• JCA

Junibebisar del 3

Ja, då finns vi här, alla som har fått bebisar i juni 2005.

Välkomna att prata massor!!!

• Svar på tråden Junibebisar del 3
  • Helen H 79

Jonathan har gjort framsteg idag!! La honom i sängen men gick in och kolla honom..då satt han upp..undra hur han gjorde??

Han reste sig oxå själv mot bordet..tog tag i mina byxor och drog sig upp!!

Är det någon mer som hört att barn har typ en "deppression" när de är 6-8 månader?? På Jonathan stämmer det VÄLDIGT bra..han är en helt annan unge nu efter han blev 8 månader. Inte så blyg, mer frammåt och han har utvecklats MASSOR!!!

• Mandy

Majflickan: Blenda har kunnat sen hon var 6 månader, det kom samtidigt som hon kunde sitta stadigt. Bottnar väl i att hon aldrig sitter still och måste då kunna komma upp och ner från sittandes
    Hon har egentligen aldrig gillat att ligga på rygg (vände vid 2 månader)så hon tar sig till sittandes från magläge. Sätter sig på sidan stödjandes på ena armen och sen lutar hon sig bakåt och tar bort armen från golvet.Och när hon ska ner sätter hon ner händerna och kryper iväg.

• Petre

Agnes är fortfarande sjuk. Nu äter hon inte ordentligt heller. Febern pendlar mellan 38.1 och 39.8. Om det inte gått över imorgon hoppas jag få en tid på vc. Det borde jag väl få? De är lite snåla med tider ibland..

• Molina

JCA: Åh tack så mycket för tipsen tur nog kräks hon inte utan har bara feber. Vi har haft henne på en filt under dagen med bara blöja och det verkar som hon trivdes och ligga så.

Petre: När det handlar om sjuka barn brukar man få hjälp snabbt från både BVC och VC.

• Petre

Troll77 - Ja, det låter ju logiskt. Jag blir extra orolig när hon är så liten och inte kan berätta var det gör ont etc. Men vi märker att hon mår dåligt. Bara gnäller eller sover.
    Över jul och nyår hade hon hög feber 10 dagar i sträck. Fy vad jobbigt det var... Men då ammade jag iaf fortfarande.
    Men har vi tur är hon feberfri imorgon!

• Missy

Vad många sjuklingar det verkar vara, det låter så jobbigt. Filippa har än så länge bara haft feber en gång, och usch vad hjälplös jag kände mig, det var verkligen jättehemskt. Hoppas att alla kryar på sig fort.

Filippa sätter sig också från liggandes genom att först hasa sig upp i krypställning och sen liksom vända sig så att hon sätter sig på rumpan och så skjuter hon sig upp med armarna till sittandes. Tycker det var så skoj när hon lärde sig det, jag är nog fortfarande lite impad över hur smidigt det ser ut när hon gör det.

Filippa säger inte mycket än. Dadadadada och gagaga, babababa, heeeiiiii, är nog det hon säger. Inga ord än.

• majflickan

JAg har knappt ammat anton alls o har fortfarande lite kvar. kommer bara om jag klämmer på brösten. Har fått tabletter för o få de o sluta helt men har inte vågat ta de efter att ja läste på om tabletterna att man kunde somna av dom.. kändes inte tryggt me o gå hemma me Anton då....

• Molina

Åh så skönt Moa vaknade feberfri idag. Pigg och glad är hon det känns skönt och jag la henne på golvet imorse och hon kryp hejvilt omkring här

Svar på tråden Junibebisar del 3