• Svar på tråden BF september 2015!
  • MillisVanillis
    Marian03 skrev 2015-01-15 13:00:36 följande:
    Hehe ska bli skoj att se vad man själv får. Jag skulle gissa på nåt med citrusfrukter men man har säkert helt fel :)
    Jag hade apelsiner förra graviditeten men nu när jag inte kan äta utan illamående så blev det isvatten :) behöver antagligen vätska :)
  • Marian03
    Lissing skrev 2015-01-15 13:17:27 följande:

Marian03: Jag är i vecka 5+4. Har varit hungrig och sugen på saker hela tiden smile1.gif

081118, 100703, BF 150912
    Ok :) jag tror att jag med kommer hamna där sen! Spännande med allt detta. Innan slog det mig att om detta går vägen och man får behålla barnet så kommer man att vara gravid typ hela 2015, haha. Inte riktigt såklart men större delen iaf ;)
  • Marian03
    lördagsgodis skrev 2015-01-15 14:10:18 följande:

Jag måste äta för att inte må illa och om jag vaknar på natten måste jag dricka jos eller äta en banan för att kunna somna om. Känner mig sjuk hela tiden pga illamående, trötthet och yrsel. Längtar tills allt börjar stabilisera sig.

Usch vad jobbigt :/ det verkar vara få förunnat att slippa illamående, jag hoppas du snart mår bättre.
  • Marian03
    Fjällunge skrev 2015-01-15 13:02:33 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Väntar mitt tredje barn runt den 20/9. Har inga symtom än så länge så är rätt orolig för mf. Känns helt overkligt att vara gravid men vi är väldigt glada :)

Då har vi samma, 19-20 september ca, (av vad jag vet med hjälp av graviditersappar)

:)
  • Marian03
    MillisVanillis skrev 2015-01-15 14:14:41 följande:
    Jag hade apelsiner förra graviditeten men nu när jag inte kan äta utan illamående så blev det isvatten :) behöver antagligen vätska :)
    Isvatten känns ju som en klockren craving om man inte vill gå upp för mycket av mat just :) jo säkert är det vätska du behöver då :)
  • Madicken01
    Fjällunge skrev 2015-01-15 13:02:33 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Väntar mitt tredje barn runt den 20/9. Har inga symtom än så länge så är rätt orolig för mf. Känns helt overkligt att vara gravid men vi är väldigt glada :)

Grattis :)

Ja den där förbaskade oron!! Om man slapp den och enbart kunde glädjas och längta :)

Välkommen till gruppen! Jag väntar också mitt tredje, hur gamla är dina barn?
  • NattaLind

Jag måste säga att det spelar nog inga roll vilka "tecken" man får, är man orolig som person så kommer man nog oroa sig oavsett - absolut inget illa menat! :)

En del har ju nästan inga symtom och utläser det som missfall, medan andra har massor av symtom och utläser just det som missfall.

Det är ju precis lika vanligt att man inte har symtom som att man har det så här tidigt in i en graviditet :) Jag har nästan inga symtom alls och jag oroar mig inte alls, det blir som det blir och jag kan inte förändra framtiden ändå. Däremot tror jag att om jag är glad, lycklig och lugn så skickar det bra vibbar till embryot och "ökar" chansen för att allt ska gå bra :)

• Spegeelbild

Hej jag hoppar gärna in här bf 8 sep enligt FL
    Har två döttrar sen innan en född 12 och en född 14 =)

Har inte riktigt fattat det än att vi har fått + då vi fick det igår kväll :)
    Känner iaf stor lyckokännsla hoppas allt går bra nu och vi får vårt lilla syskon i sep <3<3<3

• snusmumriken
    Marian03 skrev 2015-01-15 12:05:46 följande:

Tack för hjälpen! :)

Ja man blir ju osäker på precis allt nu känner jag, jag har haft personlig tränare online innan och vet att det finns just för gravida med så jag funderar lite på att ta en sån med bara för att vara lite mer säker :)

Känns som en helt ny värld att ta hänsyn till här. Blir osäker på allt från hårfärgning till träning och ja, allt allt :) haha.

Jag tränade mycket när jag var gravid med ettan och det jag skulle tänka på var pulsen, att den inte skulle upp för högt, går säkert att googla på det för mer exakthet. Min PT lättade på vikterna på magmaskinen, ingen skillnad i övrigt. Efteråt läste jag att man inte ska träna magen som vanligt eftersom musklerna delar sig när magen växer. Ta hjälp av någon som är kunnig på just graviditet och träning.

Själv funderar jag på hur länge man ska våga spela innebandy, men kör nog på så länge det känns bra :)

Grattis till plusset! :)
  • igelkotten01

Så. Imorse gjorde jag vul. Allt såg jättebra ut och hjärtat slog så fint. Jag hade något som läkaren inte kunde se vad det var riktigt. Antingen har det varit en tvillingraviditet eller så har jag haft någon typ av blödning som syntes.. I vilket fall som helst så fanns bara 1 levande foster där inne.

Funderar mycket på hur det ska bli med barn så tätt (1 år och 8 mån).. Sambon vill egentligen inte ha ett till barn nu och önskar egentligen en abort vilket känns otroligt jobbigt.. Jag vet inte vad jag ska göra och hur jag ska handskas med det :/

Svar på tråden BF september 2015!