• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • majflickan

Hade så ett fram emot den här sommartids ändringen, tyckte de skulle va gott. TÄnkte anton kunde få somna en timme senarepå kvälen att de inte gjorde ngt så han kunde fortsätt i sitt vanliga mönster även fast de skiljer sig en timme i tid. Men igår vaknade han halv 7 o ville inte sova mer hade ju vart halv 6 om inte klockan va ändrad o idag kvart i 6!!!
    Ja e helt slut på morran, varje morgon vaknar han så tidigt o nu verkar de ju bara bli tidigare o tidigare?
    Har ngn ev er försökt o få era barn o sova längre på morran? Hur gjorde ni då?

E så trött på de så bara de gör att ja känner mig så trött på o va hemma. sen mitt på dan e de inga problem, men varje morgon känner ja mig ledsen o även arg på min sambo för han inte kan stanna hemma så jag får sova=(

• A lie

majflickan, vi har samma problem vi... trots mörkläggningsgardin så vaknar w SÅ FORT DET BLIR JUST UTE...

♥♥♥ Widar ♥♥♥
  • Helen H 79

Vi täckte för fönstret ytterligare med täcken och filtar osv.. Det funkade på Jonathan och han sover till 7.30 nu ungefär
    Men ni kanske redan provat det??? Vissa barn är nog mer morgonpigga än andra tyvärr..

troll77: Jonathan kan oxå vakna helt hysterisk och jätteledsen men det är precis som han sover fortfarande..antagligen lite onda drömmar..

• Linnet76

Hej, här har vi också vart sjuka jätte länge! Känns som om min dotter har haft förkylningar som gått in i varandra sedan början av februari.

Förra veckan hamnade vi på KS några dagar med henne, eftersom hon hade en öroninflammation som hade utvecklats till mastoidit, dvs inflammationen hade spridit sig till benet runt örat. Inget roligt. Då hade vi ändå varit hos läkaren 2 ggr på 10 dagar, varav sista gången dagen innan vi åkte in till akuten.
    Vi åkte in då vi upptäckte att hon hade ett svullet och röd/blått öra som stod rakt ut. Det kändes inte helt bra. Dessutom gick febern aldrig ner.
    Jag blir så arg att det ska behöva gå så långt utan att läkaren upptäcker vad som är fel. Hon måste ju haft ont väldigt länge. Det är ju inte så lätt som förstagångsförälder att veta när det är dags att söka hjälp. Man känner sig ju som värsta nojiga morsan när man ringer vårdguiden stup i ett och själv är jag aldrig sjuk så jag känner mig verkligen väldigt ovan vid det här.
    Nu verkar hon i alla fall må bättre, men är fortfarande snorig.
    Vill ha sol och värme och slut på förkylningarna nu!

• Petre

Linnet 76 - oj, det lät inte kul. Stackars liten! Och jobbigt för dig och pappan. Men så bra att hon är bättre!

Agnes var feberfri i morse, men snorar vidare. Fast lite snuva känns ju helt ok.

Igår köpte jag hennes första riktiga skor! Oj, vad söta de är dedär små! Hoppas de blir lagoma i storleken till våren

• Mandy

majflickan: tror det är jättesvårt att få dem att sova länge! Vissa barn är morgonpiggare än andra och sen har de perioder då det är värre. kan ju bli bättre snart igen.
    Min äldsta tjej lyckades vi få att sova längre när vi gjorde rummet riktigt mörkt när hon var yngre.

Fast med Blenda har vi försökt detta också men utan reslutat. Jag har testat att hålla vaken längre på kvällen och även att inte låta henne sova så mkt på dagen och att inte låta henne sova så sent på dagen men det har inte funkat. Hon vaknar oftast kl.6 iallafall

Men igår sov hon till 6.30 , wow Och idag till 7.3, jippi!

Hur längre sover era barn i sträck utan att vakna på natten?
    Blenda sover numer ca. 9 h och jag är så nöjd. från 19.30 till 4.30 ca. sen somnar hon om fast det kan ta ett tag. Det är en sån otrolig förbättring än för 1 månad sen.
    Dock lägger ju inte jag mig då så det blir högst 7h men det är jag helnöjd med.

• Felixxmor

Felix går och lägger sig kl 20 på kvällen, brukar vakna vid 6.30 tiden så det blir ca 10½timme. Brukar aldrig vakna på natten.
    Men nu två mornar/nätter kallar jag det Har han vaknat vid ca 5 tiden. Vill ha välling då, dricker det men somnar sedan om igen.

E det en tillväxt period nu kanske???
    Jag kan ju inte ge honom mer mat på dagen, han äter ju så mycket han orkar. Kan ju knappast tvinga honom....

• Mandy

Felixxmor: Åh, låter härligt med så många timmar!
    Möjlig tillväxtperiod, vem vet. Hoppas det inte blir en vana bara nu när ni har haft det så bra.
    Hos oss blir det bättre och bättre så vi kanske snart är där. Fast då gäller det att få Blenda att sluta amma.
    Som det är nu behöver hon egentligen inte det för det är inte mkt hon äter.
    Ska nog försöka ta upp henne och vagga henne bara för att låta henne va kvar i sängen och stoppa om henne så hon somnar om vid 5 går sällan.

• babyboom2005

Usch linnet! Det lät inte alls kul, hoppas ni blir bättre snart!!

Här är jag fortfarande sjuk, sitter upp med hjälp av alvedon nu. Har åkt på halsfluss, med hög feber! Jag är en sån där som svimmar vid feber....

Som tur är kunde sambon vara hemma från jobbet idag med Oliver. Men inte imorn...är det nån som vet hur man kan göra då?? kan man typ ge dar till mormor eller nåt?? Känns jättehemskt att ha oliver hemma, när jag är svimningsbenägen

Svar på tråden Junibebisar del 3