• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • majflickan

har oxå hittat hit nu=)

Anton har oxå 74/80, men på bodys e de 80, har så lång överkropp, kan fortfarande ha vissa byxor i strl 68.

Köpte ett par "första" skor för ngn vecka sen. va halva priset på dom då. Annars hade de kostat 350 kr e så dyrt, även fast de e så små=) Köpte iaf strl 20 då. men e väl en 2 cm stora, men de e ju just nu, till sommaren e han förhoppningvis så stadig i bena att han klarar sig med andra skor ändå.

Anton har börjat o dra sig till mage om han sitter upp. Om vi sitter brevid så drar han i oss, satt förut i soffan o då drog han i armstödet, blir bara mindre o mindre lugna stunder=)

Får hoppas på en lugn natt bara, gav han nu välling o fick både 6 o 8 månaders 50/50 får se om de kan göra ngn skillnad. Fattar inte varför han måste vakna flera gånger varje natt...

• Felixxmor

Jag har oxå hittat hit nu

Felix har oxå sagt mamma för första gången nu i dagarna. *stolt mor*

Finns det något härligare än när ens barn kommer krypande....sätter sig framför en....sträcker upp armarna och säger: Mamma mamma.
    Mmm, så lycklig att det gör ont!

• Brasset

Majflickan - De flesta barn i 7-8 mån åldern sover mindre bra, det andra halvåret är det ju vanligare att barn sover sämre. Det händer ju mer, de får tänder, lär sig krypa, dra sig upp till stående mm. Då drömmer de mer och sover sämre.
    Det är också lätt att man stör de små, för barn sover ju mycket lättare än vi gör.

• Brasset

Felixxmor - Åh, det låter helt underbart!

• Jessi74

Tänk att vissa redan pratar!!! Vad kul! Isabella pratar också massor, men det är bara dadadada, mamamamamamam och diverse höga och låga ljud som hon skriker ut titt som tätt. Vinkar har jag läst att många gör också, men inte hon. Inte kan hon klappa händerna heller. Men hon kan resa sig upp till stående och hon kan krypa. Och en massa annat fantastiskt...

• Mandy

Blenda har 74 i bodys och en del 80. 74 i byxor. Skostorleken är stor men vet inte vilken. Storasyster har istället ovanligt små fötter så jag vet inte hur det blir med att ärva hennes skor. Hennes första är strl.18, sommarskor och använda väldigt lite eftersom hon började gå sent. Ska prova dem kanske. Sitter säkert bra nu men är ju som sagt sommarskor. Och jag blir inte förvånad om de är för kalla när Blenda börjar gå.

Jessi74: Åh, jag skulle va himla glad för ett mamama Här är det "bara" dada och jajajaj hela dagarna. Ja, jag tyckte jú att jag hörde "tittut" igår som jag skrev men ett mamma vore så härligt!
    Inget klappande här heller.....Men syrran försöker lära henne

BOEL testet imorgon. Har på känn att Blenda intensiv som hon är kan bli för fixerad vid saken de visar upp och därför inte reagera på klockorna, men vi får se.

• Smillla

Lillkillen här har oxå 74/80 och ca 20 i skor.
    Jag har köpt mjuka "tofflor" som han kan strutta omkring i. Han har precis börjat dra sig upp mot saker och ställa sig, sen traskar han ivåg så här är det hjälm på just nu och ständig uppsikt!
    Så jag säger bara njut så länge de ligger på golvet utan större risk att slå sig...!!!!

Ska göra BOEL testet på onsdag kan nån förklara lite mer vad det går ut på?

Kram Smilla

• Felixxmor

Brasset - Det är ljuvligt!!! Finns inget bättre!!!!

Felix har oxå 74/80 i storlek.....blir mest 80 kläder nu när vi köper nya.

Egentligen....vad e skillnaden på 74/80 och bara 80???
    Någon som vet????

• Felixxmor

Smillla - Hörsel, syn och konsentrations test

• TAHN

Theo har börjat vakna runt fem på mornarna nu, oavsett när vi lägger honom *gäsp*

Han säger mamama när han gråter (vilket han gjort en vecka för att han har varit sjuk, gråtit alltså)

Han älskar att få gå med sin läragåvagn, å han kättrar på allt!

Theo har storlek 68 i byxor å runt 74 i tröjor, bodysar. Fötterna vet jag inte men skulle tippa på 19.

Den här veckan har det sinkat lite med maten, eftersom han varit sjuk har det nästan bara blivit välling.

Han har fått två knölar på halsen, men bvc trode inte det var nån fara, ska göra BOEL testet på onsd, sen åker vi till trollhättan på torsd.

Ne ska se om theo vill sova nu, för det vill jag
    Godmorgon förresten

Svar på tråden Junibebisar del 3