• Anonym (Suck)

Sd-släktingar

Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd. Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Så. I min sambos släkt finns flera uttalade sverigedemokrater. Inte särskilt trevligt. Särskilt som det ofta hoppar rasistiska grodor ur munnen på dem och på facebook delas det friskt från rasistiska sajter. 

Jag står på exakt motsatt sida politiskt. Det är ingen hemlighet, men av hänsyn till alla på t ex släktmiddagar undviker jag att tala om politik.

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Nu till det verkliga problemet: Hade jag bara behövt träffa dem vid enstaka tillfällen, t ex på bröllop eller större släktträffar, hade jag varit ganska okej med det. Men min sambo umgås en hel del med dem (vilket får mig att undra hur hans värderingar ser ut egentligen.) Han förväntar sig också att jag ska umgås med dem med fester hit och parmiddagar dit. Jag har förstås sagt vad jag tycker, men han tycker att de är schysta annars och då kan han överse med att de är rasister.

Hade det varit en förälder eller syskon hade jag kunnat förstå det, men i det här fallet rör det sig främst om hans faster, hennes man och deras barn. Kusiner och fastrar tycker jag att man kan välja om man vill ha nära umgänge med eller inte. 

Nu har jag allvarligt börjat fundera på hur vår gemensamma framtid kommer att bli och hur jag ska tackla det här. Någon som har input? Eller varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Sd-släktingar
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:00:15 följande:
    Vi får om och om igen se exempel på SD's taktiker i denna tråd

Du säger att du inte ens läst igenom hela tråden för att sen komma med ett påståenden, det är ni rätt bra på förresten komma med påståenden utan att ens ta reda på hur det ligger till, ni baserar era 'fakta' på åsikter.
    Sen ignorerar du helt faktumet att en majoritet av Sverige snarare delar TS åsikter, förlåt oss ta det igen 13% är inte en majoritet även om partiet och vissa av deras väljare tycks tro det.
    SD,s? Ingen representant från Sverigedemokraterna har då bett mig gå på fl och bemöta nån
  • Anonym (som vanligt)
    kanskedetdu skrev 2015-01-19 00:04:17 följande:
    Jag sa aldrig att du vet vad alla vill ,jag frågade om du visste,vet du inte skillnaden mellan ett påstående och en fråga?den enda som far med osanning i denna tråd är du då du påstår att jag säger saker jag inte har sagt

Vilka exkluderar folk med annan hudfärg religion osv?blir ju svårt för mig att svara på varför andra gör som dom gör

Vilken fabrik?tror inte att sd äger så många fabriker faktiskt
    och du fortsätter att inte bemöta det som skrivs, tack för att du hjälper mig att visa upp ett underbart exempel på hur det sköts.

Att du sen inte förstår uttrycket SD-fabriken är inte så mycket jag kan göra något, din inhämtning av kunskap åligger ju dig, fast vi vet nog de flesta att du mycket väl vet vad som menades annars är det ju pinsamt om du på allvar säger att SD inte äger fabriker..
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:00:15 följande:
    Vi får om och om igen se exempel på SD's taktiker i denna tråd

Du säger att du inte ens läst igenom hela tråden för att sen komma med ett påståenden, det är ni rätt bra på förresten komma med påståenden utan att ens ta reda på hur det ligger till, ni baserar era 'fakta' på åsikter.
    Sen ignorerar du helt faktumet att en majoritet av Sverige snarare delar TS åsikter, förlåt oss ta det igen 13% är inte en majoritet även om partiet och vissa av deras väljare tycks tro det.
    Källa på att en majoritet av svenskarna väljer att avsluta en relation med alla som inte delar deras åsikter,har personligen bara varit med om en gång,dom flesta accepterar olika tänkande tror jag
  • Anonym (Hej)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:10:25 följande:

Du glömde lägga till att det kommer komma en miljon människor till sverige varav en miljard av dom är muslimska terrorister och att dom kommer stjäla alla våra tiggarjobb och sen åka till och från jobbet i sina mercedes..

Jag hjälper dessutom alla människor oavsett om det är en fördomsfull människa eller en flykting, jag gör det nämligen gemom skatten, jag hjälper även barnfamiljer trots att jag inte har barn via skatten etc etc

Lika roligt hur det exemplet jämnt kommer upp hur man personligen hjälper flyktingarna, hur man ska bjuda in dom i sina hem etc för dem som ställer dessa frågor har säker sina egna hem fulla av gamla och fattiga, alkoliserade hemlösa, missbrukande, handikappade svenskar.

Nu läste du ju inte alls vad jag skrev, bara massa konstiga påstående som jag aldrig har sagt.

