• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Pojkmamma86

Med andra barnet kunde vi känna sparkarna på utsidan av magen redan i vecka 16 :)
    Längtar tills man kan känna den här lilla krabaten! Är i vecka 11+5 så dröjer väl några veckor till.

• mammalovis
    Mira14 skrev 2015-04-09 20:52:31 följande:
    Tack för ditt svar, då är det säkert inte så stor skillnad på framvägg och bakväg ändå. Sammandragningar kan man väl få tidigare med andra barnet har jag för mig att jag läst så det kanske berott på det?! Aja, det är bara att vänta och se smile1.gif

Heter du Lovis föresten? Är det en flicka vi väntar så ska hon heta Lovis, det är även vårt interna namn på skrutten så stackars kille om det är en sån jag har i magen smile5.gif
    Ja, det är nog vanligare med mer sammandragningar med andra barnet, med tanke på att man kan vila mindre, så jag tror egentligen inte det behöver ha med moderkakans placering att göra.

Noops, faktiskt inte, man får tänka ett steg längre för att veta vad min dotter heter. Dock hade jag nog kunnat tänka mig en Lovis, men jag får nog inte så väna barn. Mina är rätt livliga och framåt, så för mjuka namn har vi valt bort. Mattis är också ett fint namn, men vi får väl se vad vi får för kön den här gången. Pojknamn tycker jag är jättesvårt, då många fina namn är längre och svårare att stava för barnet, samt oftast blir smeknamn. Innan har vi kört på tvåstaviga namn på 5 bokstäver som inte är så vanliga, oftast runt 70-80 plats i listan året innan.

Tyvärr har en del namn fått gå bort då sambon heter det eller hans bror eller kusin ... Något gubbnamn som Tage, Gunnar, Bertil vill jag inte ha. Oscar kan jag väl tycka är fint, men vi får se, båda ska ju bli överens ...
  • mammalovis
    anna tuva skrev 2015-04-10 13:42:08 följande:
    Idag är jag i v 14+6 och har ibland sedan 2 dagar tillbaka känt lite smått i magen. Känns precis som med mitt första barn fast då betydligt senare. Är det möjligt att redan kunna känna barnet?
    Jag tycker man har glömt hur det kändes. Däremot hade jag som att det kittlades på insidan av huden för några dagar sedan, så då började jag undra vad som hände ... Men det är väl ett fisksprattel man kan beskriva det som. Än vet jag inte om jag har moderkakan fram eller bak, så det kan ju dröja väldigt länge.

Jag har äntligen kub om en vecka, så det ska bli skönt att få bekräftat att det finns liv därinne och att man inte bara mått skit i onödan.
  • Bullen11

Går in i v.14 imorgon och jag har de senaste dagarna känt lite fisksprattel som jag är ganska säker på är bebisen, men det hade jag aldrig fattat om det vore mitt första barn så de är inte alls starka och tydliga, och inte heller varje dag - längtar tills de buffar där inifrån varje dag! :)

• Marialia

Väntar första barnet med bf 4 oktober! Gjorde testet sent, var i vecka 12, men hade anat att det var något som pågick i kroppen. Är i slutet av vecka 15 nu. Mådde illa och var trött under tredje månaden men är bättre nu.

Har känt en kittlande känsla frekvent i några dagar samt tryck på specifika ställen lite då och då, så häftigt ????

• sk0skav
    BFokt2015 skrev 2015-04-09 20:41:43 följande:

Hej,

Jag hoppar in i den här tråden (säkert sist av alla), är ny här på Familjeliv. Jag väntar mitt första barn i oktober, bor i Göteborg.

Ser fram emot att följa era inlägg och lära känna andra blivande mammor ????

Hejsan, jag är också från Göteborg och väntar första barnet :) .

Någon måste ju va sist ibland ;)
  • Annasofia01
    Marialia skrev 2015-04-10 18:10:45 följande:

Väntar första barnet med bf 4 oktober! Gjorde testet sent, var i vecka 12, men hade anat att det var något som pågick i kroppen. Är i slutet av vecka 15 nu. Mådde illa och var trött under tredje månaden men är bättre nu.

Har känt en kittlande känsla frekvent i några dagar samt tryck på specifika ställen lite då och då, så häftigt ????

Du har vi bf samma dag :). Har du börjat få någon mage ännu ? Är i vecka 14+5 nu barnmorska sa att gravid apparna alltid visar två datum och att man ska gå efter det andra . Vi väntar också vårt första barn och tycker reda jag fått mage .
  • BFokt2015

Vad kul! Visst är det spännande!!?:) Vilket datum är du beräknad? Jag läste att det finns en grupp på fb för de som bor i Göteborg och ska föda i höst, är du medlem där? :)

sk0skav skrev 2015-04-10 20:42:19 följande:

Hejsan, jag är också från Göteborg och väntar första barnet :) .

Någon måste ju va sist ibland ;)

• Skogisen

Nu behöver jag er hjälp 10+6 idag o helvetisk smärta i magen, inget blod eller så, kan det vara gaser? Har varit väldigt trög i magen o svårt o få tömma tarmen. Har så ont så jag mår illa o tänker att ger det sig inte snart måste jag ju åka in men skulle va lite pinsamt om det "bara" är gaser o magen som krånglar...

• Lazmi
    Skogisen skrev 2015-04-11 15:47:31 följande:

Nu behöver jag er hjälp 10+6 idag o helvetisk smärta i magen, inget blod eller så, kan det vara gaser? Har varit väldigt trög i magen o svårt o få tömma tarmen. Har så ont så jag mår illa o tänker att ger det sig inte snart måste jag ju åka in men skulle va lite pinsamt om det "bara" är gaser o magen som krånglar...

Gaser/trög mage kan göra fruktansvärt ont och göra att man mår illa . Prova äta katrinplommon eller fil/yoghurt med linfrön för att försöka få igång magen. Och drick massor av vatten :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015