• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MalynCazzandra
    Jennerika skrev 2015-02-22 13:53:53 följande:

Åååh, grattis!!! :D så roligt! Måste kännas skönt å få det bekräftat? :)

Absolut!! så galet underbart!

Om allt går bra så blir det 13 månader emellan mina älsklingar
  • Lemon
    ronja111 skrev 2015-02-21 12:29:52 följande:
    Uscha vad jobbigt, vadhar du för bf? Eller hur långt in i vecka 8 är du? v7+?

Hur har du mått innan? Funderar på vad jag har att vänta Är i v5 nu. Ska på semester v8!!
    Ush ja det tar verkligen på energin och humöret att må såhär!
    Har bf 6/10 enligt gravidkalendern här. Är nu i v8 (7+4).

Förra graviditeten mådde jag dåligt v8-14 men kan inte minnas att jag var såhär utslagen. Rörde mig på ett helt annat sätt då. Nu ligger jag bara på soffan från morgon till kväll känns det som (har varit ledig hela denna veckan och fasar inför morgondagens jobb).
  • Lemon
    ronja111 skrev 2015-02-22 11:05:05 följande:

Hej tjejer,

Är det någon mer som är orolig i magen?

Är så nojig över detta så måste få fråga. Börjar ju tänka skräcksenarior att jag skulle fått nån bakterieinfektion typ salmonella som kan skada barnet...

Tacksam för synpunkter/erfarenheter.

Kan det vara normalt med orolig mage?

Min mage är helt upp och ner. Känns som att jag har ständig maginfluensa som inte släpper. Massa luft och gas, illamående och ena stunden helt stopp och andra stunden tvärtom :)
  • Lemon

På grund av illamåendet äter och dricker jag nu sådant som jag gör vid ex. maginfluensa. Rostat bröd, yoghurt, avslagen cola och samarin. Är detta på något sätt fel för bebisen nu när den är i ett viktigt utvecklingsstadium?

Känner att om jag ska må över huvudtaget så hjälper detta lite iaf men känns inte som den mest näringsrika maten.

Är det någon som vet hur ofta man kan dricka samarin? Har tagit ett glas två dagar i rad bara.

Är i v8 (7+4)

• Flerattälska
    Lemon skrev 2015-02-22 16:25:29 följande:

På grund av illamåendet äter och dricker jag nu sådant som jag gör vid ex. maginfluensa. Rostat bröd, yoghurt, avslagen cola och samarin. Är detta på något sätt fel för bebisen nu när den är i ett viktigt utvecklingsstadium?

Känner att om jag ska må över huvudtaget så hjälper detta lite iaf men känns inte som den mest näringsrika maten.

Är det någon som vet hur ofta man kan dricka samarin? Har tagit ett glas två dagar i rad bara.

Är i v8 (7+4)

Samarin ska inte vara farligt. Läste någonstans att fyra påsar per dag är Max men jag är ingen expert så någon annan kanske har bättre koll. Hoppas att du snart får må bättre.
  • DelikaTess86

Hej! Får jag hänga med i denna tråden?

Jag har BF 3/10 med andra barnet, har en son född -08.

Hoppas allt ska gå bra och att vi får välkomna ett litet efterlängtat syskon i början utav oktober :)

Känner mig sugen på att vara med i Facebook gruppen också! Hur gör jag då?

• ronja111
    Lemon skrev 2015-02-22 16:25:29 följande:

Är i v8 (7+4)

Hej,

Om du är orolig för näringen så kan du ju ta multivitamin?

Det viktigaste måste ju vara ATT du får i dig något och inte vad.

(Samarin har jag ej koll på.

Hur länge haR du mått såhär? Hur mådde du innan ?
    *hoppet är det sista som sviker*
  • Ammee

Köpte ett digitalt (gjorde de med dottern med) tänkte sätta in kort i babyboken & så fick jag de bekräftat igen :)

• k88

Kan tipsa om Pregapp, jättehäftig och detaljerad app. Man får kvitton på hur snabbt allt verkligen utvecklas :) själv är jag nånstans emellan dessa 2 bilder????

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015