• Svar på tråden BF september 2015!
  • karro 2014
    NattaLind skrev 2015-01-15 15:20:30 följande:

Jag måste säga att det spelar nog inga roll vilka "tecken" man får, är man orolig som person så kommer man nog oroa sig oavsett - absolut inget illa menat! :)

En del har ju nästan inga symtom och utläser det som missfall, medan andra har massor av symtom och utläser just det som missfall.

Det är ju precis lika vanligt att man inte har symtom som att man har det så här tidigt in i en graviditet :) Jag har nästan inga symtom alls och jag oroar mig inte alls, det blir som det blir och jag kan inte förändra framtiden ändå. Däremot tror jag att om jag är glad, lycklig och lugn så skickar det bra vibbar till embryot och "ökar" chansen för att allt ska gå bra :)

Om man vart med om tråkigheter som missfall så är man på sin vakt vare sig man vill eller ej!! De är väl jätte bra att du inte känner någon oro men vi alla är olika, de är ju bara till att acceptera o respektera varandra?
  • Madicken01
    karro 2014 skrev 2015-01-15 19:41:14 följande:

Om man vart med om tråkigheter som missfall så är man på sin vakt vare sig man vill eller ej!! De är väl jätte bra att du inte känner någon oro men vi alla är olika, de är ju bara till att acceptera o respektera varandra?

Just så! Oron kommer vare sig man vill eller inte. Jag är ingen orolig person annars och just nu(!) är jag lugn i min graviditet men jag vet att det kan vända fort i tankar och känslor!

Jag kan tänka precis så som NattaLind skriver men det är en annan sak att praktisera tankarna....

Skönt att vi kan stötta varandra!
  • NattaLind
    karro 2014 skrev 2015-01-15 19:41:14 följande:
    Vem har sagt att vi inte respekterar varann? Läs inlägget en gång till :)

Det är allmänna känt att väldigt många kvinnor oroar sig för mycket. Med det sagt innefattar inte det dem som faktiskt har haft väldigt tråkiga erfarenheter innan. Man väljer själv hur man ska tolka inlägget :)

Sedan var det som en annan skrev tidigare att man kan inte göra så mycket om man skulle ha ett kommande missfall, mer än att ta hand om sig själv och försöka vara positiv. Jag tror att man kommer oerhört långt med positiva känslor. Sedan kan det alltför många gånger vara svårt att hålla sig på det spåret, men om man läser hur viktigt det är så kanske man blir lite mer peppar att bara njuta av allt :)
  • lördagsgodis

Jobbigt att sambon inte är riktigt med på noterna igelkott. Jag tror att barnen kommer ha jätte mycket nöje av varandra, det skiljer 2 år på mina och dom leker jätte bra ihop!

Jag är en orolig människa till grunden och tar alltid ut det värsta i förväg, min man säger att om jag inte oroade mig så skulle jag inte ha något att göra;) inte riktigt så illa kanske men visst oroar jag mig i onödan många gånger.

• kvinna86
    MillisVanillis skrev 2015-01-15 14:14:41 följande:
    Jag hade apelsiner förra graviditeten men nu när jag inte kan äta utan illamående så blev det isvatten :) behöver antagligen vätska :)
    Jag dricker också kallt vatten hela tiden =) Supergott! 
  • I Walk The Line

Angående vitaminer, vilket man ska börja med direkt, köp de för gravida, inget annat, det är inte bra att äta för mycket a-vitamin.
    Kolla babyappar, de har bra tips på saker att göra å inte göra ;)

• igelkotten01

Ja. Jag har bestämt mig för att jag vill behålla. Önskar bara att han kunde känna att han är med på noterna med. Men förhoppningsvis så växer den positiva känslan hos honom i takt med magen! :)

• Sopp
    igelkotten01 skrev 2015-01-15 22:11:55 följande:

Ja. Jag har bestämt mig för att jag vill behålla. Önskar bara att han kunde känna att han är med på noterna med. Men förhoppningsvis så växer den positiva känslan hos honom i takt med magen! :)

Jag hoppas att det löser sig! Jag tror det är viktigt att respektera varandras känslor och att inte skuldbelägga den andre när den får negativa känslor. När jag testade positivt den här gången så fick jag världens chock och sedan grät jag typ i en vecka. Det var ju inte alls så jag hade planerat mitt liv och nu var allt "förstört". Nu känns det dock kul och spännande och jag är mest orolig för MF. Jag gissar att man som man nog har en längre väg för att gå från sorgen över att det livet man tänkt sig försvann till att känna glädje till hur livet faktiskt blir nu, när man inte är den som bär på det nya livet... Vet inte vars jag ville komma med det här - bara en tanke från en som inte heller kände att det skulle bli så jädrans kul =)
  • Sopp
    igelkotten01 skrev 2015-01-15 22:11:55 följande:

..såg att det kanske lät som att jag anklagade dig för att skuldbelägga din man, det menade jag såklart inte!! jag menade generellt!!
Svar på tråden BF september 2015!