• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Hallonmaja

Hej! Var med och skrev precis i början när jag plussat men inte varit inne här på ett tag nu. Är i vecka 12+4 idag och ska på KUB imorgon. Är såå nervös! Är nervös för att det inte ska vara någon bebis där eller att något är fel. Har berättat på jobb (det är barn nr 3 och syns ganska tydligt) och för familj så kanske därför jag oroar mig ännu mer. Ser man att de rör sig något på ul såhär tidigt? Ser man hjärtat slå?

• kallemaja

Jag måste bara fråga, hur ofta har ni gått på barnmorskebesök? jag kommer vara i vecka 18 när jag går på första besöket..känns vääääldigt sent! Minns att jag gick i vecka 8 med första barnet..

Irriterande!

• MyRoundabout
    kallemaja skrev 2015-04-08 18:41:57 följande:

Jag måste bara fråga, hur ofta har ni gått på barnmorskebesök? jag kommer vara i vecka 18 när jag går på första besöket..känns vääääldigt sent! Minns att jag gick i vecka 8 med första barnet..

Irriterande!

Det lät ju jättesent! Är det alltså inskrivningen du ska på då? Jag var på hälsosamtal i v.8 och inskrivning i v.12, sedan har jag RUL v.18 och nästa besök hos BM i typ v.24 tror jag.
  • sk0skav

Irriterande!

Jag var på första besöket i vecka 9 eller om det va 10.

Ska dit igen nästa vecka (torsdag) , då är jag precis inne i vecka 13. Men ska byta bm så kanske får nästa besök senare/tidigare.
  • Irlais
    Hallonmaja skrev 2015-04-08 18:39:04 följande:

Hej! Var med och skrev precis i början när jag plussat men inte varit inne här på ett tag nu. Är i vecka 12+4 idag och ska på KUB imorgon. Är såå nervös! Är nervös för att det inte ska vara någon bebis där eller att något är fel. Har berättat på jobb (det är barn nr 3 och syns ganska tydligt) och för familj så kanske därför jag oroar mig ännu mer. Ser man att de rör sig något på ul såhär tidigt? Ser man hjärtat slå?

Lycka till på kub imorgon man ser en minibebis och hjärtat väldigt tydligt, min bebis gjorde volter i början! Riktigt häftigt.
  • Irlais
    kallemaja skrev 2015-04-08 19:05:13 följande:

Japp inskrivning- behövde tydligen inte hälsosamtal eftersom jag är omföderska?!

Jag fick inte heller hälsosamtal men hade inskrivningen v11, de måste väl ha det då senast för att kunna erbjuda kub (i Stockholm). Nästa bm-besök är först efter RUL, typ i mitten av juni... Måste ju vara v 20+ då.
  • Hallonmaja
    Irlais skrev 2015-04-08 19:07:50 följande:
    Lycka till på kub imorgon man ser en minibebis och hjärtat väldigt tydligt, min bebis gjorde volter i början! Riktigt häftigt.
    Wow Häftigt! Jag vill bara se att hjärtat slår och att allt är bra (och helst att det bara är en   )
  • noctura

Irriterande!

Jag kommer att vara i v. 15 när jag ska på inskrivningsamtal. Barnmorskorna var fullbokade så jag fick första bästa tiden. Men v. 18 känns väldigt långt borta... Du kanske kan ringa dem och be de höra av sig om någon måste avboka.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015