• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Brasset

Majflickan - Ja, på alla frågorna!

• Felixxmor

Felix kan sätta sig upp från liggande. Men han liksom vrider kroppen först, så han stödjer med händerna i golvet på något sätt.
    Hoppas du förstår!

Felix tog ju två steg i torsdags....igår tog han "bara" ett. Idag vill han inte alls. Jag ska väl inte skynda på det....det kommer väl mer när han vill och inte när mamma vill

• Jessi74

majflickan - Isabella sätter sig upp från liggande genom att vända sig om på mage, sätta i händerna och sätta sig upp på knä.

• bea85

emmamaria min mamma slutade amma för 2 år sen har fortfarande kvar. men det brukar väll sina på några månader typ. har för mig det med leo.

loke han sätta sig upp själv han ligger så sällan på rygg så jag vet inte iflal han kan det så men han bara sätter sig svårt att förklara hans stil. det funkar dock. det kom i samma veva som han började krypa.

• kajsa835

malkolm sätter sej upp genom att stå i krypställning och dra fram ena foten framför andra knät och "rulla" över till rumpan.

• Molina

Usch Moa har fått feber hon är alldeles kokhet usch va gör man? det är första gången hon har feber, hon bara sover men väldigt oroligt gud va försvarslös jag känner mig nu.

• babyboom2005

Oliver kan sätta sig upp....hmm vet inte riktigt hur han gör det men tror att han tar hjälp av krypställningen.

Nu är det min tur att vara sjuk...förra helgen var dte sambons...Har åkt på något virus...ont i hela kroppen samt lite magsjuka...tur att det är helg så sambon är ledig!

• JCA

Hoppas ni kryar på er fort.

Troll: Det viktigaste är att du får i henne vätska, maten är inte lika viktig.
    Ha på henne lite eller inga kläder, ta ur täcket från påslakanet och ha det svalt i rummet där hon sover.
    Du kan även bada henne om du vill, men inte i varmt vatten (fast inte kallt heller). Något svalare än ljummet.
    Jag kommer itne ihåg om du ammar eller inte men om hon får välling så kan du ge henne tunnare välling än vanligt, ta hälften av pulvret. Då blir det inte så slemmigt sen och risken är mindre att det kommer upp sen.

Maja har fått Ahlgrens bilar till lördagsgodis och nu har jag plockat ur två stycken ur Eriks mun. Han är snabb, den lille rackaren!

Idag tog han några steg själv mellan mig och B-O. Det gick riktigt bra (emellanåt).

• JCA

emmamaria: När jag slutade med Maja (i juni) kunde jag fortfarande läcka ett halvår efteråt, så det blev små prickar på tröjan. Nu har jag inte läckt på länge efter Erik, slutade ju när han var 5½ månad.

• A lie

Jag läcker mjölk nu 2-3månar efter att jag slutat amma, men har inte läkt innan så opplar det med nya graviditeten...

Svar på tråden Junibebisar del 3