• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • majflickan

Felixmor tycker 74/80 verkar vara mitt emellan rena 74 o 80 storlekar.

inatt har iaf anton sovit bättre. ätit 2 gånger men iaf sovit bra därimellan, visst ja e lika trött för de men de kommer ja nog alltid va så länge ja inte får vakna själv på morran=)

• Molina

Oj läser om klädstorlekar här Moa kan fortfarande ha bodysar med storlek 62/68 men i byxor har hon 68, tröjor 62/68 men jag har just tröjor väldigt sällan på henne.

TAHN: Gud va jobbigt att få kliva upp vid fem på morgonen, jag tycker Moa börjat vaknat tidigt runt sex- sju på morgonen.

• alarik82

jaha de var här ni var

alarik sov i sitt eget rum inatt för första gången, somnade kl 8 sen sov han till halv 1 ungefär, brukar sova ca 5 timmar sen vaknar han. så då var jag in å buffade lite på honom, sen sov han till halv 5. men då fick han komma till våran söng, för mina bröst höll på å spricka sönder, var lite halvblött i sängen kan man ju säga, men de var skönt att de gick så bra, för annars när han vaknar där vid 1 tiden får han ju komma till oss å sova å snutta på mig nämligen, å de ä rklart att han inte sover så bra sen eftersom de luktar ju mjölk sen när han sover brevid mig så varken han eller jag sover så tungt då

• A lie

Widar har 21 i skor... Mätte med stickaefter jul och då hade han 20 så vi handlade ett par inneskor i storlek 21 dem kommer han väl inte kunna ha länge till och vi har knappt använt dem... (Köpte för att ha nu när han börjar resa sig upp) I kläder har han 74/80 är ju så OLIKA på storlekar... Har tex en tröja som växt med honom och är str 56!!!!! Byxor har jag i varjefall sorterat ur alla 68 och även vissa .74 börjar flagga i benen

• Jessi74

Jaha inatt var en konstig natt. Isabella vaknade 12.05 och var vaken till 01.45. Det var inte kul. Om hon vaknar och är pigg brukar det vara vid 4 tiden på morgonen. Hon spydde lite så jag vet inte om hon var orolig i magen eller om det bara var en vanlig amningsspya. Känner sååå för att sluta amma men jag vågar inte ta steget. Hur ska man få henne att sova middag? Hur ska man trösta när hon blir jätteledsen? Hur många gånger ska man få gå upp och göra välling på natten? Hur har ni gjort, ni som slutat?

• Felixxmor

Min lille Felix sover duktigt på nätterna, e jag glad för
    Somnar kl 20.15 sover till runt 6, då vill han över i vår säng. Oftast somnar han om direkt, sover då till 7.30 då dricker vi välling sedan går vi upp.
    Ibland får han vällingen kl 6 om han inte somnar om....somnar sedan efter välling, sover en timme ca.

Jag har det nog rätt bra verkar det som......

• kajsa835

malkolm har 74/80 i kläder, har kvar endel 68 bodys också. nytt köper vi 80. strumpor har han i 19/21 eller vad storleken nu heter, har för mej det är så? skor har jag ingen aning om.

imorn ska vi äntligen väga och mäta! har inte gjort det sen innan jul, så jag är väldigt nyfiken på hur stor han är nu, känns som han växt jätte mycke!

• CamillaJ

Hej ok kul med alla storlekar!
    Isak har 74/80 också och igår mätte vi fötterna så han skulle ha ca 19 nu.

Har alla varit på ny kontroll jag har inte varit där sedan han var 5 ½ månad (känns så länge nu) men ska dit den 27 på måndag nästa vecka *längtar* men tänkte höra från er som gjort nya kontroller hur mycket era vägde och hur långa?

Jag ska också göra BOEL testet det är väl hörsel och syn va? Dom testa olika ljud och så?

• Felixxmor

Camilla J - Ett högt ljud och ett svagt ljud testar dem

Har slutat använda bodysar på Felix....lättare med byxa och tröja nu.
    Tycker jag

• alarik82

camillaJ jag har inte heller varit å vägt å mätt alarik på 1½ månad, men sk apå onsdag, ska bli såå spännande

alarik kan ha ganska mycke i storlek 68, men har börjar plocka undan de mesta så de är 74 som gäller, men 74/80 som dom flesta kläder i är väldigt stora. ni ska se hur han ser ut i sina pyjamasar

Svar på tråden Junibebisar del 3