• Anonym (Suck)

Sd-släktingar

Först: Jag söker råd från dem som delar min grundsyn på sd. Sverigedemokrater som svarar i tråden kommer totalignoreras.

Så. I min sambos släkt finns flera uttalade sverigedemokrater. Inte särskilt trevligt. Särskilt som det ofta hoppar rasistiska grodor ur munnen på dem och på facebook delas det friskt från rasistiska sajter. 

Jag står på exakt motsatt sida politiskt. Det är ingen hemlighet, men av hänsyn till alla på t ex släktmiddagar undviker jag att tala om politik.

När någon av sd-släktingarna går i gång brukar jag antingen ignorera dem eller ta fem djupa andetag för att lugnt och vänligt bemöta de galnaste påståendena. Sist påstod de att "invandrare fångar duvor på torget i stan för att äta upp dem". Jo, det är visst sant. En av dem hade sett en pensionär med invandrarbakgrund mata duvorna på torget och sedan hade fantasin börjat flöda. Drömmer

Nu till det verkliga problemet: Hade jag bara behövt träffa dem vid enstaka tillfällen, t ex på bröllop eller större släktträffar, hade jag varit ganska okej med det. Men min sambo umgås en hel del med dem (vilket får mig att undra hur hans värderingar ser ut egentligen.) Han förväntar sig också att jag ska umgås med dem med fester hit och parmiddagar dit. Jag har förstås sagt vad jag tycker, men han tycker att de är schysta annars och då kan han överse med att de är rasister.

Hade det varit en förälder eller syskon hade jag kunnat förstå det, men i det här fallet rör det sig främst om hans faster, hennes man och deras barn. Kusiner och fastrar tycker jag att man kan välja om man vill ha nära umgänge med eller inte. 

Nu har jag allvarligt börjat fundera på hur vår gemensamma framtid kommer att bli och hur jag ska tackla det här. Någon som har input? Eller varit i en liknande situation?

• Svar på tråden Sd-släktingar
  • kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-18 23:19:51 följande:

Jag väntar bara på att man ska börja yla om mobbing (när det gäller gnälltrådar om invandrare så kallas det däremot yttrandefrihet av dessa individer)

Förstår dig helt TS, självklart vill man inte umgås med människor som man inte delar samma grundläggande värderingar med, lite intressant är det att de som gnäller över att man inte ska utesluta människor pga av politisk åsikt är samma som inte har några problem med att utesluta människor pga av hudfärg osv.

Så du vet vad alla människor vill?
  • Anonym (Mats)
    kanskedetdu skrev 2015-01-18 23:18:26 följande:

Klart du får,du får vad hata VAD du vill,men jag anser att hat äter upp ens energi och skadar en själv, så jag väljer att inte göra det

Precis. Men det är som sagt okej. Så bry dig inte om vad andra hatar.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-18 23:19:51 följande:

Jag väntar bara på att man ska börja yla om mobbing (när det gäller gnälltrådar om invandrare så kallas det däremot yttrandefrihet av dessa individer)

Förstår dig helt TS, självklart vill man inte umgås med människor som man inte delar samma grundläggande värderingar med, lite intressant är det att de som gnäller över att man inte ska utesluta människor pga av politisk åsikt är samma som inte har några problem med att utesluta människor pga av hudfärg osv.

Hahaha! Max tre riktiga medlemmar fick du ihop, sorry att jag trodde att du hade hittat flera.

Vanligt folk diskuterar saker man funderar på, tex att det bara finns en kaka och hur man tycker/ tror att det är lämpligast att dela den. Inget att bli bajs-nödig över. Puss puss ha en trevlig kväll.
  • Anonym (som vanligt)
    kanskedetdu skrev 2015-01-18 23:23:07 följande:
    Så du vet vad alla människor vill?
    Du missade hela poängen med mitt inlägg eller så andävder du dig av den tyvärr lika vanliga taktiken från SD förespråkare att medvetet att ignorera och svara på det som står.

Har jag sagt att jag vet vad alla människor vill? svar Nej så varför ljuga om något som är så uppenbart för alla som läser, men det där med att påstå osanna saker är ju också en vanlig SD-taktik.

Men åter till den också vanliga taktiken att inte bemöta det som faktiskt skrivs:
    Finner du det inte otroligt lustigt(på ett tragiskt sätt) att människor som anser att man visst borde kunna umgås och bjuda in människor med åsikter som inte är förenliga med de grundläggande värderingar man själv har angående medmänsklighet  är samma människor som själva anser sig ha rätten att exkludera människor pga av deras hudfärg, religion och kultur osv?

