• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Jessi74

Nä vi kör med vanliga libero maxi än så länge. Tycker inte det är motiverat att betala mer för de där baby&go blöjorna när de vanliga fungerar jättebra!

Isabella äter gröt till frukost varje dag gjort på 1 dl vatten. Ibland får hon halv port gröt på em som mellis, om hon ätit dåligt på lunchen. Nån gång kan hon få gröt till middag också men oftast inte. Innan läggdags får hon välling.

• Tvillingarna

Hej

Det är jätte länge sedan jag skrev här.....men nu har jag tid så då passar jag på att smita in.

Har en fråga till er

Hur länge & hur många gånger sover era små på dagen ??

• Jessi74

Isabella sover oftast en gång på fm och en gång på em. På fm sover hon mellan 45 min - 1 1/2 timme. På em ca en halvtimme eller timme, beror på om hon sover i bilen eller i vagnen.

• Bonanza

Hej! Jag hinner inte läsa allt ni har skrivit, hade glömt bort att det var en ny tråd.

Här är vi jätteglada, för Noah sov från halv åtta till kl halv sex imorse. Sedan somnade han om och sov till tjugo i sju. HÄRLIGT! INte för att det kommer hålla i sig, men men.

• Felixxmor

Felix vaknar vid 7.30
    Sover sedan runt 11.30, sover en timme
    Sover sedan vid 16 igen, en timme där med.

Men idag höll jag honom vaken så han fick äta middag innan han somnade, han brukar äta efter.
    Åt middag kl 12 sedan somnade han direkt.....sov till 13.50
    Sedan har han sovit en runt vid 17.15 till 17.45
    Så blir det lagom att nattas vid 20.15

• Mandy

Blenda går upp ca. 6 på morgonen och sover sen igen ca.9, oftast 1 1/2 h. Sen är hon uppe runt 2 h och sover sen ca. 1 h. En sista gång runt 16.30 ca. 1 h. Så nånstans mellan 3-4h, 3ggr/dag.

• Felixxmor

Måste bara berätta att jag blev moster för två timmar sedan!!!!!

Så glad!!!

• Tvillingarna

GRATTIS Felixxmor !! Vad kul

Så då är det inget konstigt att de sover 3 gånger på dagen trots att de är så stora nu ?!?!
    En bekant till mig vars dotter är 2 månader yngre än min son sover nämligen bara 1-2 gånger på dagen & tyckte att det var konstigt att min Ted sov 3 gånger.

• A lie

felixmor: KUL!!!

Angående blöjor, här varvar vi LiberoDiscovery med baby&Go, Byxblöjan sitter så mkt bättre iom att han rör sig högt som lågt... men på nätterna och andra gånger man vill kunna byta smidigt blir det den vanliga. Har inte provat så många blöjmärken Libero har funkat bra och varför byta ett vinnande konsept då de få andra märken vi provat inte alls funkat lika bra. Får ju ändå massa rabattkuponger på blöjor hela tiden + att de flesta stora ica har automatiskt 40:- rabatt om man köper 2 och har icakort så de blir inte så mkt dyrare ändå...

• Brasset

Genom att gå med i Libero klubben får man ju rabatter på blöjor! Ett litet tips bara!

Svar på tråden Junibebisar del 3