• Svar på tråden BF september 2015!
  • Madicken01
    Hallonstjärt skrev 2015-01-15 09:40:41 följande:

Hej, hoppar in här! Har BF 20 sept med andra barnet. Har haft tre (ev 2) missfall det senaste året och hoppas på ett mirakel nu.

Har en dotter född juni-11. Är snart 36 år och mitt landsting erbjuder KUB om man är minst 35 när man blev gravid. Borde jag ringa BM redan nu? När kan KUB göras och är det bara som ett UL? *helt nybörjare på detta*

Grattis! :)

Kub består av provtagning och några veckor senare UL. Det är viktigt i vilka veckor provtagningen respektive UL görs. Kan inte veckorna exakt men provtagningen skall göras typ någon gång mellan v.10 och v.11. UL typ v.12 och v.13. Som sagt, exakt i vilka veckor det skall göras vet jag inte säkert men på ett ungefär.

Lycka till!
  • lördagsgodis
    Timglas skrev 2015-01-15 09:30:53 följande:

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

Trist! Hoppas ni snart får ett plus igen.
  • sagofröken
    Timglas skrev 2015-01-15 09:30:53 följande:

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

Ledsamt... Styrka och lycka till, när ni orkar igen.
  • Marian03

Hej! Hoppar in här hos er om jag får :)

vi fick plus igår efter ett och ett halv års väntande, känns nästan overkligt.

Jag är i vecka 5 (4+4) och (enligt en massa olika appar) bf är 19-20 september. Ska man ringa mvc och berätta att man är gravid?

Jag är 27 år, min sambo är 33 och detta är vårt första barn.. :) nu är det så mycket tankar i huvudet så de får knappt plats haha..

Mest handlar det nu om vad man ska ändra i livet, tränar mycket på gym osv, får nog skaffa en gravid-pt eller nåt hihi ;) läste nånstans att man inte får äta fiskleverolja men att man kan äta omega 3. Det är väl samma sak? Nån som vet?

• Madicken01
    Marian03 skrev 2015-01-15 11:09:22 följande:

Hej! Hoppar in här hos er om jag får :)

vi fick plus igår efter ett och ett halv års väntande, känns nästan overkligt.

Jag är i vecka 5 (4+4) och (enligt en massa olika appar) bf är 19-20 september. Ska man ringa mvc och berätta att man är gravid?

Jag är 27 år, min sambo är 33 och detta är vårt första barn.. :) nu är det så mycket tankar i huvudet så de får knappt plats haha..

Mest handlar det nu om vad man ska ändra i livet, tränar mycket på gym osv, får nog skaffa en gravid-pt eller nåt hihi ;) läste nånstans att man inte får äta fiskleverolja men att man kan äta omega 3. Det är väl samma sak? Nån som vet?

Stort grattis till pluset :)

Mvc kan du ringa när du vill. En del ringer tidigt för att kunna välja en tid som passar bra, andra har mindre bråttom.

Vet inte säkert hur det är med gym men de flesta träningsformer fungerar ju bra att fortsätta med om kroppen är van vid det.

Men det är ju verkligen upp till var och en. Själv har jag, som alltid tränat, blivit jätte osäker och känner att jag inte kan njuta av min löpning längre då jag bara oroar mig. Så jag kör promenader och simning. Saknar min löpning och blir trött på mig själv som tramsar ;)
  • 89an
    Madicken01 skrev 2015-01-15 11:18:18 följande:

Mvc kan du ringa när du vill. En del ringer tidigt för att kunna välja en tid som passar bra, andra har mindre bråttom.

Vet inte säkert hur det är med gym men de flesta träningsformer fungerar ju bra att fortsätta med om kroppen är van vid det.

