• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Sotardotter

Jag ger min lille plutt grekisk youghurt (10% fett) som jag blandar med fruktpuré. Det blir mest som en liten efterrätt/smakis efter den riktiga maten. Om man inte ger det vid varje mål så tror jag inte att det är någon fara, men jag är ju ingen expert. Fördelen är väl att de får i sig kalcium...

• Bonanza

Jag skulle ge turkisk yogurth om Noah hade ätit det. Det är mycket fett som är bra, och inget socker, som är dåligt. Vill man ha det sötare så kan man tillsätta frukt eller fruktpuré. Men Noah vill inte ha!

Bättre att vara hatad för den man är, än älskad för någon man inte är
  • TAHN

Har gjort boel testet nu,... det gick jättebra...Skrattande

Men han hade bara gått upp 10g på 1 månad... (han har varit sjuk en vecka)Gråter
    han väger nu 7380 (förut 7370) Och är 69 lång (innan 67)

Men vi ska på en extra kolla om en månad, då ska han minsann ha gått upp lite i vikt har jag bestämt Räcka ut tungan

• Helen H 79

Jonathan har oxå gjort boeltest..han var mest intresserad av staven!!

• TAHN

Hahah Theo tog det några minuter för innan han intresserade sig av staven, han höll på med allt annat, typ som att suga på handen, leka me mitt armband.. trode först han aldrig skulle greppa den.... jag tänkte nu blir han underkänd Räcka ut tungan

• Helen H 79

Ja man tror att nu är det nått fel om de inte hör klockan direkt men de har nog vart med om det mesta på BVC!

• Manja

Tahn, Helen H 79- Alicia har inte gjort sin BOEL-test än, är det skillnad mellan ort och BVC på när man gör den?

• alarik82

nå som ger sina barn leverpastej, läste idag i en broschys att man inte ska ge leverpastej

• Manja

emmamaria- jasså, har inte hört ngt om det. Jag själv har inte börjat ge Alicia det men min bror (som bor i Thailand) ger sin son det på mackan å det verkar funka bra. Varför skall man inte ge leverpastej, står det varför?

Svar på tråden Junibebisar del 3