 följande:

Idag ska jag göra vul, inte för att jag blödigt något utan bara för att jag är orolig och nervös då jag fått mf med tidigare graviditet.

Allt känns bra men så sjukt nervös just nu, hoppas att jag får se hjärtat slå...

Lycka till på vul och hoppas du får se ett litet hjärta<3 vi spelade in en liten film när hon visade pyret och den tittar jag på flera gånger om dagen nu:)
  • Zmarchie
    lördagsgodis skrev 2015-01-14 12:11:16 följande:
    Lycka till på vul och hoppas du får se ett litet hjärta<3 vi spelade in en liten film när hon visade pyret och den tittar jag på flera gånger om dagen nu:)
    Fick inte se något tickande hjärta men det satt på rätt ställe, och jag ska tillbaka om 2 veckor.

Trodde att jag skulle kunna se det idag, är i v.7(6+5) men gynekologen sa något om att man får dra bort 2 veckor. Är det för att man börjar räkna från sista mensens första dag?
  • NattaLind
    Zmarchie skrev 2015-01-14 13:34:09 följande:
    Fick inte se något tickande hjärta men det satt på rätt ställe, och jag ska tillbaka om 2 veckor.

Trodde att jag skulle kunna se det idag, är i v.7(6+5) men gynekologen sa något om att man får dra bort 2 veckor. Är det för att man börjar räkna från sista mensens första dag?
    Ja embryot blir ju inte till förrän ca två - tre veckor efter sista mensens första dag. Så själva "bebis" är ju inte 6 veckor och 5 dagar, utan snarare kanske 4 veckor.
Svar på tråden BF september 2015!