• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • garin
    Silverguld skrev 2015-05-08 20:14:06 följande:
    Jag tillhör region Skåne och där berättar de om man vill veta och de är väldigt säkra på vad de ser. Det räknas dock inte som ngn medicinskt att ta reda på så de fokuserar inte på att leta upp "det". Jag var på ultraljud i vecka 15 och 18 utan att de kunde se, sedan nu i veckan (vecka 19) kunde de se. Var på ultraljud i både vecka 18 och 19 eftersom bebisen låg konstigt så att de inte kunde utföra hela undersökningen vid första tillfället.
    Men vad nyfiken jag blev nu, ville ni inte veta fast de såg vad det var, eller vill du inte avslöja för oss? ;)
  • garin
    Hoppanloppan skrev 2015-05-08 11:36:26 följande:
    Jag var i v 13+0. Jag har vetat själv sen jag blev gravid att det är en tjej men frågade läkaren om han kunde se, han är chef på ul avdelningen och jobbat världen runt med detta i 18 år. Han ville inte svara officiellt men o-officiellt kunde han se att vi väntar en tös :)
    Häftigt att du vetat från början också! Har du haft den känslan vid dina andra graviditeter också? Tycker det är intressant faktiskt :) har själv ingen direkt känsla nämligen och denna graviditeten är hittills rätt lik min förra(pojk) förutom att jag började må illa en vecka senare men det höll i sig i 4 veckor längre denna gången..

Vissa menar ju på att det går att se på nubben och just i din vecka där bör det ju ha varit optimalt iofs!
  • Silverguld
    garin skrev 2015-05-08 20:43:27 följande:
    Men vad nyfiken jag blev nu, ville ni inte veta fast de såg vad det var, eller vill du inte avslöja för oss? ;)
    Vi ska få en liten pojke enligt UL! Jag har haft det på känn, vad nu det beror på. Haha :) men kul att det stämde! Jag gjorde the baking soda test i vecka 12 och 18 och det visade också pojke båda gångerna.

Tycker det blev så mkt verkligare när vi fick reda på könet, nu är det vår son eller pojken innan var det bebisen eller den.
  • Skogisen
    karolina84 skrev 2015-05-08 18:26:58 följande:
    Ja, det är olidligt att må väldigt illa :/
    Du kan ju börja med att testa Postafen som finns receptfritt på apoteket och ta en på eftermiddagen innan du börjar känna det värsta illamåendet. Den gjorde mig helt utslagen och hjälpte inte mig, men alla reagerar ju olika. (Så testa den när du kan ta det lugnt smile6.gif ).
    Jag har inte mått så illa ikväll så hoppas det vara va något tillfälligt, ska kolla med en kompis som jobbar på Apoteket på måndag om det fortsätter, hade planerat för gäster här hemma imorgon men har ställt in det, känns lite surt när det är en årlig grej, men viktigast just nu är väl o ta hand om sig :)
  • karolina84
    Skogisen skrev 2015-05-09 02:49:51 följande:
    Jag har inte mått så illa ikväll så hoppas det vara va något tillfälligt, ska kolla med en kompis som jobbar på Apoteket på måndag om det fortsätter, hade planerat för gäster här hemma imorgon men har ställt in det, känns lite surt när det är en årlig grej, men viktigast just nu är väl o ta hand om sig :)
    Ja och ofta blir det värre om man är trött eller stressad, så bara att vila och se till att äta lite och ofta också :)
  • LadyViolet

Jag har som er andra också haft mycket huvudvärk. Ofta sitter den i konstant i flera dagar, och alvedon hjälper ingenting. Enda som hjälper är att vila mycket samt ligga med ispåse på huvudet.

• LillaDarlo

jag har också haft huvudvärk, oftast är den en vanlig som jag kan stå ut men ibland har den varit olidlig och jag har spytt hela dagarna. Aldrig vart med om sån smärta. Kändes som att jag skulle dö. Min läkare sa i alla fall att jag skulle ta en Ipren och en alvedon tillsammans. Han sa att det gick bra fram tills dom tre sista månaderna av graviditeten.

Har hjälpt så mycket.

• kallemaja

Vart i Skåne bor du? Vilken sjukhus/stad gjorde du dit rul? Vilket kön?

Silverguld skrev 2015-05-08 20:14:06 följande:

Jag tillhör region Skåne och där berättar de om man vill veta och de är väldigt säkra på vad de ser. Det räknas dock inte som ngn medicinskt att ta reda på så de fokuserar inte på att leta upp "det". Jag var på ultraljud i vecka 15 och 18 utan att de kunde se, sedan nu i veckan (vecka 19) kunde de se. Var på ultraljud i både vecka 18 och 19 eftersom bebisen låg konstigt så att de inte kunde utföra hela undersökningen vid första tillfället.

• Silverguld
    kallemaja skrev 2015-05-10 19:52:35 följande:

Vart i Skåne bor du? Vilken sjukhus/stad gjorde du dit rul? Vilket kön?

Centralsjukhuset i Kristianstad. Pojke.
  • kallemaja

Ok jag ska också dit! Och är nyfiken på kön- hoppas dom kan se det då :) hört att dom ska vara duktiga där! Alla landsting är ju inte så sugna på att berätta...

Silverguld skrev 2015-05-10 19:56:03 följande:

Centralsjukhuset i Kristianstad. Pojke.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015