• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • eriwag

Hur länge visste du innan du sa något? :) är det erat första barn? :)

tjockobbe skrev 2015-02-20 21:32:43 följande:

Berättade för sambon igår kväll. Tror han fick en chock för han sov inget på hela natten.

Idag har han pratat bebisarna och utseende så tror han är med på noterna trots att han sagt att han inte är redo.

Känner mig inte gravid alls. Med dottern kände jag en vecka innan bim redan o fick alla möjliga symptom och sug direkt.

Men ingenting nu.

• eriwag

Såg nu att du iaf har en dotter :)

tjockobbe skrev 2015-02-20 21:32:43 följande:

Berättade för sambon igår kväll. Tror han fick en chock för han sov inget på hela natten.

Idag har han pratat bebisarna och utseende så tror han är med på noterna trots att han sagt att han inte är redo.

Känner mig inte gravid alls. Med dottern kände jag en vecka innan bim redan o fick alla möjliga symptom och sug direkt.

Men ingenting nu.

• ronja111

Hej o grattis till alla!

Jag har äntligen plussat för försts gången efter en lång tid av längtan!

BF 30/10.

Hur mår ni?

Jag har en väldans värk i magen, kallsvettas på nätterna och är yr som tusan på morgonen!

Känns så tidigt med dessa symptom!

Fler som känner igen sig?

Kram

*hoppet är det sista som sviker*
  • Lemon

Och där kom det!
    Illamåendet har gått över till kräkningar. Är uppe 2-3 ggr per natt för att äta pga illamående och kräker upp galla när jag vaknar. Inte mysigt!

Är det bara jag som ständigt går runt med riktigt dålig andedräkt? Jag mår ofta illa på grund av den och försöker borsta bort med tandkräm, men det kommer tillbaka igen efter någon minut bara.

Är i v8 nu och vill bara hoppa fram 2 månader :)

Har dessutom upptäckt ett blåmärke på 1 decimeter (!) på smalbenet. Vanligt eller? Kan inte ens minnas att jag slagit mig någonstans..

• tjockobbe
    eriwag skrev 2015-02-21 07:08:35 följande:

Hur länge visste du innan du sa något? :) är det erat första barn? :)

Jag berättade torsdag kväll o testade första på onsdag vid lunch. Blev rätt chockad själv då vi tagit uppehåll i försökandet efter 9 månader utan resultat.

Men han är glad!
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • ronja111
    Lemon skrev 2015-02-21 09:52:24 följande:

Och där kom det!

Illamåendet har gått över till kräkningar. Är uppe 2-3 ggr per natt för att äta pga illamående och kräker upp galla när jag vaknar. Inte mysigt!

Är det bara jag som ständigt går runt med riktigt dålig andedräkt? Jag mår ofta illa på grund av den och försöker borsta bort med tandkräm, men det kommer tillbaka igen efter någon minut bara.

Är i v8 nu och vill bara hoppa fram 2 månader :)

Har dessutom upptäckt ett blåmärke på 1 decimeter (!) på smalbenet. Vanligt eller? Kan inte ens minnas att jag slagit mig någonstans..

Uscha vad jobbigt, vadhar du för bf? Eller hur långt in i vecka 8 är du? v7+?

Hur har du mått innan? Funderar på vad jag har att vänta Är i v5 nu. Ska på semester v8!!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • Jennerika
    MalynCazzandra skrev 2015-02-20 23:06:11 följande:
    Oh härligt! smile2.gif

Ja men det känns verkligen. Sen kan det ju bero på att jag nyligen var gravid så kroppen känner igen det smile1.gif ja jag tycker ju verkligen att det borde visa positivt! De testerna brukar ju visa gravid med veckor!? Och om jag går in i vecka 5 imorgon så borde det ju vara positivt smile1.gif
    Ja, alltså,om jag mådde ok igår, kan jag meddela att det är raka motsatsen idag, haha. mår så fruktansvärt dåligt. Mår illa och har huvudvärken från h*lv*tet. Är dessutom så otroligt trött, vill bara sova och sova x) hur har det gått för dig idag? Gjort något test än? :) är så himla nyfiken ^^ :)
  • MalynCazzandra
    Jennerika skrev 2015-02-21 15:38:22 följande:

Ja, alltså,om jag mådde ok igår, kan jag meddela att det är raka motsatsen idag, haha. mår så fruktansvärt dåligt. Mår illa och har huvudvärken från h*lv*tet. Är dessutom så otroligt trött, vill bara sova och sova x) hur har det gått för dig idag? Gjort något test än? :) är så himla nyfiken ^^ :)

Usch jag har med huvudvärk men gissar att de kan bero på högt blodtryck för hade de vid förra graviditeten. Annars så mår jag bra! Illamåendet är kvar dock och det spänner i buken ibland. Vi har varit på badhuset idag så tar testet med morgonurin imorgon
  • fannyyy

Hello! Fanny 19 år här, plussade den 14 februari, är i 7 veckan :) min första knodd! Har haft ömma tuttar o massa illamående nu börjar det dock avstå , är rädd att de e ett missfall på g men de kan lika gärna vara min kropp som börjar vänja sig. Ska till Gyn nästa vecka!

• fannyyy

Hello! Fanny 19 år här, plussade den 14 februari, är i 7 veckan :) min första knodd! Har haft ömma tuttar o massa illamående nu börjar det dock avstå , är rädd att de e ett missfall på g men de kan lika gärna vara min kropp som börjar vänja sig. Ska till Gyn nästa vecka!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015