• Svar på tråden BF september 2015!
  • lördagsgodis

Min bebis lever och har ett pickande hjärta<3 hela 6,5 cm är den och jag är så lättad!

mm och inte cm ska det ju vara

• BabyJia
    lördagsgodis skrev 2015-01-13 13:45:19 följande:

Skänker en tanke till jia och hoppas på bättre lycka nästa gång!

Så glad att en av oss fick glada besked idag:)

Tack ska du ha. Jag är glad iallafall att graviditeten inte hade hamnat fel, så jag kan andas ut för den delen. 

Nu är det bara att genomgå den tuffa dagen och sen är det bara att vänta till nästa öppning för ett nytt försök ska komma. Jag hoppas Mars kan bli ev en lycklig månad istället då.
  • BabyJia
    Pinda77 skrev 2015-01-13 13:20:34 följande:

Hej,

Plussade förra veckan. Är nu i vecka 6 (5+1). Jättelycklig, men också jättenojjig. Bir 38 år i sommar och detta är min första graviditet, så vill det så hemskt gärna, så är livrädd vid minsta lilla obehag.

Mår väldigt bra, lite ömmande bröst och trött bara.

Idag på väg till jobbet högg det till lite på höger sida, blev så rädd att jag höll på att svimma så var tvungen att stanna bilen vid sidan av vägen. Nu känns det bättre men är ett emotionellt vrak. Tiden går på tok för sakta...

Är det vanligt att man har hugg, ungefär som vid ägglossning vid äggstockarna? Är som sagt super nojjig och orolig. Men som sagt också jättelycklig!

Ha en bra dag alla!

Så länge du inte får en blödning så ska du inte behöva vara orolig. Men vid smärta och i samband med blödning så ska du kolla upp det. 
  • 89an
    Johannis86 skrev 2015-01-13 10:23:09 följande:

Tack så mycket. Känns lite overkligt än så länge. Ni som har erfarenhet nått jag bör undvika nu i matväg tex? Ellernått jag bör äta mera tex? Har folsyra hemma ska jag ta de nu och en om dagen?? När berättade ni för föräldrarna?

Tacksam för lite hjälp :)

Först: Grattis!

Jag är ingen expert på vad man får eller inte får äta, men jag kan ju dela med mig av vad jag fick reda på igår. Hade gjort potatismos till kvällsmat och brukar alltid ha i muskotnöt, så även denna gång. Mannen smakade på moset och tyckte jag hade haft  i för mycket muskotnöt och sa att det är giftigt. Men jag sa att jag inte trodde det var någon fara. Han tog dock och googlade det hela och det visade sig att man tidigare använde muskotnöt som abortmedel och att man tror att för höga doser kan orsaka missfall. Dock antagligen betydligt högre doser än vad jag hade haft i moset, men jag vågade ju inte direkt äta det efter den informationen. Så, jag fick nöja mig med ärtor till fisken...

• lizanilander

Grattis till alla nya som plussat!!! :D

Och beklagar till er som fått missfall/MA och inte kunnat fortsätta graviditeten :( Hoppas det går vägen för er nästa gång!!!

Nu har mina symtom börjat tillta lite mer, mer molvärk och mer illamående. Går ner i vikt då jag inte äter alls så bra som jag borde, men jag får iaf behålla det jag får i mig ;) Får hoppas det släpper längre fram :) Är det någon mer än jag som kommer vänta med att kontakta MVC till typ v.12?

• snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2015-01-13 13:53:31 följande:

Min bebis lever och har ett pickande hjärta<3 hela 6,5 cm är den och jag är så lättad!

mm och inte cm ska det ju vara

Vad härligt <3

Reagerade på storleken, haha!
  • san sou

Hej!
    Jag plussade i fredagskväll, har räknat ut att bf blir ca 16 september om allt går som det ska. Vilket känns väldigt osäkert, fick mens på beräknat datum (6 dec) men den kom aldrig igång ordentligt. Så i fredags tog jag inte mindre än fem (!) gravtest och alla var tydligt positiva. Lyckan blev kortvarig då jag i lördags började blöda. Inte så mkt att det var ett självklart missfall men tillräckligt för att tro att något är fel. Under kvällen försvann det har jag sen dess testat positivt som dessutom blir starkare. Ringde gyn igår och dom sa att det är förtidigt att se något nu ska ringa tillbaka om två veckor och få en tid för vul. Hoppas det är vår tur nu, har försökt i 1,5 år utan resultat,var på gång att få hjälp på traven men det hann ta sig ändå. Vi har sen innan två barn, 7 och 10 år. Så länge testen blir starkare tänker jag och lever som om jag vore gravid. Hoppas jag får vara med här med er och utbyta tankar och funderingar.

• lördagsgodis

Välkommen till alla nya!

Jag har gått upp 2-3 kg för jag mår illa och det ända som dämpar är att äta.

• MillisVanillis

Jag har gått ner 1,5 kg för med mitt illamående får jag inte äta annat än nån macka å lite lakritsgodisar. Å har fått craving på iskallt vatten :)

Svar på tråden BF september 2015!