• Svar på tråden BF september 2015!
  • Sopp

Jag har fått tid för VUL på onsdag, oj vad jag längtar! Lite orolig också för vad vi ska få se (eller inte se), men jag känner mig gravid så hoppas att få se något positivt. Hoppas bara att det inte visar sig att jag är mycket längre gången än jag trodde

• Sopp
    lördagsgodis skrev 2015-01-16 09:20:07 följande:

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Jag är riktigt gasig
  • MillisVanillis

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Jag som i vanliga fall är väldig lös i magen har blivit normal men väldigt bubblig och gasig på em/kvällar.
  • Marian03

Jag ringde precis mvc för att få de första tiderna inbokade, då fick jag tid för hälsosamtalet 2/2 och sedan "det andra" 26/2 då är jag i vecka 11 tror jag. Är det då som man gör vul? Känns sent. Hon kallade det bara det "andra besöket" hehe svårt att veta ;) men hon sa att då ska vi komma både jag och min sambo :)

• jojs

Jag förstår också att man vill tänka framåt och ta tillvara på de positiva känslor man har som gravid. Men det är ju så många som drabbas av missfall och har man haft det en gång så vill oron att det ska hända igen inte riktigt ge med sig. Men jag försöker njuta så gott jag kan ändå, men kan nog inte riktigt slappna av helt förrän efter vecka 12. På kvinnodagen borde vecka 12 ha passerat för mig, låter fint tycker jag

• Eveelina89

Idag kl 13 ska vi skriva in oss! Åh vad jag längtar, men är som sagt lite orolig också! Har varit illamående nu en vecka får knappt i mig någon mat :/

• Cessely

Samma här! Gasig innan jag plussade så misstänkte något samt fortf gasig och hård i magen. Haha! Men har varit det med mina två andra med. Köpt Granulatpulver som jag tar på en sked yoghurt. Hjälper bra :)
  • Marian03
    Eveelina89 skrev 2015-01-16 10:08:47 följande:

Idag kl 13 ska vi skriva in oss! Åh vad jag längtar, men är som sagt lite orolig också! Har varit illamående nu en vecka får knappt i mig någon mat :/

Vad spännande! Berätta gärna sen hur det gick jag vad man sa osv, jag har noll koll på sånt här så det är kul att höra lite om hur det funkar :)
  • NattaLind
    Marian03 skrev 2015-01-16 10:03:42 följande:

Jag ringde precis mvc för att få de första tiderna inbokade, då fick jag tid för hälsosamtalet 2/2 och sedan "det andra" 26/2 då är jag i vecka 11 tror jag. Är det då som man gör vul? Känns sent. Hon kallade det bara det "andra besöket" hehe svårt att veta ;) men hon sa att då ska vi komma både jag och min sambo :)

Det "vanliga" är att man har sitt första ultraljud vid vecka 12-15. Är egentligen inte så vanligt att man kör tidigare än så, men just här på FL verkar det vara många som tar tidiga ultraljud :) Men jag kommer inte ha mitt förrän i vecka 12 och hälsosamtal vecka 9 :)
  • Cessely

Ni som väntar tredje barnet (som jag själv gör) när och hur ska ni berätta för era nära om graviditeten? Några kanske redan berättat? Jag berättade för mina två närmaste vänner samma dag som jag plussade. Min mamma ska jag berätta för nästa vecka (v.6 är jag i då). Min pappa och min sambos föräldrar kanske vecka 11och alla andra v. 14 kanske. :)

Svar på tråden BF september 2015!