• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • kallemaja

Förresten hur gör man baking soda test? :)

Silverguld skrev 2015-05-10 19:56:03 följande:

Centralsjukhuset i Kristianstad. Pojke.

• mammalovis

Här är en till som haft mer huvudvärk än vanligt. Det konstiga här är att det har eskalerat under natten, så jag har oftast tagit en Alvedon brustablett, då jag har svårt nog att svälja vitamintabletten vissa dagar. Blir huvudvärken för illa kan jag inte somna om och får ibland sprängande huvudvärk (även utan graviditet), så jag kräks. Har det varit på dagen brukar jag ta en dusch och spola mot pannan. Stundtals har jag även funderat på bihålorna, men då brukar ju inte Alvedon hjälpa. Mest har huvudvärken suttit i pannan, så jag har tagit lite nässpray också för säkerhets skull. Jag har också haft flera dagar i rad.

Annars har tröttheten lättat något enstaka dagar, men det räcker med en tuff hämtning på förskolan för att energin ska försvinna. Jag har en 4-åring, som tjurar ihop lätt när hon är trött. Oftast hamnar jag dock i sängen och vilar innan barnen lägger sig. Nackdelen med att somna tidigt är ju att jag vaknar vid 5-6 även på helgerna.

Mina kväljningar kommer och går, värst när jag är trött, hungrig eller stressad. Jag har kräkts mer på sista tiden, både på mornar och kvällar. Sedan har det gått någon konstig åkomma i skolan med magont, så jag drabbades i torsdags kväll. Jösses vad magen fick kramp, sedan var det bara att sitta på toa en lång stund tills systemet var rensat. Sedan var allt som vanligt. Visserligen hade det föregåtts av att magen hade gurglat i flera dagar, så det var väl på ett sätt väntat.

Nattens dröm var inte kul. Jag drömde att jag fick missfall. När jag torkade mig kom det blod på papperet och sedan tittade jag med en spegel för att se vad det kom ifrån och fick stora klumpar i handen. Som tur är brukar jag inte drömma sanndrömmar och jag tror att jag har känt lite fladder senare idag, så jag är rätt lugn ändå. Vi har rul om 1,5 vecka.

• Silverguld
    kallemaja skrev 2015-05-10 20:03:08 följande:

Förresten hur gör man baking soda test? :)

Hon vi gick till var superduktig! Vår lilla låg alldeles hoprullad första gången så vi fick en ny tid så att hon kunde mäta allt ordentligt. Väldigt duktig, proffsig och trevlig! Hon sa första gången att hon inte kunde se något och sen andra gången frågade hon om vi ville veta och så berättade hon och visade "bebisen" :)

Baking soda test: kissa i en mugg (morgonurin helst!), häll några teskedar bikarbonat i en annan mugg och häll sedan ungefär lika mkt urin som bikarbonat i muggen. Om det börjar bubbla/pysa/skumma (allt från en tunn hinna till ordentligt "ölskum") sägs det att det är en pojke och om inget händer ska det vara flicka.

För mig stämde det! Det ska vara så att bikarbonatet reagerar på hur surt eller basist urinen är, tydligen förändras det om man bär på en pojke. :)
  • hannap90
    Silverguld skrev 2015-05-10 22:52:31 följande:

Ska stå att hon visade bevisen på att det var en pojke, haha. Vi kunde se bebisen. :)

Va roligt hon kunde se vad det var för kön :) jag skall på ultraljud på csk nästa vecka, längtar så in i norden. Hoppas med på att kunna se vad de är för kön :)
  • karolina84
    Pojkmamma86 skrev 2015-05-11 09:55:02 följande:

Någon som provat akupunktur mot foglossning? Jag börjar bli desperat! :(

Endast mot illamående :/
  • Rakkaani

Här blir det en till pojke enligt vul i 14+3 ???? Var sjuk och inlagd så De gjorde vul och kunde se redan då ??

Vi har köpt en Bugaboo donkey, vi bor i stan och funkar utmärkt här.

• Silverguld
    Karriärskvinna skrev 2015-05-11 12:50:39 följande:

Ah, vi har RUL i morgon och jag kan inte bestämma mig om jag ska ta reda på könet eller ej... Så himla velig smile1.gif

Vi var nyfikna men kände inte att vi tvunget ville veta. Men när vi fick veta.. Allt blev så mkt verkligare! Vårt först barn, så allt har varit väldigt svårt att förstå. :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015