Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Jag kanske ska testa hipp iallafall då. Fast jag har ju testat andra burkar och mosat men det hjälper ju inte. Han vill intve äta det ändå... Men prova kan man ju alltid göra iallafall
JCA - det som funkar bra för Isabella är pasta och ris med tex kyckling, kalkon, köttfärssås. Potatisbitar och köttbitar går inte bra, det spottar hon ut. Antar att det är för mycket tuggmotstånd. Så vi har lagt ner det för tillfället. Mosad potatis går dock bra.
Felix äter bara hipps burkar.
Har försökt med semper/nestlé men han tycker det e för stora bitar i den, 8 månaders burkar jag pratar om nu.
Har mixat semper/nestlè maten, det går lite bättre då.
Men hipp e populärast!!!!
Hallå på er!
Holger äter ungefär så här:
Kl 8 välling 200 ml
Kl 12 lunch hemlagad mat ung. en burk
Kl 16 gröt och macka
Kl 20 välling 200 ml
Sen lägger vi in lite frukt en gång per dag på olika tider.
Vet nån varför Holger har börjat krypa så konstigt? Han liksom kryper med ena foten i marken och böjt ben. Men bara ena benet. Han ser ut som en liten hund som ska pinka in sitt revir.
Åh, jag är så glad att vi kom iväg till läkare igår förmiddag, för på eftermiddagen blev Cas riktigt slö och fick högre feber. Han åt nästan ingenting, heller. Men tack vare att vi redan börjat med Mollipecten verkar det som att det går åt rätt håll nu. Dessutom vet vi att lungorna lät fina, så vi sliper oroa oss för att det skall vara något allvarligt.
Han är lite extra kinkig idag, men det kan ju bero på att det tittat fram en ny tand mitt uppe i alltihop.
Dessutom är jag överlycklig över att ha upptäckt att Nezeril finns på sprayflaska från 7 månader. Gud, så skönt att slippa plåga lillgubben med de läskiga engångdoseringarna. Tidigare var det fullr krig och storgråt varje gång det skulle tas Nezeril, nu märker han det knappt.
Vildabebin - Det är långt ifrån alla barn som kryper på alla fyra! Många hittar sitt eget sätt!
Lady N - vi har koksalt på sprayflaska, tycker det funkar bättre än engångsdoseringarna. Det har vi haft sen hon var liten bebis.
Jessi--> Ja, vi har också koksaltspray hemma. Det är tusen gånger bättre än engångsförpackningarna!
Såg att vissa ger nyponsoppa? Vad för en nyponsoppa ger ni då?
Och när ni ger yogurt va är det då för nån, men dom säger att man ska vänta med mjölkprodukter till efter ca 10 månader eller har jag fel?
Hipp burkmat tycker jag är så himla lösa och blaskiga men det är nog inte lika mycket bitar i, Isak äter 8 månaders burkar det går kanon.
Igår åt han med oss och vår mat då blev det makaronen och köttbullar och oj vad han gillade det. Skönt med en All ätare =)
Någon mer som har en junis som nästan aldrig ligger still i sängen, han rör sej nästan även om han sover vrider vänder och kasar upp och ner och hej å hå!!