• Svar på tråden BF september 2015!
  • Cessely
    Sopp skrev 2015-01-14 22:34:08 följande:

Jag födde barn för inte allt för länge sedan (9 månader sedan) och min mens har varit väldigt oregelbunden sedan dess, allt ifrån 20 dagar till 45 dagar emellan - Om jag kommer ihåg rätt så var första gången vi hade sex efter min senaste mens inte förrän i december så antingen är jag längre gången än 10 veckor eller så är jag någonstans kring 7 veckor - men 10 tror jag inte är möjligt om jag inte förträngt något samlag.. ;)

Alltså jag är så himla orolig för att få missfall nu! Fick en liten blödning tidigare idag, jag hoppas att den beror på det cellförändringsprov jag fick ta hos MVC (eftersom det va 4 år sedan sist) men jag är så orolig nu, helt plötsligt känner jag hugg imagen hela tiden

Aha ok :) Ja ibland undrar man hur de mäter på vul??

Är med orolig för missfall. Så skulle gärna vilja göra vul men har ju inga medicinska anledningar samt att jag vet när jag blev gravid. Så vet i katten hur jag ska få ett.
  • Cessely

Ni som gjort Vul??? Alla pratar om hinnsäckar?? När kan man tidigast se fostret i den då? Vad är gulkropp? Ellee vad det hette :)

• Minlillaninja

Någon här inne som är gbs bärare som vill berätta för mig vad det innebär nu vid ny graviditet?

Är inte så sugen på att googla då jag är lite av en hypokondriker! ;)

• Sopp
    Minlillaninja skrev 2015-01-14 22:48:27 följande:

Någon här inne som är gbs bärare som vill berätta för mig vad det innebär nu vid ny graviditet?

Är inte så sugen på att googla då jag är lite av en hypokondriker! ;)

Jag googlade lite åt dig ;) Enligt 1177 är det ingen fara även om man ibland gör en insats (typ ger antibiotika vid förlossning), prata med din BM vid inskrivning så får du bra vägledning. Det enda det står som man ska passa sig för är om en GBS-infektion har orsakat komplikationer i tidigare graviditet så hålls man under noga uppsikt. Det är väl jätteskönt att du vet att du bär på det då så att du och BM kan ha det i åtanke!
  • lördagsgodis
    Cessely skrev 2015-01-14 22:43:17 följande:

Ni som gjort Vul??? Alla pratar om hinnsäckar?? När kan man tidigast se fostret i den då? Vad är gulkropp? Ellee vad det hette :)

Läkaren vi var hos igår sa att hon hade kunnat se ett Putte frö hos patienten innan i v.4! Hinnsäcken är den bebisen ligger i och den ska vara utsående och jämn i kanterna, måste tillägga att min var banan/njurformad med sonen och det var inget problem. Gulkroppen är det bebis får näring från tills moderkakan är utvecklad i ca v.11
  • I Walk The Line

Kikar in lite. Grattis till er som fått bra besked, beklagar till er som inte.
    På tal om tickande hjärtan å inte, vi går hos klinik, då vi har svårt att bli gravida, och de gör aldrig tidigt ul innan v 8 för innan dess är det mest tur om en lyckas se ett hjärta.
    Såklart kan man se annat innan, men för att kunna se ett hjärta gör de inte ul innan v 8 som sagt. Lycka till alla nu!

• Timglas

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

• Cessely
    lördagsgodis skrev 2015-01-15 06:16:03 följande:

Läkaren vi var hos igår sa att hon hade kunnat se ett Putte frö hos patienten innan i v.4! Hinnsäcken är den bebisen ligger i och den ska vara utsående och jämn i kanterna, måste tillägga att min var banan/njurformad med sonen och det var inget problem. Gulkroppen är det bebis får näring från tills moderkakan är utvecklad i ca v.11

Tack för förklaringen :)
  • Hallonstjärt

Hej, hoppar in här! Har BF 20 sept med andra barnet. Har haft tre (ev 2) missfall det senaste året och hoppas på ett mirakel nu.

Har en dotter född juni-11. Är snart 36 år och mitt landsting erbjuder KUB om man är minst 35 när man blev gravid. Borde jag ringa BM redan nu? När kan KUB göras och är det bara som ett UL? *helt nybörjare på detta*

• Zmarchie
    I Walk The Line skrev 2015-01-15 09:00:23 följande:

Kikar in lite. Grattis till er som fått bra besked, beklagar till er som inte.
    På tal om tickande hjärtan å inte, vi går hos klinik, då vi har svårt att bli gravida, och de gör aldrig tidigt ul innan v 8 för innan dess är det mest tur om en lyckas se ett hjärta.
    Såklart kan man se annat innan, men för att kunna se ett hjärta gör de inte ul innan v 8 som sagt. Lycka till alla nu!

Nu känner jag mig lite lugnare :) tack för ditt inlägg. Jag ska försöka ha is i magen och vänta med att göra nästa vul.
Svar på tråden BF september 2015!