Men det är ju verkligen upp till var och en. Själv har jag, som alltid tränat, blivit jätte osäker och känner att jag inte kan njuta av min löpning längre då jag bara oroar mig. Så jag kör promenader och simning. Saknar min löpning och blir trött på mig själv som tramsar ;)

Angående MVC. Sen beror det ju på var du bor också och hur högt tryck där är på MVC. Där jag bor är det ganska högt tryck och första tiden de hade var den 5 februari. Ringde ganska tidigt och kommer vara i v 9 när jag skriver in mig (om allt går vägen tills dess, peppar peppar) och det känns som ganska lagom. Men hade jag väntat med att ringa hade jag antagligen fått tid betydligt senare.

Angående träning läste jag någonstans att det kunde vara bra att lätta på vikterna lite och hellre köra fler gånger. Men är verkligen inget träningsproffs, så vet inte vad som gäller egentligen. Men tror inte det ska vara någon större fara att fortsätta ungefär som vanligt så länge man inte håller på med kickboxning eller något sånt :)

• Madicken01
    89an skrev 2015-01-15 11:43:05 följande:

Angående MVC. Sen beror det ju på var du bor också och hur högt tryck där är på MVC. Där jag bor är det ganska högt tryck och första tiden de hade var den 5 februari. Ringde ganska tidigt och kommer vara i v 9 när jag skriver in mig (om allt går vägen tills dess, peppar peppar) och det känns som ganska lagom. Men hade jag väntat med att ringa hade jag antagligen fått tid betydligt senare.

Angående träning läste jag någonstans att det kunde vara bra att lätta på vikterna lite och hellre köra fler gånger. Men är verkligen inget träningsproffs, så vet inte vad som gäller egentligen. Men tror inte det ska vara någon större fara att fortsätta ungefär som vanligt så länge man inte håller på med kickboxning eller något sånt :)

Ja precis, bra att du skrev det där ang vart man bor, det spelar ju oxå in :)
  • Marian03
    Madicken01 skrev 2015-01-15 11:18:18 följande:

Tack för hjälpen! :)

Ja man blir ju osäker på precis allt nu känner jag, jag har haft personlig tränare online innan och vet att det finns just för gravida med så jag funderar lite på att ta en sån med bara för att vara lite mer säker :)

Känns som en helt ny värld att ta hänsyn till här. Blir osäker på allt från hårfärgning till träning och ja, allt allt :) haha.
  • Marian03
    89an skrev 2015-01-15 11:43:05 följande:

Ok, tack! Jag ringer imorgon för att vara säker :)

Vilken vecka är du i nu?

brukar man vara innan vecka 9 när man går dit första gången? Hur ska man veta vad man får/inte får göra utan att fråga dom? Hihi. Jag är verkligen osäker på allt nu. Jag antar att jag ska tänka med träningen att jag inte ska bygga mer muskler utan snarare underhålla, sen kanske det finns vissa övningar som är helt dåliga med, men det får nog en personlig tränare hjälpa med tror jag. Jag köpte vitaminer igår, typ aco kvinna på Apoteket, och hoppas de är ok :)

Är det bara jag som tappat aptiten? Jag är verkligen inte hungrig eller sugen på någonting :/
  • Cessely
    Marian03 skrev 2015-01-15 12:10:48 följande:

Ok, tack! Jag ringer imorgon för att vara säker :)

Vilken vecka är du i nu?

brukar man vara innan vecka 9 när man går dit första gången? Hur ska man veta vad man får/inte får göra utan att fråga dom? Hihi. Jag är verkligen osäker på allt nu. Jag antar att jag ska tänka med träningen att jag inte ska bygga mer muskler utan snarare underhålla, sen kanske det finns vissa övningar som är helt dåliga med, men det får nog en personlig tränare hjälpa med tror jag. Jag köpte vitaminer igår, typ aco kvinna på Apoteket, och hoppas de är ok :)

Är det bara jag som tappat aptiten? Jag är verkligen inte hungrig eller sugen på någonting :/

Jag är i v. 4+5 och är med såå ohungrig. Igår år jag en risifrutti och två pannkakor på hela dagen. Men så var jag lite deppig med, haha! Kanske va det. Nä men är inte sugen på nått än.
Svar på tråden BF september 2015!