• Svar på tråden BF september 2015!
  • jenwal

Timglas- så enligt deras beräkningar på vilken dag plussade du då?

• Timglas
    jenwal skrev 2015-01-14 16:39:32 följande:

Timglas- så enligt deras beräkningar på vilken dag plussade du då?

Ja ungefär när jag skulle haft äl enligt dom :P
  • snusmumriken
    Timglas skrev 2015-01-14 16:30:48 följande:

Jaha, då är jag tillbaka från kvinnokliniken. I lördags endast hinnsäck som dom inte kunde avgöra vart den satt, hcg låg på 2300 då. Idag nytt vul, nu kan dom se att graviditeten sitter där den ska, även gulkroppen (säcken?!) såg dom, inget foster. Lämnade nytt hcg men vet ej vad de ligger på idag. Allt ser alltså bra ut men dom påstår att de är omöjligt att jag kunde få reda på graviditeten för ca 3 v sen (strax efter jul), eftersom dom får mig till 5+1 idag, och mina egna beräkningar 6+3..så, sammanfattningsvis ser de bra ut för den vecka jag påstås vara i. Men känner mig fortfarande som ett frågetecken..

Det var exakt samma för mig med minsta sonen, till mig sa läkaren att jag hade ägglossning dagen efter jag plussade och att jag hade sett fel på testen, haha! Blev felberäknad 2 veckor, men i v. 9 hade han växt till sig till den veckan jag ansåg mig vara i :)
  • sagofröken

Hej alla, vad roligt att se alla nytillkomna! Har följt alla spännande vul, ser att det blivit både glada, ledsna och förvirrande resultat.

Nu har jag också varit på vul och sett ett tickande hjärta! Så nu vågar jag kanske vara lite mer aktiv här :) Otroligt lättad att det inte var ett utomkveds! Det verkar som att mina blödningar/smärtor kom ifrån en gulkroppscysta som nu hade krympt så att läkaren inte ens kunde hitta den. Däremot var hinnsäcken inte helt rund, utan mer bananformad. Så det blir antagligen fler undersökningar.

Precis som några av er blev jag flyttad bakåt, tre dagar, från 7+0 till 6+4, fostret var 7mm. Det innebär i så fall att jag plussade 4 dagar efter att jag blev gravid, lite intressant.

• lördagsgodis
    sagofröken skrev 2015-01-14 19:48:33 följande:

Hej alla, vad roligt att se alla nytillkomna! Har följt alla spännande vul, ser att det blivit både glada, ledsna och förvirrande resultat.

Nu har jag också varit på vul och sett ett tickande hjärta! Så nu vågar jag kanske vara lite mer aktiv här :) Otroligt lättad att det inte var ett utomkveds! Det verkar som att mina blödningar/smärtor kom ifrån en gulkroppscysta som nu hade krympt så att läkaren inte ens kunde hitta den. Däremot var hinnsäcken inte helt rund, utan mer bananformad. Så det blir antagligen fler undersökningar.

Precis som några av er blev jag flyttad bakåt, tre dagar, från 7+0 till 6+4, fostret var 7mm. Det innebär i så fall att jag plussade 4 dagar efter att jag blev gravid, lite intressant.

Min bebis mättes till 6,5 mm och då sa apparaten att jag var i V.6+5. Tycker det är konstigt att de kan bli olika, ska ju inte skilja så mycket de här veckorna. Grattis till ett tickande hjärta:)
  • Zmarchie

Jag blir snart tokig, oavsett om jag anger sista mensens första dag eller äl så får jag att jag är i v.6+5...förstår inte varför man inte kunde se något tickande hjärta när ni andra i samma vecka har kunnat göra det :(

• san sou

Har också följt alla som varit på vul idag, förvånande att flera av er blivit tillbaka flyttade.
    Jag har ju haft blödningar sen innan jag plussade som har avtagit senaste dagarna. När jag plussade i fredags fick jag gravid 1-2 på clearblue digitalt. Bestämde mig idag för att ta ett för att se om hcg nivån ökat eller tom försvunnit. Gissa vad som händer? Jo, testfan fungerar inte! Fick nervöst åka och köpa ett till. Fick iaf gravid 3-4 på det testet. Visst borde hcg:et inte öka om det var ett missfall?

• igelkotten01

Zmarchie, det är jätteolika, ibland ser man inget tidigt fast man "borde". Ha is i magen och vänta någon vecka till innan du gör ett nytt ul. Förstår att det är svårt, håller tummarna för dig!

• Sopp
    Cessely skrev 2015-01-14 16:28:15 följande:
    Varför tror du det? Går man inte alltid efter sista mens?
    Jag födde barn för inte allt för länge sedan (9 månader sedan) och min mens har varit väldigt oregelbunden sedan dess, allt ifrån 20 dagar till 45 dagar emellan - Om jag kommer ihåg rätt så var första gången vi hade sex efter min senaste mens inte förrän i december så antingen är jag längre gången än 10 veckor eller så är jag någonstans kring 7 veckor - men 10 tror jag inte är möjligt om jag inte förträngt något samlag.. ;)

Alltså jag är så himla orolig för att få missfall nu! Fick en liten blödning tidigare idag, jag hoppas att den beror på det cellförändringsprov jag fick ta hos MVC (eftersom det va 4 år sedan sist) men jag är så orolig nu, helt plötsligt känner jag hugg imagen hela tiden
  • Sopp

Kan det kanske vara så att embryot, precis som foster gör sen, växer lite "i stötar" vilket gör att de ser mindre eller större ut än de "borde" vara utifrån ÄL? Det låter ju som sagt var orimligt att till exempel plussa 4 dagar efter ÄL

Svar på tråden BF september 2015!