Royalle skrev 2015-01-07 21:02:42 följande:
Fast vi är ett par föräldrar som uppmärksammat detta och faktiskt protesterat. Inte för att vi inte har råd, utan för att det finns andra som inte har det och trots att man bedyrar att det inte spelar någon roll så känner de att de inte kan bjuda på lika fina kalas eller presenter som andra och då får barnen inte vara med.
Orkar man inte ha kalas för sitt barn så får man fundera på varför. Man måste inte bjuda hela klassen och man måste inte göra en jättegrej av det.
Ni gör som ni vill.
Jag kommer dock att fortsätta att hålla storkalas när min son fyller år. Det är vad jag är uppväxt med, så det är något jag vill föra vidare.
Dessutom så fyller min son år i december, så för att skilja födelsedag från julafton så känner det extra viktigt att verkligen slå på stort.
Sedan skiter jag högaktningsfullt i om hans kompisar bjuder på glass och strössel, ingen fiskdamm och inte pynt. Couldn't care less. Den kompisen får ju knappast en billigare present bara för att dennes föräldrar är lata/inte har råd/inte har lust att göra något större än så.
Det är en annan sak som jag också skiter högaktningsfullt i (som jag kan tillägga när jag ändå är igång), nämligen vad sonen får i födelsedagspresent av kompisarna.
Bara för att Kalle ger honom en klubba, så betyder inte det att Kalle får en klubba av oss när han fyller år, eller att han inte blir bjuden till nästa kalas.
Bara folk låter _mig_ göra vilka kalas jag vill till min son, och bara folk låter _mig_ köpa vad jag vill till sonens kompisar, - så skiter jag i vad alla andra pysslar med.
Sköt er själva och skit i andra!