Om du ska hjälpa 1 enda människa 2015 så kostar det DIG ca 10000kr, hur löser du det va frågan? Hoppas att du förstod nu?
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:16:09 följande:
    och du fortsätter att inte bemöta det som skrivs, tack för att du hjälper mig att visa upp ett underbart exempel på hur det sköts.

Att du sen inte förstår uttrycket SD-fabriken är inte så mycket jag kan göra något, din inhämtning av kunskap åligger ju dig, fast vi vet nog de flesta att du mycket väl vet vad som menades annars är det ju pinsamt om du på allvar säger att SD inte äger fabriker..
    Jag bemötte ju det du skrev ,sen blir du sur och tycker jag är pinsam  som bemöter dina påståenden,hur ska du ha det?
  • Anonym (som vanligt)
    kanskedetdu skrev 2015-01-19 00:10:54 följande:
    SD,s? Ingen representant från Sverigedemokraterna har då bett mig gå på fl och bemöta nån
    Men kära nå'n nu är det väl ingen som har påstått att att SD har bett dig gå in och bemöta, varför kommer du med påståenden som intee är sanna hela tiden? Men vi vet ju båda två varför eller hur? det är en del av den taktik som man ofta ser på näforum.
    Och det är just det det handlar om, hur många använder sig av samma gemensamma taktik, och dessa taktiker börjar bli både gamla och tröttsamma att se, dom funkar inte längre folk ser igenom dom.
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:10:25 följande:
    Du glömde lägga till att det kommer komma en miljon människor till sverige varav en miljard av dom är muslimska terrorister och att dom kommer stjäla alla våra tiggarjobb och sen åka till och från jobbet i sina mercedes..

Jag hjälper dessutom alla människor oavsett om det är en fördomsfull människa eller en flykting, jag gör det nämligen gemom skatten, jag hjälper även barnfamiljer trots att jag inte har barn via skatten etc etc
    Lika roligt hur det exemplet jämnt kommer upp hur man personligen hjälper flyktingarna, hur man ska bjuda in dom i sina hem etc för dem som ställer dessa frågor har säker sina egna hem fulla av gamla och fattiga, alkoliserade hemlösa, missbrukande, handikappade svenskar.
    Finns det en miljard Islamiska terrorister i sverige enligt dig? vem är det som far med osanning nu igen?,nu kanske du blir sur igen för jag bemöter de du skriver,vilka du vill att jag ska göra ena sekunden men inte den andra
  • Anonym (som vanligt)
    kanskedetdu skrev 2015-01-19 00:20:35 följande:
    Jag bemötte ju det du skrev ,sen blir du sur och tycker jag är pinsam  som bemöter dina påståenden,hur ska du ha det?
    Det är ingen förutom dina gelikar som går på dina försök.
    För alla läskunniga så är det ju lätt att se din taktik och vad du faktiskt gör, din taktik har helt enkelt gått i baklås och nu försöker du rädda stumparna (och här frågar du säkert 'vilka stumpar? SD har inga stumpar?')

Jag blir nästan lite road av det
  • Anonym (som vanligt)
    kanskedetdu skrev 2015-01-19 00:26:42 följande:
    Finns det en miljard Islamiska terrorister i sverige enligt dig? vem är det som far med osanning nu igen?,nu kanske du blir sur igen för jag bemöter de du skriver,vilka du vill att jag ska göra ena sekunden men inte den andra
    hahaha ha oj nu har jag tårar i ögonen för jag skrattade så mycket.

Du menar att du är den enda som inte fattade överdriften och sarkasmen i mit inlägg, nej ge dig nu det blir bara för pinsamt.. eller nej fortsätt, snälla fortsätt! Skrattande

Det finns ett visst underhållningsvärde i det här, men jag förstår dig TS att du inte orkar med det här beteendet hos dom släktingarna. tar men sen bort det humoristiska så har man ju bara kvar den gamla sunkiga rasismen och då är det ju inget roligt över det.
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-19 00:23:32 följande:
    Men kära nå'n nu är det väl ingen som har påstått att att SD har bett dig gå in och bemöta, varför kommer du med påståenden som intee är sanna hela tiden? Men vi vet ju båda två varför eller hur? det är en del av den taktik som man ofta ser på näforum.
    Och det är just det det handlar om, hur många använder sig av samma gemensamma taktik, och dessa taktiker börjar bli både gamla och tröttsamma att se, dom funkar inte längre folk ser igenom dom.
    Du sa ju nyss att det var  sd,s taktik,du kanske ändrade dig igen? ,vilka påståenden har jag kommit med som inte är sanna?

Taktik hahaha ,du verkar tro att man är betydligt mer organiserad än vad man faktiskt är =p
Svar på tråden Sd-släktingar