• Svar på tråden BF september 2015!
  • jojs

Hej! Jag är i vecka 4+4 Glad kan jag joina er?
     vi har försökt få barn i 2 år och 7 månader. I våras fick jag missfall i vecka  5. Vi har påbörjat en utredning eftersom man misstänker att jag har pcos. nu blev vi gravida igen 7 månader efter missfallet. Är så lycklig och rädd på samma gång. Fyller 33 om 2 veckor och har inga barn. Längtar så efter ett barn...

Har hemsk mensliknande känsla, är trött och ena stunden känner jag mig överhettad för att lite senare frysa. Dessutom mår jag småilla mest efter jag ätit snarare än innan. Är det normalt?

• MrsC81
    Neiti75 skrev 2014-12-28 20:46:28 följande:

Jag lämnar tråden nu. Förstår att ni som haft graviditeter tidigare och som inte resulterat i en födsel av ett barn - har många känslor i omlopp. Att ni har ett större behov att prata av er och ventilera känslor och kanske minnen.

Då jag väntar mitt (vårat) första barn känner jag att stämningen här känns så dyster. Jag blir inte alls glad över att gå in här och läsa. Blir inte ens motiverad till att skriva ett glatt inlägg trots att jag bara sprudlar! Klart jag också kan känna oro - men jag tänker inte spekulera i alla tänk om..

Förhoppningsvis finns det en liknande tråd fast där det kanske diskuteras inköp, hur man berättar för anhöriga/vänner och allt annat som hör en graviditet till.

Lycka till allihopa! Kom ihåg att vänta på glädjen är också en glädje.

Jag väntar också vårt första barn i mitten av sept och känner precis som du, ska vi slå oss ihop nånstans? :)
  • MrsC81
    isabelless skrev 2014-12-28 20:58:52 följande:
    Efter att ha läst igenom tråden kan jag faktiskt hålla med dig. Du får väldigt gärna maila mig! Jag vore jätteintresserad av att prata just praktiska förberedelser och allt det vackra som graviditeten hör till smile1.gif

Neiti75, vill du så skriv väldigt gärna till mig. Jag har bf 3 september, kanske kan vi följas åt? Väntar även jag vårt första barn.
    Hej! Jag känner likadant som du, har ni gått över till någon annan tråd? Får man i så fall följa? ;) jag har BF runt 15/9.
  • lördagsgodis

Godmorgon:)

Jag ska ringa mvc nästa vecka och boka tid för inskrivningssamtal och kub test. Det var ju över 5 år sedan jag var gravid sist så det känns lite spännande. Idag när jag körde till jobbet så blev jag åksjuk pågrund av illamåendet. Kommer säkert skratta åt det här senare men just nu så suger det!

• Madicken01

Jag vill bara förtydliga! Även om jag till och från brottas med oro och valt att ventilera den här så har jag inga problem att dela andras glädje. Jag tycker det är jätte kul när någon skriver om positiva tankar och känslor. Och jag känner naturligtvis också en enorm glädje och lycka över denna graviditet. Min mening är inte att på något vis överskugga någon annand glädje då jag uttryckt mina funderingar.

Jag hoppas det finns plats för alla här och att vi kan uttrycka både glädje och oro.

• NattaLind
    Madicken01 skrev 2015-01-16 07:49:41 följande:

Jag vill bara förtydliga! Även om jag till och från brottas med oro och valt att ventilera den här så har jag inga problem att dela andras glädje. Jag tycker det är jätte kul när någon skriver om positiva tankar och känslor. Och jag känner naturligtvis också en enorm glädje och lycka över denna graviditet. Min mening är inte att på något vis överskugga någon annand glädje då jag uttryckt mina funderingar.

Jag hoppas det finns plats för alla här och att vi kan uttrycka både glädje och oro.

Självklart finns det plats för alla, oroliga som lyckliga! :) 
  • snusmumriken
    jojs skrev 2015-01-16 01:24:24 följande:

Hej! Jag är i vecka 4+4  kan jag joina er?

vi har försökt få barn i 2 år och 7 månader. I våras fick jag missfall i vecka  5. Vi har påbörjat en utredning eftersom man misstänker att jag har pcos. nu blev vi gravida igen 7 månader efter missfallet. Är så lycklig och rädd på samma gång. Fyller 33 om 2 veckor och har inga barn. Längtar så efter ett barn...

Har hemsk mensliknande känsla, är trött och ena stunden känner jag mig överhettad för att lite senare frysa. Dessutom mår jag småilla mest efter jag ätit snarare än innan. Är det normalt?

Helt normalt! Stort grattis till det efterlängtade plusset :)
  • snusmumriken

Angående oro är det jättevanligt i början, alla gravidtrådar jag har varit med i har börjat såhär, men det byts ju snart ut när veckorna rullar på :)

• lördagsgodis

Den här tråden har inga förbjudna känslor eller tankar man vill dela, så länge det inte blir otrevliga personangrepp så är allt tillåtet!

• lördagsgodis

Apropå mindre trevliga ämnen;) så är jag fantastiskt trög i magen, funderar på laktulos eftersom jag redan äter mycket fibrer men måste erkänna att jag rör mindre på mig nu när jag mår så illa.

Svar på tråden BF september 2015!