Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
jag har testat domhär blöjorna som heter huggies, å jag tycker dom var jädrans bra ja... nån mer som testat dom
emmamaria - Nope, här hemma kör vi med Libero, det ända som funkar!
braset ok...
lidls brukar ja köra dom tycker ja oxå är bra. passar på å bunkrar när jag är hem till sverige... men nu börjar de sina igen tur vi ska hem igen v 10..för här på åland är de så dyrt med blöjor, speciellt domhär "märkes"blöjorna
Hej fick hem brev från libero med prov av dom där blöjorna baby&go tycker att dom verkar bra nån som prövat, tänkte köpa dom idag..
just nu har han maxi 7-14 kg men dom sitter inte bra dom är små, han kissar igenom på natten. Men de här baby&go är 7-11 kg så dom kanske är lika små? Men dom är ju mera för rörlighet?
Nej nu ska jag göra kroppkakor för första gången, svärmor ska visa =)
Få ser hur detta kommer att gå hehehe.
Camilla - Jag tycker att Baby&Go verkar toppen! Jag ska köpa dem idag!
vi har provat baby&go innan och dom är bra, dom sitter mjukare i midjan och så. men dyrare! så han brukar kha dom när han ligger på golvet och leker. när vi är på flekis, eller åker bil, då är det mjukare när han måste sitta upp länge. men har dom inte på natten och inte hela dan. tror inte de håller en hel natt, men har inte provat.
cammillaJ om maxi vanliga läcker gör nog domhär det med, för dom ärlite mindre utformade liksom ju
Här har vi varit och tagit BOEL testet. Gick finfint. Nån frågade hur det går till. Sköterskan visade upp en röd stav som hon kollade om Blenda följde med blicken. Sen samtidigt hade hon små klockor på händerna som hon rörde med bakom öronen. Barnet ska då reagera på ljudet och vända sig efter dem. Fast Blenda var lite seg och tyckte staven var smaskig
Sen kollade hon skelögdhet med nån liten grej som hon förde upp och ner och åt sidorna.
Hon vägde 8760, 72 lång. Hade dalat på kurvan lite men det var jag beredd på. Hon har ätit lite dåligt. Min mjölk håller på att sina och vi har inte börjat riktigt med välling än. Det och att hon är otroligt intensiv så hon behöver nog ganska mkt mat.
Blenda är oxå ganska morgonpigg. Sover från 19.30 till ca.6 med några uppehåll, 1 gång för amning, ibland två och några ggr vaknar hon och jag får klappa lite på huvudet.
Avslut av amningen tar vi det lite lugnt med. Funkar så bra på natten och vid nattning. Har INGEN lust att gå upp och göra välling/ersättning! Gjorde det aldrig med min äldsta. Blenda äter så lite på natten åt gången så jag tror det går relativt snabbt att vänja henne av med det. men det funkar bra som sövning.
Inneskor måste jag köpa, eller nån slags sockerplast iaf. Här är det barfota som gäller, vågar inte låta henne ha strumpor. Hon slår och halkar sig mkt som det är. Hjälm hade kännts bra flera ggr men hon har lärt sig ganska snabbt att sätta sig på beken som tur är.
Libero är kanon!!!!
har oxå fått erbjudandet ....Baby & Go och 60 kr är ju bra med rabatt....ett paket kosta 125 :- på Willys...
Men men...har provat de man fick med och vet inte om de var så himla bra...hmmm..De kändes inte lika bra som de vanliga blöjorna...
Hur mycket gröt äter era(hur stora port) och hur många ggr per dygn och nån som äter det sista innan läggdags??
Jag börjar känna mi glite "knäpp" nu och har ont i huvet fram till lunch varje dag....Nätterna är inte kul...I natt vaknade Ebba ARG! Hon låg och skällde....!!!Och TYVÄRR fick hon ersättning och somnade sen....Vilket hon inte ska ha..gjorde bara 70 ml...alltså en fjärt...
Ska köra NCSS - men boken kommer ju aldrig
*DÖDSTRÖTT*
Här kör vi med baby&go sen nån tid tillbaka. Kom fram till efter månaders kämpande (fasligt aktiv bebis) vid skötbordet att det sjulle bli så mkt skönare med dem. Och nu går det mkt lättare. De är ju inte lika säkra som de andra men vi kör de vanliga blöjorna på natten.
Här äts det inte så mkt gröt. Det varierar för jag håller på och mixtrar med matschemat hit och dit. Just nu tillbaka till hur det var för några veckor sen. Gröt vid middagstid kl.18, 1 1/2 portion (150ml vatten).
Amning till frukost, amning+smörgås/yoghurt/fruktpur+e till mellis fm. Riktig mat vid lunch och mellis em ungefär som fm mellis. Amning precis före läggning. Men har börjat testa med välling fast det gick inte så super.
alarik äter 1 dl gröt till frukost å en dl till kvällsmat
jag har inte provat mina liberoprover jag fick hem än.