• Svar på tråden BF september 2015!
  • Lissing

Så olika det kan vara då, jag är hungrig och sugen på saker hela tiden. Vaknar till och med hungrig och måste äta på natten.

081118, 100703, BF 150912
  • 89an
    Marian03 skrev 2015-01-15 12:10:48 följande:
    Ok, tack! Jag ringer imorgon för att vara säker :)

Vilken vecka är du i nu?

brukar man vara innan vecka 9 när man går dit första gången? Hur ska man veta vad man får/inte får göra utan att fråga dom? Hihi. Jag är verkligen osäker på allt nu. Jag antar att jag ska tänka med träningen att jag inte ska bygga mer muskler utan snarare underhålla, sen kanske det finns vissa övningar som är helt dåliga med, men det får nog en personlig tränare hjälpa med tror jag. Jag köpte vitaminer igår, typ aco kvinna på Apoteket, och hoppas de är ok :)

Är det bara jag som tappat aptiten? Jag är verkligen inte hungrig eller sugen på någonting :/

Jag tror att jag är i vecka 6 (5+1 nu). I alla fall beräknat på när jag tror jag hade ägglossning. Men enligt min senaste mens och BM är jag i vecka 8 (7+0) och kommer då vara i vecka 11 vid inskrivning. Gjorde VUL för att kolla så det inte var utomkveds härom dagen och då sa de att min beräkning troligtvis stämmer.

Jag vet inte när man brukar göra det egentligen. På 1177 stod det att man kunde ha ett tidigt samtal om bl.a. kost osv vecka 5-6 om man vill och sedan ett längre besök vecka 8-12. Men är första gången för mig, så vet inte vad som är vanligast :) Kan rekommendera 1177. Finns bara info där, som känns lite mer pålitlig än mindre seriösa källor :)

• MillisVanillis

Jag är i V5+0 och kan inte äta mycket alls. Har döremot fått min första craving, isvatten, så sjukt gott :)

• Marian03
    Cessely skrev 2015-01-15 12:15:04 följande:
    Jag är i v. 4+5 och är med såå ohungrig. Igår år jag en risifrutti och två pannkakor på hela dagen. Men så var jag lite deppig med, haha! Kanske va det. Nä men är inte sugen på nått än.
    Hehe skönt att höra att det inte bara är jag, känns ju onormalt ;) ja det är klart, är man lite nere så kan det påverka. Hoppas du känner dig bättre idag!

kan tänka mig att det går över sen och man blir jättesugen på en massa. Jag håller tummarna för att min största craving inte blir typ pizza med extra ost ;)
  • Marian03
    Lissing skrev 2015-01-15 12:30:05 följande:

Så olika det kan vara då, jag är hungrig och sugen på saker hela tiden. Vaknar till och med hungrig och måste äta på natten. smile1.gif

Ja jag kommer säkert med blir så sen ;) vilken vecka är du i?
  • Marian03
    MillisVanillis skrev 2015-01-15 12:43:28 följande:

Jag är i V5+0 och kan inte äta mycket alls. Har döremot fått min första craving, isvatten, så sjukt gott :)

Hehe ska bli skoj att se vad man själv får. Jag skulle gissa på nåt med citrusfrukter men man har säkert helt fel :)
  • Fjällunge

Hej! Hoppar in här jag med. Väntar mitt tredje barn runt den 20/9. Har inga symtom än så länge så är rätt orolig för mf. Känns helt overkligt att vara gravid men vi är väldigt glada :)

• Marian03
    89an skrev 2015-01-15 12:42:13 följande:

Jag tror att jag är i vecka 6 (5+1 nu). I alla fall beräknat på när jag tror jag hade ägglossning. Men enligt min senaste mens och BM är jag i vecka 8 (7+0) och kommer då vara i vecka 11 vid inskrivning. Gjorde VUL för att kolla så det inte var utomkveds härom dagen och då sa de att min beräkning troligtvis stämmer.

Jag vet inte när man brukar göra det egentligen. På 1177 stod det att man kunde ha ett tidigt samtal om bl.a. kost osv vecka 5-6 om man vill och sedan ett längre besök vecka 8-12. Men är första gången för mig, så vet inte vad som är vanligast :) Kan rekommendera 1177. Finns bara info där, som känns lite mer pålitlig än mindre seriösa källor :)

Ok! Ja det ändras väl när man kommer dit sen så de mer exakt fastställer :) jag gjorde ett test idag där det stod att jag bar gravid v.2-3 och den räknar från befruktningen. Så då är jag väl i vecka 5, tror det är typ 4+4. Har inte fått kläm på detta än :) så själva fostret är väl inte mer än knappt 3 veckor typ?
  • Lissing

Marian03: Jag är i vecka 5+4. Har varit hungrig och sugen på saker hela tiden

• lördagsgodis

Jag måste äta för att inte må illa och om jag vaknar på natten måste jag dricka jos eller äta en banan för att kunna somna om. Känner mig sjuk hela tiden pga illamående, trötthet och yrsel. Längtar tills allt börjar stabilisera sig.

Svar på tråden BF september 2015!