• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Zam96
    Karriärskvinna skrev 2015-04-08 22:33:18 följande:

Ingen som testat en sån här? se.clearblue.com/clearblue-graviditet/prenatal-ultraljudsmonitor

Jag har en liknande från teknikmagasinet och har hört hjärtat tre gånger sedan vecka 12+2 tror jag (13+2 idag). Än så länge är det inte så tydligt och lätt att hitta men vi hör ändå, både jag och mannen :) Det känns så skönt att varje gång få veta att bebisen faktiskt lever där inne.
  • Skogisen

Va på inskrivning igår, har gått o oroat mig men gick hur bra som helat bt 100/70 o hb 119 :) men glömde fråga en sak som någon här kanske vet, hur är det med att bada i badkar? Är 10+4 idag...

• MyRoundabout
    Skogisen skrev 2015-04-09 11:39:42 följande:

Va på inskrivning igår, har gått o oroat mig men gick hur bra som helat bt 100/70 o hb 119 :) men glömde fråga en sak som någon här kanske vet, hur är det med att bada i badkar? Är 10+4 idag...

Badkar ska vara helt okej! =)
  • Skogisen
    MyRoundabout skrev 2015-04-09 12:12:45 följande:
    Badkar ska vara helt okej! =)
    Åh guld, gissa vem som ska ta ett bad ikväll :D
  • karolina84

Tack garin, Irlais och Zm96 för era svar angående litet huvud :)
    Pratade med barnmorskan idag som sa att det lät konstigt att hon inte kunde utföra KUB-testet på 11+6 då de hade fått utbildning om att mellan 11+1 och 13+6 var det optimalt. Jag berättade att huvudet bara mätte 11+0 och förtäljde min teori att "då var säkert nackmojset man mäter för litet också". Hon höll med om teorin men kunde väl varken säga bu eller bä då det inte var hennes expertis :)
    Jag försöker inte att nojja iaf och ser fram emot ett nytt ultraljud på måndag :)

• Irlais
    karolina84 skrev 2015-04-09 16:18:49 följande:

Tack garin, Irlais och Zm96 för era svar angående litet huvud :)
    Pratade med barnmorskan idag som sa att det lät konstigt att hon inte kunde utföra KUB-testet på 11+6 då de hade fått utbildning om att mellan 11+1 och 13+6 var det optimalt. Jag berättade att huvudet bara mätte 11+0 och förtäljde min teori att "då var säkert nackmojset man mäter för litet också". Hon höll med om teorin men kunde väl varken säga bu eller bä då det inte var hennes expertis :)
    Jag försöker inte att nojja iaf och ser fram emot ett nytt ultraljud på måndag :)

Det kan säkert stämma :) min bebis huvud var ju 11+4 och hon verkade ha lite svårt att mäta då nackspalten var så liten (ca 1-1,1mm). 
  • svea74

Jag skulle köpa mitt första par mammajeans idag då jag känner mig rätt obekväm i mina egna just nu :(

Men. Döm om min förvåning när det inte fanns ett enda par svarta/mörka mammajeans/byxor i varken storlek 38 eller 40 :(

Va faan.

• mammalovis
    kallemaja skrev 2015-04-08 18:41:57 följande:
    Jag måste bara fråga, hur ofta har ni gått på barnmorskebesök? jag kommer vara i vecka 18 när jag går på första besöket..känns vääääldigt sent! Minns att jag gick i vecka 8 med första barnet..
    Irriterande!
    Första inskrivningen hade jag i 10+1, hälsosamtalet fanns ingen tid till och kunde lika gärna kvitta då det ändå är tredje barnet, då jag varken röker, snusar eller dricker. I normala fall skulle jag fått nästa i vecka 25, men med tanke på semestrar så la hon ett 1 juli, typ vecka 20, sedan får jag nog vänta tills hennes semester är över helt enkelt.

För mig var det självklart med ett "tidigt" besök då jag behövde få koll på mitt järnvärde, då jag är så trött. För henne var det ju bra då det var över 100, men jag som ligger uppåt 150 ogravid känner av det rejält nu med 128. Så lågt hade jag inte förrän mycket senare med andra barnet, så vi får hoppas att Niferex varje dag hjälper lite.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015