• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Bonanza
    Felixxmor- Oj! Vi hittar i princip aldrig på något med Noah. Vi fikar med andra föräldrar någon gång, och så får han åka med och handla, laga mat, gå på promenad, vi leker med honom. Han är nog mest delaktig i vårt vardagsliv, förutom att vi leker med honom coh så. Inte särskilt mycket aktiviteter. Kan det inte vara skönt att ta det lite lugnt ett tag då? Varva ner lite, ta sportlov ni också?
    Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • Felixxmor

Tycker att dagarna blir så långa om man inte hittar på något.
    Mannen jobbar till kl 22, så hela kvällen blir oxå lång. Van att hålla igång, vill att det ska hända saker......

• JCA

Igår kväll vakande Erik vid 22.30 och var JÄTTEpigg! Han var så pigg så han bara skrattade och mös och kröp t o m runt lit epå mattan (vilket han inte har gjort innan) Helt plötsligt var han under bordet och då passade han på att SÄTTA SIG UPP också!! (vilket han inte heller har gjort innan) Han hade väl legat och drömt en massa och tänkte att Nu minsann ska jag fixa det!

Vi gör inte så mycket med Erik. Tänkte börja med babysimmet sen när jag har hämtning till Maja... Det är ju så dumt... Maja ska gå på dagis mellan 8.30-11.30. Babysimmet är 2 mil bort öch börjar 10.30. Öppna förskolan är alldeles brevid nästan men är mellan 10-12. Så det är liksom inget som passar så himla bra med dagistiderna...

• alarik82

inatt sov alarik hela natten,för första gången, från kl 8 till halv på morgonen, på sin 8 månaders dag å allt. snacka om att ja var chockad när gubbens väckarklocka ringe å alarik fortfarande sov i sin säng

• majflickan

Vi e på öppna förskolan. sång o rytmik, babysim (men de e på helgerna) sen e de ofta fika me andra mammor här från stan som jag träffat genom familjeliv, lika trevligt varje gång=)

E lika trött idag. E de ngn som vet om man kan blanda välling på fullt me vatten men bara hälften av pulvret? då kanske anton inte tycker de e lika gott o inte vill äta på natten. Han har ju inget behov av näringen i sig. får ju tillräckligt me de på dagarna. Tänkte om de kunde va värt o testa iaf.

• alarik82

vi gör inte så mycke på dagarna. babysim på söndagar sen försöker ja åka in till stan en gångi veckan. sen går vi våra prommisar. han är ganska nöjd med å sitta i sin matstol å kasta ner skaerna å lilla mamma hon plockar snällt upp dom igen ... sen ligger på golvet å ålar

• Snigla

Jag ska köpa Baby & Go För rabattkupongen. Tycktedet gick jättesmidigt att byta med dem på min buskille!!! Vanliga blöjor får jag ibland ta på med honom sittandes i knät...

• Lady Namárië

Nu är vi tillbaka efter en lång förmiddag hos läkare och på apoteket. Cas fick hostmedicin och dessutom skrev läkaren ut penicillin så att vi kan sätta in det på en gång om det börjar rinna ur öronen. Han är relativt pigg i alla fall, men det skär ju i hjärtat när det rosslar i luftrören på honom. Gråter

Sodding, blimey, shagging, knickers, bollocks, oh God! I'm English!
  • Bonanza
    Lady N - usch vad jobbigt med rossel och läkarbesök. Men nu ska han bli bra!
    Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • Molina

Lady N: Usch hoppas han piggnar till snart. Låter otäckt när dom rosslar så man känner sig ganska maktlös.

Vi gör inte heller så mycket om dagarna leker och myser och självklart går vi ut och går minst en gång om dagen. Jag bor i en liten skithåla där det tyvärr inte finns så mycket för barn under 1 år förutom ÖF men hua nu ett tag har så många barn blivit magsjuka när dom varit där så dit går jag inte än.

Nojjig som man är, inte kan det va farligt att dom ligger och sover på mage nu? Moa har börjat vela sova på magen.

Svar på tråden Junibebisar del 3