Med andra ord allt är som vanligt i SD-fabriken, vissa regler för dom och andra regler för resten av Sverige, förutom för invandrare som får ytterligare en tredje regel att gå efter.

• Anonym (Hej)
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-18 23:41:19 följande:

Du missade hela poängen med mitt inlägg eller så andävder du dig av den tyvärr lika vanliga taktiken från SD förespråkare att medvetet att ignorera och svara på det som står.

Har jag sagt att jag vet vad alla människor vill? svar Nej så varför ljuga om något som är så uppenbart för alla som läser, men det där med att påstå osanna saker är ju också en vanlig SD-taktik.

Men åter till den också vanliga taktiken att inte bemöta det som faktiskt skrivs:

Finner du det inte otroligt lustigt(på ett tragiskt sätt) att människor som anser att man visst borde kunna umgås och bjuda in människor med åsikter som inte är förenliga med de grundläggande värderingar man själv har angående medmänsklighet  är samma människor som själva anser sig ha rätten att exkludera människor pga av deras hudfärg, religion och kultur osv?

Med andra ord allt är som vanligt i SD-fabriken, vissa regler för dom och andra regler för resten av Sverige, förutom för invandrare som får ytterligare en tredje regel att gå efter.

Nu kostar det ca 500000kr att placera en familj i en kommun per år.Hur ska du personligen, kunna hjälpa en ända människa till fr.o.m. Idag. Väntar på svar tack!
  • kanskedetdu
    Anonym (Mats) skrev 2015-01-18 23:26:59 följande:
    Precis. Men det är som sagt okej. Så bry dig inte om vad andra hatar.
    Jodå jag kommer bemöta hatet =) vad du än tycker om det
  • Anonym (Mats)
    kanskedetdu skrev 2015-01-18 23:53:37 följande:

Jodå jag kommer bemöta hatet =) vad du än tycker om det

Får du gärna. Men du kan liksom inte göra något åt det. Undra om du bemöter hat mot islam också, förresten.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-18 23:21:51 följande:

Va duktiga anti-rasiterna är på att trolla NOT. Orkar inte läsa tråden, har du fått ihop 5 som tycker som dig? Duktig-flicka snart har du förändrat världen. : )

Vi får om och om igen se exempel på SD's taktiker i denna tråd

Du säger att du inte ens läst igenom hela tråden för att sen komma med ett påståenden, det är ni rätt bra på förresten komma med påståenden utan att ens ta reda på hur det ligger till, ni baserar era 'fakta' på åsikter.
    Sen ignorerar du helt faktumet att en majoritet av Sverige snarare delar TS åsikter, förlåt oss ta det igen 13% är inte en majoritet även om partiet och vissa av deras väljare tycks tro det.

• kanskedetdu
    Anonym (som vanligt) skrev 2015-01-18 23:41:19 följande:

Jag sa aldrig att du vet vad alla vill ,jag frågade om du visste,vet du inte skillnaden mellan ett påstående och en fråga?den enda som far med osanning i denna tråd är du då du påstår att jag säger saker jag inte har sagt

Vilka exkluderar folk med annan hudfärg religion osv?blir ju svårt för mig att svara på varför andra gör som dom gör

Vilken fabrik?tror inte att sd äger så många fabriker faktiskt
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-18 23:49:30 följande:
    Nu kostar det ca 500000kr att placera en familj i en kommun per år.Hur ska du personligen, kunna hjälpa en ända människa till fr.o.m. Idag. Väntar på svar tack!
    Du glömde lägga till att det kommer komma en miljon människor till sverige varav en miljard av dom är muslimska terrorister och att dom kommer stjäla alla våra tiggarjobb och sen åka till och från jobbet i sina mercedes..

Jag hjälper dessutom alla människor oavsett om det är en fördomsfull människa eller en flykting, jag gör det nämligen gemom skatten, jag hjälper även barnfamiljer trots att jag inte har barn via skatten etc etc
    Lika roligt hur det exemplet jämnt kommer upp hur man personligen hjälper flyktingarna, hur man ska bjuda in dom i sina hem etc för dem som ställer dessa frågor har säker sina egna hem fulla av gamla och fattiga, alkoliserade hemlösa, missbrukande, handikappade svenskar.

Svar på tråden Sd-släktingar