Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Förresten hur gör man baking soda test? :)
Centralsjukhuset i Kristianstad. Pojke.
Här är en till som haft mer huvudvärk än vanligt. Det konstiga här är att det har eskalerat under natten, så jag har oftast tagit en Alvedon brustablett, då jag har svårt nog att svälja vitamintabletten vissa dagar. Blir huvudvärken för illa kan jag inte somna om och får ibland sprängande huvudvärk (även utan graviditet), så jag kräks. Har det varit på dagen brukar jag ta en dusch och spola mot pannan. Stundtals har jag även funderat på bihålorna, men då brukar ju inte Alvedon hjälpa. Mest har huvudvärken suttit i pannan, så jag har tagit lite nässpray också för säkerhets skull. Jag har också haft flera dagar i rad.
Annars har tröttheten lättat något enstaka dagar, men det räcker med en tuff hämtning på förskolan för att energin ska försvinna. Jag har en 4-åring, som tjurar ihop lätt när hon är trött. Oftast hamnar jag dock i sängen och vilar innan barnen lägger sig. Nackdelen med att somna tidigt är ju att jag vaknar vid 5-6 även på helgerna.
Mina kväljningar kommer och går, värst när jag är trött, hungrig eller stressad. Jag har kräkts mer på sista tiden, både på mornar och kvällar. Sedan har det gått någon konstig åkomma i skolan med magont, så jag drabbades i torsdags kväll. Jösses vad magen fick kramp, sedan var det bara att sitta på toa en lång stund tills systemet var rensat. Sedan var allt som vanligt. Visserligen hade det föregåtts av att magen hade gurglat i flera dagar, så det var väl på ett sätt väntat.
Nattens dröm var inte kul. Jag drömde att jag fick missfall. När jag torkade mig kom det blod på papperet och sedan tittade jag med en spegel för att se vad det kom ifrån och fick stora klumpar i handen. Som tur är brukar jag inte drömma sanndrömmar och jag tror att jag har känt lite fladder senare idag, så jag är rätt lugn ändå. Vi har rul om 1,5 vecka.
Förresten hur gör man baking soda test? :)
Ska stå att hon visade bevisen på att det var en pojke, haha. Vi kunde se bebisen. :)
Ska stå att hon visade bevisen på att det var en pojke, haha. Vi kunde se bebisen. :)
Någon som provat akupunktur mot foglossning? Jag börjar bli desperat! :(
Någon som provat akupunktur mot foglossning? Jag börjar bli desperat! :(
Här blir det en till pojke enligt vul i 14+3 ???? Var sjuk och inlagd så De gjorde vul och kunde se redan då ??
Vi har köpt en Bugaboo donkey, vi bor i stan och funkar utmärkt här.
Ah, vi har RUL i morgon och jag kan inte bestämma mig om jag ska ta reda på könet eller ej... Så himla velig
Ah, vi har RUL i morgon och jag kan inte bestämma mig om jag ska ta reda på könet eller ej... Så himla velig ![]()