• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen
    Mira14 skrev 2015-04-07 19:27:20 följande:
    Och vi har inte haft en enda gång... Sambon börjar tjata nu och jag mår ju bra som allra oftast men lusten finns inte där :-/
    Tror kroppen inte är så intresserad av sex just nu (den är ju gravid o har redan fått det den vill ha) :P sen när man väl ska Ha sex reagerar kroppen typ inte alls, man kan va mentalt sugen men kroppen bara protesterar... Hoppas det blir bättre snart :)
  • Irlais
    svea74 skrev 2015-04-07 19:17:10 följande:

Är det NÅN annan som tappar sexlusten? :(

Vi har inte legat på typ en månad minst och jag har sån stress över att jag inte vill, orkar. Känner inte för nån närhet alls, vill bara dra mig undan :(

Mår inte så bra psykiskt just nu känner jag.

Vi har inte legat sen bebisen blev till. Jag är totalt ointresserad, med illamående och trötthet och har dessutom fått sköta allt hemma senaste veckorna. Nu börjar mannen tycka det var ett tag sen men han får väl anstränga sig lite om det ska bli av... Jag är som sagt totalt ointresserad.

Mår inte heller så bra men får inte gehör här hemma tyvärr. Kan du i alla fall prata med din man och kanske få lite stöd och hjälp?
  • Lemon

Hej allihopa! Hur tidigt gjorde ni ert första ultraljud och i vilken vecka/ hur tidigt kan man se vilket kön barnet har? :)

• Lemon
    svea74 skrev 2015-04-07 19:17:10 följande:

Är det NÅN annan som tappar sexlusten? :(

Vi har inte legat på typ en månad minst och jag har sån stress över att jag inte vill, orkar. Känner inte för nån närhet alls, vill bara dra mig undan :(

Mår inte så bra psykiskt just nu känner jag.

Vi har haft sex en gång sedan jag blev gravid. Är i v15 nu ;) helt tappat lusten..
  • Bullen11

Är också totalt osugen på sex? vi har haft en gång, men tyckte det kändes obehagligt? det är väl först nu som jag börja bli liiite sugen igen! Var likadant när vi väntade sonen, var inte alls sugen - en del blir ju tvärtom ;)

• Zam96

Jag har blivit mer och mer sugen på sex det senaste, fick dock UVI förra veckan så har beställt hem kondomer (fast vi har varit utan under tiden nu...) Jag tror att det kanske kommer mer i början till andra trimestern för vissa. Självklart är det ju individuellt men jag tror jag blivit mer sugen sedan vi fick veta att allt var bra i vecka 11+4 och släppte mycket oro för missfall.

• Mira14
    Lemon skrev 2015-04-07 20:34:41 följande:

Hej allihopa! Hur tidigt gjorde ni ert första ultraljud och i vilken vecka/ hur tidigt kan man se vilket kön barnet har? :)

Vi gjorde KUB i vecka 13 men då var det för tidigt att se kön. Nästa besök blir RUL i början av maj och oj så vi längtar
  • Mira14

Är det någon här som börjat kika på vagn? Det kliar i fingrarna på mig och jag känner att det kan vara bra att köpa lite då och då istället för allt på en gång och eftersom vagnen är det dyraste inköpet tänkte jag börja med det.

• noctura

Att tappa sexlusten är inte alls ovanligt har jag förstått. Vi har inte tappat sexlusten än men det kan säkert komma och gå. Sen kan det även bero på att jag har mått toppen hela tiden, inget illamående eller trötthet så det påverkar nog väldigt mycket Att jag har energi och mår bra.

• sk0skav
    Zam96 skrev 2015-04-07 21:05:36 följande:

Jag har blivit mer och mer sugen på sex det senaste, fick dock UVI förra veckan så har beställt hem kondomer (fast vi har varit utan under tiden nu...) Jag tror att det kanske kommer mer i början till andra trimestern för vissa. Självklart är det ju individuellt men jag tror jag blivit mer sugen sedan vi fick veta att allt var bra i vecka 11+4 och släppte mycket oro för missfall.

Det enda jag inte riktigt förstod i din text var UVI. Vad betyder det? :p
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015