• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • MyRoundabout
    M82 skrev 2015-04-14 19:49:56 följande:

Man hör ju talas om konstiga "cravings" och sug efter speciell mat när man e gravid, men e det någon fler som mår illa och spyr av konstiga saker? Jag mår illa och kan spy om jag ser hårstrån i handfatet eller bara tanken på det, får en bild i mitt inre hur det fastnar i munnen/halsen. Eller om jag ser kall gammal gröt i frukostskålen, i slasken eller i sopen, vet hur äckligt det e med kall gröt. Och får kväljningar varje morgon när jag ska ta mina kosttillskott, tänker på hur de liksom fastnar i halsen och är svåra och få ner... bara av själva burken kan jag få så. Haft så här senaste veckorna, är extra känslig när jag e tom i magen. V. 15+ 0 i morgon.

Jag kan få kväljningar av massa konstiga saker, äta för mycket, äta för lite, borsta tänderna, ta tabletter, ha något mot halsen, blåsigt väder... v. 15 här med. Däremot spyr jag aldrig, men det är otrevlig nog ändå!
  • sk0skav
    MyRoundabout skrev 2015-04-14 20:10:40 följande:
    Jag kan få kväljningar av massa konstiga saker, äta för mycket, äta för lite, borsta tänderna, ta tabletter, ha något mot halsen, blåsigt väder... v. 15 här med. Däremot spyr jag aldrig, men det är otrevlig nog ändå!
    Borsta tänderna känner jag igen. Jag har fått köpa en barntandborste för att ens kunna borsta tänderna. Får sådana kväljningar annars och väljer att inte borsta. Men med barntandborste går det bättre :)

Att duscha har jag svårt med. Får kväljningar nästan varje gång när jag går ur duschen. Vet inte om det är för att jag duschar för länge eller för varmt. Tråkigt är det iallafall.
  • mammalovis
    Lazmi skrev 2015-04-13 10:15:32 följande:
    Efter 10 veckors illamående känns det som att det räcker nu... sen att sambon klämde ur sig igår att tiden "gått så fort och att det redan är vecka 16" gör det inte bättre. i tanken slog jag ihjäl honom med en stekpanna.....
    men har iaf köpt barnvagn nu och en del kläder vilket är kul, men längtar till illamåendet går över. . :)
    Jag kunde inte annat än skratta åt ditt inlägg, då jag förstår tanken och själv kunde tänkt den. Här har sambon vid förra graviditeten sagt att vi mår så bra så och själv har jag varit dödstrött och mått skit. Visst är det sympatiskt med en förstående sambo ...
  • mammalovis
    MyRoundabout skrev 2015-04-14 20:10:40 följande:
    Ja, här kommer kväljningarna ibland plötsligt också. Jag trodde det hade lättat lite, men så kommer det igen trots att jag redan hunnit ta två glas blåbärssoppa på morgonen. Jag kan må dåligt av att det luktar illa i köket, byta bajsblöja, få något mot halsen, vara hungrig, borsta tänderna, behöva göra eller gjort tvåan på toa mm. Med tandborstningen blev det mycket lättare när jag skippade Colgatetandkrämen och bytte tillbaks till Pepsodenten.

Spytt har jag gjort några gånger, men totalt sett mindre den här graviditeten än förra, däremot har jag varit massivt tröttare och mer kvackelmagad. Kött och kyckling har jag överlag svårt att äta. Skinka funkar bra, så det har jag ätit ibland istället. Det är ju jättekäckt när man har lågt hb redan. Jag hoppas en Niferex varje dag ska göra livet lite bättre inom några veckor.

Jag ser till att duscha med badrumsdörren lite på glänt annars kan jag ibland bli nästan svimfärdig, men då gillar jag att duscha varmt, men har nog sänkt temperaturen ändå.
  • Lazmi
    mammalovis skrev 2015-04-14 20:56:06 följande:

Jag kunde inte annat än skratta åt ditt inlägg, då jag förstår tanken och själv kunde tänkt den. Här har sambon vid förra graviditeten sagt att vi mår så bra så och själv har jag varit dödstrött och mått skit. Visst är det sympatiskt med en förstående sambo ...

Han är oftast förstående men ibland lyckas han med kommentarer som inte blir så uppskattade. Sen är det klart att hans upplevelse av tiden blir annorlunda än min då det är jag som mår dåligt och inte han. Förstår att du blev irriterad när han sa så! Jag köpte en bok till min sambo för blivande pappor som han börjat läsa nu och jag upplever att han börjar förstå mer om hur stor omställning en graviditet är för kroppen. :) vi bråkade vid ett tillfälle när jag inte orkade gå till jobbet, han trodde då att jag typ bara var lat. Han skäms något för det nu.
  • Cecilia2012

Hej! Jag är med i en novembergrupp på facebook, men är beräknad 23 oktober. Har ni facebookgrupp, om inte, är det nåt ni är intresserade av? :D mvh Agnes

• svea74

Finns en för stockholm å en för göteborg om jag uppfattat det rätt :)

• sk0skav
    Cecilia2012 skrev 2015-04-15 09:47:08 följande:

Hej! Jag är med i en novembergrupp på facebook, men är beräknad 23 oktober. Har ni facebookgrupp, om inte, är det nåt ni är intresserade av? :D mvh Agnes

Det finns en grupp som heter : Oktobermormor 2015 på fb. Den är hemlig fortfarande, om du vill vara med kan jag lägga till dig i gruppen. Vi måste bli vänner först på fb men det kan vi ju ta bort sedan om vi vill
  • tjockobbe
    M82 skrev 2015-04-14 19:49:56 följande:

Man hör ju talas om konstiga "cravings" och sug efter speciell mat när man e gravid, men e det någon fler som mår illa och spyr av konstiga saker? Jag mår illa och kan spy om jag ser hårstrån i handfatet eller bara tanken på det, får en bild i mitt inre hur det fastnar i munnen/halsen. Eller om jag ser kall gammal gröt i frukostskålen, i slasken eller i sopen, vet hur äckligt det e med kall gröt. Och får kväljningar varje morgon när jag ska ta mina kosttillskott, tänker på hur de liksom fastnar i halsen och är svåra och få ner... bara av själva burken kan jag få så. Haft så här senaste veckorna, är extra känslig när jag e tom i magen. V. 15+ 0 i morgon.

Jag får kväljningar av gröna Ahlgrens bilar! Tungan ute
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Annapanna2

Jag tål inte den här reklamen för diskmedel, när dom visar kannor med fett. Då måste jag byta kanal. Men när det gäller cravings får jag inte nog av mosad potatis med smör och flingsalt! Förresten, jag går in i vecka 12 idag, vet ni om det ska vara nu risken för missfall minskar? Eller är det om ännu en vecka?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015