Gastric bypass 2015
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Hej!
Några fler som ska genomgå en gbp operation under 2015?
Skulle vara roligt att ha några att prata med innan och efter.
Tveksamheten rör inte direkt beslutet utan är pga jag är livrädd för operationer och sprutor.
Annars hade jag sett till att göra detta för femton år sedan när det kom upp hos läkaren första gången.
Åter till det som faktiskt var mina frågor. Vad händer efter mötet på sahlgrenska???
Ja promenader och 2l vatten + kaffe kör jag dagligen. Men som intervall pass kan ju vara en idé.
Nej jag behöver inte nå målvikten till inskrivnings mötet(och ja,det är en vecka innan op). .men vill gärna ha nåt kg till godo till op dagen.
Tack :) Kirurgen sa först att OP skulle ske i maj men när jag ringde mottagningen sa kvinnan där att det inte skulle bli så och att kirurgen borde ha kollat kön först innan han sa någonting till mig. Lite tokigt kan jag tycka för om jag hade fått rätt info från början hade jag kunnat åberopa garantin redan i mitten på mars.
Tror inlägget här skrämde kroppen min då jag uppnådde målet igår
och till idag tappat 4h till.
Så nu känner jag mig lugn...
Ahh..tänkte väl :) Förstår att du vill ha tillgodo, har själv strävat efter det. Skulle ner 3kg på 14 dagar o har tappar 5.
Försök skippa kaffe o se om det gör skillnad. Kaffe är vätskedrivande o en kopp bör normalt sett ersättas med dubbelt upp i vatten.
4hg ska det stå...
Tror inlägget här skrämde kroppen min då jag uppnådde målet igår
och till idag tappat 4h till.
Så nu känner jag mig lugn...
Nu är nerverna på helspänn och fjärilarna dansar jitterbugg i maggropen. Känner mig inte överdrivet nervös men är det nog ändå. På tisdag kl.8 skrivs jag in på Aleris i Kristianstad och min OP-dag är kommen! Nån mer som cirkulerar här inne som ska OPas den dagen o kanske på samma ställe?
Lycka till och hoppas allt går bra!!
Uppdatera oss så snart du känner att du orkar.
Nu är nerverna på helspänn och fjärilarna dansar jitterbugg i maggropen. Känner mig inte överdrivet nervös men är det nog ändå. På tisdag kl.8 skrivs jag in på Aleris i Kristianstad och min OP-dag är kommen! Nån mer som cirkulerar här inne som ska OPas den dagen o kanske på samma ställe?
Lycka till och hoppas allt går bra!!
Uppdatera oss så snart du känner att du orkar.
Grattis! Vad härligt att det gått bra och att du mår bra
Hej! Nu är man över på andra sidan o allt har gått bra. OPades vid 10-tiden och jag mår toppen. Oförskämt bra! Inga krämpor, dricka går bra o jag är uppe o vallar min droppställning var tredje kvart