Junibebisar del 3
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.
Välkomna att prata massor!!!
Vi brukar försöka sysselsätta oss litegranna. Går på ÖF 1-2 gånger i veckan sen har vi babyrytmiken en gång i veckan.
Puh vad dte händer saker nu. Oliver är överallt. Klättrar och ställer sig upp vid allt. Han kryper inte heller utan ålar, men han har en ryslig fart!!
Ett fasligt intresse för prylar har det blivit, allt ska undersökas. Mammas lådor, videon, dvd:n ja allt. Vet inte hur många gånger jag plockade bort honom från , kontaktuttag, boxer:n med mera!
Men det är bara roligt!!
Moa kan inte heller krypa men ligger gärna på mage och på något vis hasar sig fram lite eller så roterar hon i en cirkel.
Hua är det bara jag som tycker att just Feburari månad är Sveriges längsta månad
Hur många mål riktig mat ger ni era små? Jag har fått rekommenderat från BVC att vi ska ge 2 mål per dag men vi har jätte svårt att få Moa att äta just 2 mål hon bara spottar och fräser vi det andra målet.
Det är lite olika hur Erik äter, beroende på när han vaknar. Om han vaknar 7 t ex så ser det ut såhär:
7.30 gröt
11.30 matpuré + efterrätt
15 mellanmål, t ex yogurt och/eller frukt
18 matpuré + efterrätt
20 välling, 250 ml
Äntligen har vi fått lite ordning på mattiderna känns det som
Har fått Felix till att äta två mål mat om dagen....men det tog sin tid
Såhär brukar det se ut:
Kl 7 200ml välling
Kl 9.30 Macka med leverpastaj och lite nyponsoppa
Kl 12.30 En burk 8 månaders från hipp + lite fruktpurè
Kl 16.30 En burk 8 månaders från hipp ELLER vår middag om det passar honom
Kl 19.15 En portion gröt + lite fruktpurè
Kl 20.15 200ml välling
Felix äter ganska mycket ser jag nu....ändå ligger han under kurvan på BVC.....
Hallå alla!
Melker äter såhär:
Frukost: ca 6:00 lite amning och 6:30 välling ca 110 ml
Lunch: ca 11:00 En 8 månaders burk/hemlagad mat + lite fruktpuré och vatten
Mellis: ca 15:00 fullkornsgröt med hallon, äpple och päron och vatten + amning
Middag: ca 18:00 Fullkornsgröt med fruktpuré + vatten
Kvällis: Välling ca 150 ml och ibland aming
Det funkar bra, men vi ska snart byta ut sista grötmålet till riktig mat istället.
nu har vi varit på 8 månkontroll
sist vi var var för 2 månader sen.9655(8150) vägde han nu å var 70.5 cm(67.5) å allt annat såg oxå bra ut, tror vi gjorde dedär boeltestet oxå för hon for runt med en pingla runt huvudet å vad nu var hon gjord
Hur är hippburkarna från 8 månader? Är det bitar i då? Lika mycket som semper och nestlé? Min kille äter ju inget med bitar, tänkte att det kanske går med hipp men jag vet inte hur de ser ut...
JCA jag har för mig att de inte alls är lika mycke bitar i, för dom som är från 6 mpn är de bara pure i liksom. ja sempers är de oftast jättestora bitar har ja sett. den från 8 mån alltså
Jca, de e mycket mindre bitar i hipps burkar. Anton har alltid gillat dom burkarna bäst men nu när de blev bitar i dom va de inte lika gott längre. o de e nästan för små bitar ändå för o mosa. de enda som e gott från 8 månaders e grönsakslasange. Så de blir en del från sempers nu men ja mosar de rätt noga. men testa funkar ju alltid
Hipp funkar mycket bättre än övriga märken för Isabella. Det är mjukare bitar och lättare för henne att tugga. Plus att de har lite roligare maträtter tycker jag.